Gå til innhold

Foto

Huset snart ferdig restaurert

* * * * * 2 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
824 svar til dette emnet

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 589 Innlegg:

Ja så er jeg tilbake i Norge etter 1 mnd i Thailand

Legger ut noen flere bilder fra huset i Thailand

her er glassmestern kommet tilpasser på stedet

Vedlagt fil  P1010035.JPG   864,8K   6 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  P1010036.JPG   861,94K   3 Antall nedlastinger

Jeg malte huset selv utvendig

Vedlagt fil  P1010033.JPG   901,09K   3 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  P1010053.JPG   856,35K   5 Antall nedlastinger

Hadde hjelp til himmlinga inne

Vedlagt fil  P1010125.JPG   889,55K   4 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  P1010130.JPG   891,4K   6 Antall nedlastinger

Fine plater til himmling

Vedlagt fil  P1010126.JPG   895,14K   4 Antall nedlastinger

Kjøkkene

Vedlagt fil  P1010043.JPG   899,05K   6 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  P1010040.JPG   897,29K   4 Antall nedlastinger

Huset har en boflate innvendig på 154 kvadrat

Budda ble kjøpt inn og innviet

Vedlagt fil  P1010070.JPG   874,15K   3 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  P1010123.JPG   907,38K   5 Antall nedlastinger

Vedlagt(e) fil(er)

Mao

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 589 Innlegg:
Naboen bor inni her

Vedlagt fil  P1010060.JPG   871,8K   7 Antall nedlastinger
Mao

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:
husbyggertråder er gull verdt! takk for at du deler og bidrar!

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Denne scorpionen fant jeg jeg bak et skap når jeg skulle male innvendig

Et prakteksemplar - har fanga mange slike.

Men er ikke veggene i huset veldig tynne? Slike som suger vann tvers i gjennom under regntida?:huh:

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 589 Innlegg:
Veggene er tynne ja men tak utstikke er såpass langt så det går nok bra i regntiden.

skal ned igjen i jula da håper vi og få lagt fliser utvendig det er ca 100 kvadrat ca 15000 bath for flisene + sand og sement.

Arbeiderne jeg bruker tar 250 bath om dagen 8 til 4

Her bygger thaiene et lite hus til og sitte og se ut over vannet dette er bare 300 meter fra oss

Vedlagt fil  P1010029.JPG   845,26K   5 Antall nedlastinger

De skjærer plank av stokken med ei gedigen motorsag Flinke disse thaiene

Vedlagt fil  P1010028.JPG   919,9K   5 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  P1010032.JPG   909,38K   5 Antall nedlastinger
Mao

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:
Flotte greier - kos dere i det renoverte huset...:)

runeli

runeli

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 014 Innlegg:
Huset ser bra ut det, men jeg ser du ikke har brukt noen form for isolasjon under takplatene dine. Erfaringsmessig så har det en tendens til å føles som en "bakerovn" inne når sola har stått på en stund.

Vi holder akkurat på med å renovere et "town" hus. 3 etasjer. Det er flatt betongtak. Vi har isolert med 15 cm og lagt gips (har også måtte lage noen lufte piper i taket, slik at den varme lufta slipper ut.

Etter dette er det som dag og natt i 3. etasje. Isolasjon koster ikke allverden og vi sparer utrolig mye i strømutgifter (aircon).

Dette er ikke ment som kritikk, bare et vennelig råd

Dette innlegget har blitt redigert av runeli: 22 juli 2011 - 01:31

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 263 Innlegg:

Huset ser bra ut det, men jeg ser du ikke har brukt noen form for isolasjon under takplatene dine. Erfaringsmessig så har det en tendens til å føles som en "bakerovn" inne når sola har stått på en stund.

Vi holder akkurat på med å renovere et "town" hus. 3 etasjer. Det er flatt betongtak. Vi har isolert med 15 cm og lagt gips (har også måtte lage noen lufte piper i taket, slik at den varme lufta slipper ut.

Etter dette er det som dag og natt i 3. etasje. Isolasjon koster ikke allverden og vi sparer utrolig mye i strømutgifter (aircon).

Dette er ikke ment som kritikk, bare et vennelig råd

Frakte bort lufta over himling, det er en enkel sak på huset til mao. Så det er ikke forsent. Huset ble forøvrig både pent og funksjonelt. Slik som kjøkkenskapene er laget, så vil skapene holde lenge, og er kjempegreie å holde rene. Er både billig og bra, og jeg kunne godt tenke meg å gjøre det samme. Vi har ett tradisjonelt thai stolpehus i tankene, og nede er ett slikt kjøkken perfekt. Men det er litt ut i fremtiden. Så huset til mao, synes jeg var ett greit og pent hus. Grattis. Postet bildePostet bildePostet bilde

A.H.

runeli

runeli

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 014 Innlegg:

Frakte bort lufta over himling, det er en enkel sak på huset til mao. Så det er ikke forsent. Huset ble forøvrig både pent og funksjonelt. Slik som kjøkkenskapene er laget, så vil skapene holde lenge, og er kjempegreie å holde rene. Er både billig og bra, og jeg kunne godt tenke meg å gjøre det samme. Vi har ett tradisjonelt thai stolpehus i tankene, og nede er ett slikt kjøkken perfekt. Men det er litt ut i fremtiden. Så huset til mao, synes jeg var ett greit og pent hus. Grattis. Postet bildePostet bildePostet bilde

A.H.

Jeg gjorde en liten tempratur test etter at sola hadde stått og steika på taket en ettermiddag. I skyggen på taket målte jeg 33 grader. I luftepipa var tempraturen 42 grader uten isolasjon ville vi hatt mesteparen av den varmen inn i huset.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 263 Innlegg:

Jeg gjorde en liten tempratur test etter at sola hadde stått og steika på taket en ettermiddag. I skyggen på taket målte jeg 33 grader. I luftepipa var tempraturen 42 grader uten isolasjon ville vi hatt mesteparen av den varmen inn i huset.

Blir skikkelig varmt, og varm luft er lettere enn kald luft, så det er bra å frakte ut den varmeste lufta. Er enkle greie avtrekkshetter å få i Thailand. og det er enkle greier å montere. Absolutt en fordel å bruke, men må huske på lufting rundt hele ved takfot. Men det er på alle hus, hvis de ikke har sperret det, på grunn av småfugler som lager reder.

A.H.

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 589 Innlegg:
Vedlagt fil  P1010134.JPG   865,07K   7 Antall nedlastinger

Det ble litt ferie med god mat også. Noen som savner dette ?

Vedlagt(e) fil(er)

Mao

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 589 Innlegg:
Flere bilder kommer senere
Mao

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 263 Innlegg:
Kjempefint Mao. Er mange som venter på bilder, og kanskje hva huset kostet til slutt. Også bilder av Sala, det lille huset nede ved vanbnet. Det er tross alt veldig mange fastboende normenn i Thailand, som bygger rimelige hus og forbedrer de gamle husene. Av alle skandinaver jeg kjenner, så er langt over halvparten i dette sjiktet. Dog noen venner, som bygger "palasslignende" hus her. Men de hadde alle hus til over 10 mill i Norge . Men tror nok de er ett lite fåtall. Det er lett å finne ut, hvis man ønsker å se på inntekten. Så flere med meg, gleder meg til fortsettelsen.Postet bilde

A.H.

Stein19

Stein19

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 663 Innlegg:
Hei mao......
Dette ser bra ut...
Liker å følge med på rehabiliteringsprosjekter som deres.....da jeg er opptatt av gjenbruk av både bygninger og bygningsdeler...
......i Norge og i Thailand....
Når huset snart blir ferdig....blir vel det neste å kose seg med utearealene........
Men viktig.....som jeg ser av bildene.....å kose seg med god mat og drikke!! underveis.....

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 589 Innlegg:
Takk for det Arild.og Stein

Vi har tatt vare på alle kvitteringer så vi får regne sammen når vi blir ferdig utvendig, Men vi må ta resten litt over langen.

Dette innlegget har blitt redigert av mao: 21 august 2011 - 09:23

Mao

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 263 Innlegg:
Vi venter vi vet du. Men er du ikke rask, så blir det parkeringsbot.Postet bilde

A.H.

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 589 Innlegg:
Hei Arild.

Det kommer senere jeg reiser ned lillejulaften så da får vi se om jeg får gjordt noe mere.

Jeg oppdaterer md bilder etter dette. Planen nå er og gjøre de tre søylene utenfor inngangsparti større og kle de med sten .

Vedlagt fil  P1010152.JPG   868,7K   22 Antall nedlastinger
Mao

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 263 Innlegg:
Det tror jeg blir pent, da de ser spinkle ut nå. Det er jo ganske bredt utgangsparti, og det vil harmonere bedre med kraftigere søyler.Postet bilde

A.H.

tbg1980

tbg1980

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 951 Innlegg:

Hei Arild.

Det kommer senere jeg reiser ned lillejulaften så da får vi se om jeg får gjordt noe mere.

Jeg oppdaterer md bilder etter dette. Planen nå er og gjøre de tre søylene utenfor inngangsparti større og kle de med sten .

Vedlagt fil  P1010152.JPG   868,7K   22 Antall nedlastinger

Hvor i Buri Ram holder dere til? Kona mi kommer fra Muang Kea ca 10min fra Satuek. Er vel en 40-50km nordøst for Buri Ram mener jeg å huske
Why do people kill people who kill people just to show that killing people is wrong?

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 589 Innlegg:

Hvor i Buri Ram holder dere til? Kona mi kommer fra Muang Kea ca 10min fra Satuek. Er vel en 40-50km nordøst for Buri Ram mener jeg å huske

Hei tbg 1980

Vi holder til en plass som heter Lalomwin / Plup Pla Chai Det er ikke så langt ifra Prakhon Chai hvis du er kjent ?

Litt lenger nord er nok kona di ifra men ikke så langt ifra oss, når jeg ser på kartet

Dette innlegget har blitt redigert av mao: 19 september 2011 - 17:41

Mao

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere