Gå til innhold

Foto

Mygg og Dengue i CDO

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
29 svar til dette emnet

Ottar

Ottar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 709 Innlegg:

Jeg har også fått dengue i Cebu, og kan bekrefte at det er ubehagelig. Var syk i 3 uker. Nå er jeg veldig nøye med å bruke offlotion, og det virker bra. Jeg har lest at det ikke finnes noen behandling mot dengue, og jeg fikk heller ingen medisin hos legen i Norge, bare tett oppfølging og endel etterkontroller.

Det er ingen grunn til å gå rundt å være redd for dengue, men vær nøye med å bruke offlotion. Smør overallt, jeg ble bitt mens jeg var på do, sansynligvis, for stikket var på hofta, og var synlig i hvertfall en mnd etterpå.

De skriver, SMØR OVER ALT "OFFLOTION",
Mener de "de edle deler også"?

brede

brede

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 746 Innlegg:
Dette er mest farlig for barn siden de blir smittet lettere en voksne, derfor slipper nok den hvite mann billig unna, har nok ingenting med raser å gjøre. Dette er også for det meste utbredt i store byer i "skitne strøk", men alle kan få det uansett alder og rase.

Dette innlegget har blitt redigert av brede: 08 januar 2011 - 19:49

Kjetil S

Kjetil S

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 33 Innlegg:
Myggnetting her helt normalt. Alt fra store nett for dobbeltsenger til små nett for babyer. Det er bare et spørsmål om de har råd til det. Problemet mitt var nok ikke nettingen fordi aircon på soverommet holdt myggen unna, men det var omtrent umulig å ikke bli stukket i myggklekkeriet i dusjen.

Mnorge

Mnorge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 25 Innlegg:
Har ei venninde i pampanga som påstår at ho har fått dengue..spør om penger til å få dekket sykehus utgifter...vet ikke ka jeg skal tro her, e jo på den andre siden av kloden!..Penger er visst det første de tenker på der nede

runeli

runeli

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 014 Innlegg:

Dette er mest farlig for barn siden de blir smittet lettere en voksne, derfor slipper nok den hvite mann billig unna, har nok ingenting med raser å gjøre. Dette er også for det meste utbredt i store byer i "skitne strøk", men alle kan få det uansett alder og rase.

Det spiller liten rolle om det er skittent eller ikke. Skal en tro dette klippet under så vil jeg heller si i rene områder. Barn smittes lettere siden de er ute å leker i vannpytter etc.

The disease "dengue fever" is carried by a particular species of mosquito, the Aedes aegypti mosquito, which is active all day. It is on the rise to becoming one of the top public health problems in the tropics.

The mosquito which carries this virus is most common in urban areas around human dwellings, and is most active during the daytime. The Aedes mosquito breeds in clear water.

Dette innlegget har blitt redigert av runeli: 13 oktober 2011 - 13:00

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:

Vel, vel, det der kvinnfolket som ville ha besøk i CDO city "skal pinade ikke få besøk av meg",
bløffe så jævlig til meg for å få besøk, ingen Dengue der, det var aldri Dengue der he he, den var morsom,

kvinnfolk gjør alt for å lure oss menn, men dæven blir kvinnfolkene lurt av oss menn, "da er det rett før de sender nøytronbombene etter oss".

hehe tror nok du reiser likevel. Jeg tar ingen sjanser der nede. Smører meg inn med mygg krem. Men dama min gjør det ikke. Hvem ble bitt- jo jeg ble det-hun ved siden av meg ble det ikke- muligens ser myggen bedre hvitt i mørket hehe ;). Det er ikke så sikkert dama din veit så mye om utbredelse av dengue osv. Har inntrykk av at de ikke leser så mye aviser osv- det gjort ikke min dame før hun ble kjent med meg. Mitt råd ta ikke noe sjanser.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 581 Innlegg:

Myggnetting her helt normalt. Alt fra store nett for dobbeltsenger til små nett for babyer. Det er bare et spørsmål om de har råd til det. Problemet mitt var nok ikke nettingen fordi aircon på soverommet holdt myggen unna, men det var omtrent umulig å ikke bli stukket i myggklekkeriet i dusjen.

Aha Jeg hadde mistanke til dette- sprayet en del inne i "dusjen" - det var jo ikke noen dusje i den leiligheten vi leide, men en stamp med vann. Og en sluk i gulvet. Jeg skal si ifra til dama min at hun må forsett å spraye der.B)

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 227 Innlegg:
Har ikke så veldig stor bekjennskapskrets på Filippinene, men har hittil registrert 3 tilfeller innen omgangskretsen, et fra Leyte, to fra Mactan og nå nabojenta til et familiemedlem i Mandaue. To av disse måtte skifte blod for å overleve, mulig at nabojenta også må, hun er iallfall svært syk. Hva offisiell statistikk forteller legger jeg ikke alt for mye vekt på, da jeg ikke regner den som særlig pålitelig. Jeg har iallfall den oppfatning at det neppe er et eneste sted i det landet hvor du kan følle deg helt trygg for dengue. Og barna er mest sårbare.

My_sewit

My_sewit

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 150 Innlegg:
Er det noen som har testa de nye myggfellene som drives med propan? Finnes de på Philpil, eller er de ukjent der? Vet at de har blitt brukt med stor effekt langs myggelvene i Sverige. Så en ny på norsat.no som kosta bare 1000 kr.  burde gå å ta med en slik og pröve der nede?
Fant firmaet i Sverige, Amplecta AB. Skal höre med dem på mandag.

<br /><br /><a href='http://www.norsat.no...kqje6hcr7a7bv90' class='bbc_url' title='Ekstern lenke' rel='nofollow external'>http://www.norsat.no...6hcr7a7bv90</a>

Dette innlegget har blitt redigert av My_sewit: 16 oktober 2011 - 19:41

thebirch

thebirch

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 201 Innlegg:

Tropesykdommene inntar Europa
Asiatisk tigermygg slår seg ned i Europa, og vil også kunne overleve i Norge. - Skremmende, mener overlege Susanne Dudman ved Folkehelseinstituttet. Myggen kan spre tradisjonelle tropesykdommer på nye arenaer.
http://m.nrk.no/m/ar...art_id=17644377

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere