Gå til innhold

Foto

Schengen Visa fra Thailand

* * * * * 2 Stemmer

• Please log in to reply
359 replies to this topic

Mr Jhols

Mr Jhols

Medlem

• Medlemmer
  • 719 Innlegg:

Forandret du ureisedato/hjemreise dato på online aplication portalen ?   eller hva .Papirene jeg har sent ned er det forsent å forandre på

du får ikke forandret på de datoene du har ført opp på aplication portalen, den søknaden har du send og bet 70 euro for..
det eneste du kan forandre er timebestillingen for når hun har time på ambassaden.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 577 Innlegg:

du får ikke forandret på de datoene du har ført opp på aplication portalen, den søknaden har du send og bet 70 euro for..
det eneste du kan forandre er timebestillingen for når hun har time på ambassaden.

Vi har ikke send online søknaden på aplication portalen -hehe har ikke betalt noe enda,   Så hvis jeg har forstått dere rett så vil det ikke ha noe å si for søknaden om vi har påført en dato for utreise fra thailand på garanti skjema og invitasjons brev, Og at vi er sent å levere papirene på ambassaden - kort tid igjen før dem datoen jeg har ført opp på garanti skjemaet.  Vi risikerer vel bare at ho får kortere tid i Norge

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 148 Innlegg:

Vi har ikke send online søknaden på aplication portalen -hehe har ikke betalt noe enda,   Så hvis jeg har forstått dere rett så vil det ikke ha noe å si for søknaden om vi har påført en dato for utreise fra thailand på garanti skjema og invitasjons brev, Og at vi er sent å levere papirene på ambassaden - kort tid igjen før dem datoen jeg har ført opp på garanti skjemaet.  Vi risikerer vel bare at ho får kortere tid i Norge

Min svigerinne fikk visum i dag, hun søkte visum fra 9 desember til 8 mars. Visumet hun fikk gjelder fra 9 desember til 23 mars... Det betyr at det er litt fleksibelt når hun reiser, men visumet gjelder for maksimum 90 dager. Søknaden ble innlevert sist mandag og hun fikk melding i går torsdag... På garantiskjema skrev vi kun desember til mars...

Dette innlegget har blitt redigert av VetBest: 03 november 2017 - 22:32

Mr Jhols

Mr Jhols

Medlem

• Medlemmer
  • 719 Innlegg:
[quote name="wiking" post="712106" timestamp="1509743469"]Vi har ikke send online søknaden på aplication portalen -hehe har ikke betalt noe enda,   Så hvis jeg har forstått dere rett så vil det ikke ha noe å si for søknaden om vi har påført en dato for utreise fra thailand på garanti skjema og invitasjons brev, Og at vi er sent å levere papirene på ambassaden - kort tid igjen før dem datoen jeg har ført opp på garanti skjemaet.  Vi risikerer vel bare at ho får kortere tid i Norge[/quote

jeg har alltid operert med de samme datoene på schengen søknaden og garanti skjemaet. men som han andre skriver her at de bare har ført opp mnd så funker vel det også, selv om jeg synes det høres rart ut.
lykke til hvertfall. kom gjerne med en tilbakemelding på hvordan det gikk.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 577 Innlegg:

Hvordan gjør man når ho har fått seg et nytt pass med annet fornavn. Og ho har ikke det gamle passet. Jeg tenkte jo at det er bare å skrive at ho har et pass i spørrebrevet å må svare på og glemme det gamle passet. Men så kan det jo bli et problem hvis vi evt skal søke om familie forening med henne og ungen hennes- for der står jo hennes gamle fornavn., 

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 148 Innlegg:

Hvordan gjør man når ho har fått seg et nytt pass med annet fornavn. Og ho har ikke det gamle passet. Jeg tenkte jo at det er bare å skrive at ho har et pass i spørrebrevet å må svare på og glemme det gamle passet. Men så kan det jo bli et problem hvis vi evt skal søke om familie forening med henne og ungen hennes- for der står jo hennes gamle fornavn., 

Når hun fikk nytt navn fikk hun det skriftlig på Amphur, har hun  ikke det papiret kan hun få en ny bekreftelse der. Navneskiftet må oversettes og oversettelsen må verifiseres på Thai UD (Laxi).

Donald Trump

Donald Trump

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 683 Innlegg:

Forandret du ureisedato/hjemreise dato på online aplication portalen ?   eller hva .Papirene jeg har sent ned er det forsent å forandre på

Jeg har fylt ut ett garantiskjema som jeg skal levere i morgen til min svoger. Er vel 11 gang jeg søker. skriver bare utreise-nov/des hjemreise-feb/mars

En gang var jeg på samme plass to ganger...

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 577 Innlegg:

Når hun fikk nytt navn fikk hun det skriftlig på Amphur, har hun  ikke det papiret kan hun få en ny bekreftelse der. Navneskiftet må oversettes og oversettelsen må verifiseres på Thai UD (Laxi).

jeg takker for svaret -ble en del klokere nå.  Ellers fikk jeg en forståelse når jeg snakket med henne sist at idnummeret på det gamle passet med det gamle fornavnet var det samme som hun har på det nye passet med nytt fornavn, Tror jeg lar henne styre dette selv- hun snakket noe om dette.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 577 Innlegg:

Ja da er det bare å vent på svar fra ambassaden,

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 577 Innlegg:

i dag fikk hun jo en sms at dem sender passet hennes. Jeg regner med at hun også har fått visa da- det sto ikke noe om det der- bare at passet blir sendt til henne. Det gikk raskt - ho levert inn papirene på ambassaden 9 november 2017.

Ho kan vel ringe ambassaden å spørre om ho fikk visa ?

Mr Jhols

Mr Jhols

Medlem

• Medlemmer
  • 719 Innlegg:

i dag fikk hun jo en sms at dem sender passet hennes. Jeg regner med at hun også har fått visa da- det sto ikke noe om det der- bare at passet blir sendt til henne. Det gikk raskt - ho levert inn papirene på ambassaden 9 november 2017.
Ho kan vel ringe ambassaden å spørre om ho fikk visa ?

Da er nok ting i orden.
Heller ikke noe i veien for at du ringer ambassaden selv og spør. nr finner du jo på nettet.
Jeg har gjort det.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 577 Innlegg:

Yes  ho fikk schengen visa. Ellers når det gjelder sjekk lista så trengte ho ikke å levere inn noe papirer på sin singel status- ho fikk vita at dette trengte ho bare å levere hvis det var snakk om familigjennforening. Jeg må si at dette gikk raskt -  kun 4 arbeidsdager og visa var i boks.

;-) ;-) ;-)

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 577 Innlegg:

Jeg betalt flybilletten hennes med master kortet mitt. Men mener jeg har lest at ho kan bli avkrevd å vise master kortet på innsjekkingen.  Er det noen som har dette skjemaet der man tar kopi av master kortet sitt, Takker for all hjelp

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 455 Innlegg:

Jeg betaler alltid billettene til fruen med mitt master card hun har aldri hatt noe problem med det i innsjekkingen.

Mao

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 188 Innlegg:
Samme har jeg nå 9 år 2 eller 3 ganger årlig.
No problem:-)

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 923 Innlegg:

Har blitt avkrevd flere ganger , men bare innenlands flyvninger med Thai.air.

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 201 Innlegg:

Ved innsjekk krever Thai Airways å se betalingskortet eller et dokument stemplet av f eks, norske kontoret til Thai Airways som bekrefter at de har sett kortet og din id. Jeg måtte gjøre dette når jeg kjøper billetter til diverse familiemedlemmer og jeg har gjentatte ganger blitt avkrevd å se betalingskort ved innsjekk.

Ta kontakt med dem i Norge de fikser dette kjapt. 

Kundeservice

Booking@thaiairways.no
Web:   www.thaiairways.no

Phone:  +47 23 11 88 88
Fax :     +47 23 11 88 80

Mr Jhols

Mr Jhols

Medlem

• Medlemmer
  • 719 Innlegg:

Ved innsjekk krever Thai Airways å se betalingskortet eller et dokument stemplet av f eks, norske kontoret til Thai Airways som bekrefter at de har sett kortet og din id. Jeg måtte gjøre dette når jeg kjøper billetter til diverse familiemedlemmer og jeg har gjentatte ganger blitt avkrevd å se betalingskort ved innsjekk.

Ta kontakt med dem i Norge de fikser dette kjapt. 

Kundeservice
Booking@thaiairways.noWeb:   www.thaiairways.no
Phone:  +47 23 11 88 88
Fax :     +47 23 11 88 80

Har også opplevd det, for noen år siden. (thai air). forsikkerhets skyld hadde jeg ringt å sjekket. jeg ringte et thai service kontor i bkk, men sikkert enda lettere å ringe norges kontoret.
nr har du jo alt fått over her.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 577 Innlegg:

får man vekslet til Norske kroner i Thailand. Ho som kommer å besøker meg får jo en vente tid på over 3 timer i Oslo før neste fly går videre. Hvis ikke er det vel kanskje lurt å veksle til Eur i thailand for man får vel vekslet Eur til Norske kroner på Gardemoen. Man får vel  ikke betale mat med Eur på Gardemoen eller.

Donald Trump

Donald Trump

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 683 Innlegg:

får man vekslet til Norske kroner i Thailand. Ho som kommer å besøker meg får jo en vente tid på over 3 timer i Oslo før neste fly går videre. Hvis ikke er det vel kanskje lurt å veksle til Eur i thailand for man får vel vekslet Eur til Norske kroner på Gardemoen. Man får vel  ikke betale mat med Eur på Gardemoen eller.

i taxfree (ankomstdelen) kan man betale med Euro ellers er det plenty plasser man kan veksle..

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Topic Led By