Gå til innhold

Foto

Tjente for lite - familien må reise hjem

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
154 svar til dette emnet

bricks

bricks

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 777 Innlegg:

Ja sånne saker er synd, men det er regler på det og det skal følges. mhansen har jo samme problem etter hva jeg husker. Hadde TV2 skrivi det samme om det hadde vært en somalier?

Håper du kommer i samme situasjon en gang, så kan du jo sitte der å si at det er regler som må følges...........
Ali :Det er vanskelig å være ydmyk når man er så stor som jeg er!

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Ja sånne saker er synd, men det er regler på det og det skal følges. mhansen har jo samme problem etter hva jeg husker. Hadde TV2 skrivi det samme om det hadde vært en somalier?

Hvorfor bringer du inn et medlem i denne åpne tråden, for hele verden å se?

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Håper du kommer i samme situasjon en gang, så kan du jo sitte der å si at det er regler som må følges...........

Hvis det er feil eller urimelig strenge krav i regelverket, så må det endres. Men når det først er trådt i kraft, så gjelder det likt for alle. Det der har både jeg selv og andre på forumet vært nødt til å svelge, og det må nok Øystein også.

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

quogh

quogh

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 644 Innlegg:

Hvis det er feil eller urimelig strenge krav i regelverket, så må det endres. Men når det først er trådt i kraft, så gjelder det likt for alle. Det der har både jeg selv og andre på forumet vært nødt til å svelge, og det må nok Øystein også.

Forsåvidt ikke uenig, bare lurte på om dette medfører riktighet? I avslaget står det også at det at ekteparet har et barn sammen, ikke kan telle som særlige sterke menneskelige hensyn. Den som forsåvidt vil bli hardest straffet er vel nettopp barnet og sterkere menneskelige hensyn enn å la et barn få lov å vokse opp med mor og far kan jeg vanskelig tenke meg. Men jeg tar vel feil igjen da.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Idioti rett og slett! Etter hva jeg forstår er hun i Norge, og nå legger reglene hindringer og ektra bekymringer og omkostninger på ekteparet med å skille de fra hverandre. Av og til så holder det rett og slett ikke å forholde seg til et reglement som er hinsides all fornuft. Mannen tjener mer en nok i inntektsåret som kommer.
Redigert signatur

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Forsåvidt ikke uenig, bare lurte på om dette medfører riktighet? I avslaget står det også at det at ekteparet har et barn sammen, ikke kan telle som særlige sterke menneskelige hensyn. Den som forsåvidt vil bli hardest straffet er vel nettopp barnet og sterkere menneskelige hensyn enn å la et barn få lov å vokse opp med mor og far kan jeg vanskelig tenke meg. Men jeg tar vel feil igjen da.

Om det er en trøst så tar vi så fall feil begge to, for jeg ser det på samme måte.
Ehhh... Jeg tror vi er mange som ser det slik.
Idiotregler...

bricks

bricks

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 777 Innlegg:

Joda jeg ser den, men det går da ann å vise ett snev av sympati.Kona har en i klassen som er flyktning han har nettopp fått familiegjennforening med kone og en flokk unger, trenger ikke å legge ut en krone selv
Ali :Det er vanskelig å være ydmyk når man er så stor som jeg er!

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:
føyer seg inn i rekken av sutrere som bruker media for å høste sympati. uansett prisen vi betaler for å synes synd på alle lykkejegerne.
<p>For et drittforum dette er blitt.

Schlanbusch

Schlanbusch

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 1 737 Innlegg:
Etter mitt syn, bryter den norske stat med FN`s Barnekonvensjon, som Norge ratifiserte i 1991

Utdrag fra Barnekonvensjonen:

Artikkel 3
1. Ved alle handlinger som berører barn, enten de foretas av offentlige
eller private velferdsorganisasjoner, domstoler, administrative myndigheter
eller lovgivende organer, skal barnets beste være et grunnleggende
hensyn.

Artikkel 7
1. Barnet skal registreres umiddelbart etter fødselen og skal fra fødselen
ha rett til et navn, rett til å erverve et statsborgerskap, og, så langt
det er mulig, rett til å kjenne sine foreldre og få omsorg fra dem.

Artikkel 9
1. Partene skal sikre at et barn ikke blir skilt fra sine foreldre mot
deres vilje
, unntatt når kompetente myndigheter, som er underlagt
rettslig prøving, i samsvar med gjeldende lover og saksbehandlingsregler,
beslutter at slik atskillelse er nødvendig av hensyn til barnets
beste. Slik beslutning kan være nødvendig i særlige tilfeller som f.eks.
ved foreldres mishandling eller vanskjøtsel av barnet, eller dersom
foreldrene lever atskilt og det må treffes en avgjørelse om hvor barnet
skal bo.
-

“Det er behov for å sørge for at vi ikke overinvesterer i veistandard”. (Solveig Torsvik, Ap)

.

- If you could reason with religious people, there would be no religious people...
.

magskor

magskor

Medlem

• Medlemmer
  • 8 541 Innlegg:

Etter mitt syn, bryter den norske stat med FN`s Barnekonvensjon, som Norge ratifiserte i 1991

Artikkel 3
hensyn.

Artikkel 7

Artikkel 9
deres vilje
skal bo.

Er heilt einig med deg.

brede

brede

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 746 Innlegg:
Like regler for alle?

Vil man innføre spesielle regler for etniske nordmenn og innvandrere fra land som er tilpasningsdyktige og lett integrerbare (som Filippinere) så er man en lavpannet rasist, slik er det definert i wikipedia.

Synes man derimot at Norge til en viss grad selv kan få velge sine innvandrere så bør man kanskje tenke seg om neste gang man stemmer.

Det rare med Norge er at det på meg virker som det ikke er særlig vanskelig å få familigjenforening, selv om man er helt uten inntekt, om man kommer fra visse problemområder i verden, er det faktisk ikke like regler for alle i dette landet allikevel?

Dette innlegget har blitt redigert av brede: 28 februar 2011 - 16:51

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Artikkel 3
hensyn.

Artikkel 7

Artikkel 9
deres vilje
skal bo.

det er jo håpløst å gi blanko til alle som får barn? det er faktisk slik i denne verden at mange ikke har de samme normene, samme moralen som nordmenn flest. for hver lov og regel står det lassevis med mennnesker klar for å bryte reglene. dersom det var slik at det var fritt frem for opphold ville det haglet med graviditeter på diverse asylmottak.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Det er ulike regler for flyktninger, asylsøkere og for familieinnvandring gjennom ekteskap. Tanken er at de som trenger beskyttelse - og som Norge gjennom internasjonale konvensjoner og sikret gjennom folkerettslige prinsipper har vedtatt å skulle hjelpe - de hjelper vi. For andre stiller det seg annerledes. Innvandringsstoppen fra 1975 er uthult ved at vi har takket ja til Schengensamarbeidet og EØS - men fortsatt kan vi holde ute fremmedkulturelle fra Thailand og Filippinene. Og det er det nok stor poitisk enighet om at det fortsatt skal være slik... Å si at filippinere er mer tilpassningsdyktige enn ecudorianere er det ikke sikkert alle som vil være enige i. Ei heller i FrP.

At det er irriterende at alle som er på flukt og som samtidig klarer å komme seg helt til Norge, tilsynelatende er unge islamske menn som ikke synes å favne om våre norske verdier og vårt menneskesyn - se det er det mange som vil være enig med deg i. Hva som kan gjøres med det?
Fint lite, per i dag. Jeg tror ikke de gode svarene på det vil komme med det første. Å lytte til de mest ekstreme motstanderne av muslimsk innvandring vil vi ikke tjene noe på - det vil, om noe, kun føre til en ytterligere polarisering i debatten såvel som i samfunnet.

Men svar trenger vi. Tøffe svar. Grenser trenger vi. Sanksjoner må vi kunne sette inn. Skal integreing lykkes så må vi sette en mal for hva som er akseptabelt for fellesskapet. Foreløpig så suser humla...

Dette innlegget har blitt redigert av PoMoat: 28 februar 2011 - 17:15

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

det er jo håpløst å gi blanko til alle som får barn? det er faktisk slik i denne verden at mange ikke har de samme normene, samme moralen som nordmenn flest. for hver lov og regel står det lassevis med mennnesker klar for å bryte reglene. dersom det var slik at det var fritt frem for opphold ville det haglet med graviditeter på diverse asylmottak.

Veldig mange land har egne regler for landets egne innbyggere, og andre regler for folk som ønsker å komme til landet. Men i Norge er vi så PK at alle regler skal gjelde for alle uansett bakgrunn. DVS at flyktninger og vel også de
på humanitært grunnlag , kan hente familie så det koster etter, og uten å tjene ett øre.
mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Samme sier jeg med forbehold om folk med null anstendighet

Da forstod du ikke hva piper skriver og hvilken tråd som står igjen, innlegg 2 i denne tråden. Overhodet ikke noe galt i det innlegget ;)

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Jeg har vært borti det når jeg ikke tjente nok en gang jeg hadde ei før henne som ble min kone, så den kom du ikke så langt med.

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

At det er irriterende at alle som er på flukt og som samtidig klarer å komme seg helt til Norge, tilsynelatende er unge islamske menn som ikke synes å favne om våre norske verdier og vårt menneskesyn - se det er det mange som vil være enig med deg i. Hva som kan gjøres med det?
Fint lite, per i dag. Jeg tror ikke de gode svarene på det vil komme med det første. Å lytte til de mest ekstreme motstanderne av muslimsk innvandring vil vi ikke tjene noe på - det vil, om noe, kun føre til en ytterligere polarisering i debatten såvel som i samfunnet.

de er er ikke på flukt. de er på jakt. definer en ekstrem motstander av islamsk innvandring?

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Hvorfor bringer du inn et medlem i denne åpne tråden, for hele verden å se?

du forstetter ennå de forrige innleggene ble slettet?

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Veldig mange land har egne regler for landets egne innbyggere, og andre regler for folk som ønsker å komme til landet. Men i Norge er vi så PK at alle regler skal gjelde for alle uansett bakgrunn. DVS at flyktninger og vel også de
på humanitært grunnlag , kan hente familie så det koster etter, og uten å tjene ett øre.

helt sykt. men det endrer ikke på det faktum at også etnisk norske skal kunne forsørge kjerring og unger..?

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

de er er ikke på flukt. de er på jakt. definer en ekstrem motstander av islamsk innvandring?

Limpinne... Gidder ikke gå på den...

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere