Jump to content

Photo

Mygg og Dengue i CDO

- - - - -

• Please log in to reply
29 replies to this topic

Ottar

Ottar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 709 posts

Ta med litt forskjellige Toro produkter..Sauser ++ en brunost er heller ikke og forakte,,,.
Reise selv m fam til Cagayan de Oro den 11 feb ca 4 uker ..
Blir vel min 10 gang til Filippinene. Skal bli godt og få litt varme.

Har hørt der ikke er Mygg/Dengue i CDO, så da slipper de å ha med myggspray,
slik de andre Filippinefarerne må.

callme

callme

Medlemmer

• Medlemmer
  • 10,172 posts

Har hørt der ikke er Mygg/Dengue i CDO, så da slipper de å ha med myggspray,
slik de andre Filippinefarerne må.

Nå har jeg da vært både i Cebu, Dumaguete, Manila, Boracay og Palawan pluss noen steder til på Filippinene og jeg har knapt sett en mygg og langt mindre myggspray/-olje.
Solkrem med høy solfaktor er nok langt viktigere.
http://www.udiregelv...ilippinene.ashx
“If life has taught me anything it's that 95% of the people are always wrong."-Edward Cole(Jack Nicholson)-The Bucket List

Ottar

Ottar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 709 posts

Nå har jeg da vært både i Cebu, Dumaguete, Manila, Boracay og Palawan pluss noen steder til på Filippinene og jeg har knapt sett en mygg og langt mindre myggspray/-olje.
Solkrem med høy solfaktor er nok langt viktigere.

Dengue is transmitted by the bite of an Aedes mosquito infected with any one of the four dengue viruses. It occurs in tropical and sub-tropical areas of the ...
Det var dette jeg ville frem til

At i CDO får de ikke denne dengue virusen, "hvis kilden jeg har snakker sant".

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20,212 posts
Cebu’s dengue cases reach ‘epidemic threshold’ level
Dengue claims two lives in Palawan
Metro Manila experiences spike in dengue cases
Dengue kills 1, downs 26 in Oro

Ottar

Ottar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 709 posts

Cebu’s dengue cases reach ‘epidemic threshold’ level
Dengue claims two lives in Palawan
Metro Manila experiences spike in dengue cases
Dengue kills 1, downs 26 in Oro

I følge kilden finnes ikke Dengue i "Cayan de Oro City".
Men man kan nok ikke være 100% sikker at en ikke får Dengue der "når tilfeller er registrert lenger øst på øya".
(Den ene døde i Oro er er lenger øst på øya (Mindanao)

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20,212 posts
The number of dengue cases has been increasing every year in the Philippines despite prevention programs conducted by the government and health care facilities. In fact, in Cagayan de Oro City alone, 500 dengue cases have been recorded since January 2010, whereas there were only 300 cases last year within the same period. Furthermore, out of the 500 dengue-stricken patients, five succumbed to the disease and died.

What is Dengue?

Tiny as they are, mosquitoes can cause so many diseases, from yellow fever to malaria to dengue.

Dengue is caused by a virus and is transmitted by a mosquito species called Aedes aegypti. While the disease is more common in tropical countries, 2.5 billion people around the world are now at risk of getting this deadly disease, according to the WHO.

Dengue and the Rainy Season
Post on August 12th, 2010 by admin

Ottar

Ottar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 709 posts

The number of dengue cases has been increasing every year in the Philippines despite prevention programs conducted by the government and health care facilities. In fact, in Cagayan de Oro City alone, 500 dengue cases have been recorded since January 2010, whereas there were only 300 cases last year within the same period. Furthermore, out of the 500 dengue-stricken patients, five succumbed to the disease and died.

What is Dengue?

Tiny as they are, mosquitoes can cause so many diseases, from yellow fever to malaria to dengue.

Dengue is caused by a virus and is transmitted by a mosquito species called Aedes aegypti. While the disease is more common in tropical countries, 2.5 billion people around the world are now at risk of getting this deadly disease, according to the WHO.

Vel, vel, det der kvinnfolket som ville ha besøk i CDO city "skal pinade ikke få besøk av meg",
bløffe så jævlig til meg for å få besøk, ingen Dengue der, det var aldri Dengue der he he, den var morsom,

kvinnfolk gjør alt for å lure oss menn, men dæven blir kvinnfolkene lurt av oss menn, "da er det rett før de sender nøytronbombene etter oss".

Edited by Ottar, 07 January 2011 - 04:13 AM.

janjan

janjan

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 811 posts

What is Dengue?

Ikke ta mitt ord for det, men jeg har forstått det dithen at den hvite mann er naturlig immun mot denne myggen. Inntil nå har jeg ikke hørt om utlendinger som er angrepet av dengue-feber.
At legene - for å tjene noen kroner ekstra - legger deg inn "med mistanke om dengue-fever", har jeg der i mot hørt mange eksempler på ..

Edited by janjan, 07 January 2011 - 08:59 AM.

:mrgreen:

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20,212 posts
Det gidder jeg ikke engang å google da vi har hatt tilfeller her blandt forumsmedlemmer.

petti

petti

Medlem

• Medlemmer
  • 2,251 posts

Ikke ta mitt ord for det, men jeg har forstått det dithen at den hvite mann er naturlig immun mot denne myggen. Inntil nå har jeg ikke hørt om utlendinger som er angrepet av dengue-feber.
At legene - for å tjene noen kroner ekstra - legger deg inn "med mistanke om dengue-fever", har jeg der i mot hørt mange eksempler på ..

Jeg har hørt om den hvite mann som har omkommet, kjenning av en kjenning av meg.
Det er Duenge mygg på deler av Cebu og er bekreftet bl.annet i Balanban, og vet at dette finnes rundt om i andre steder.

Postet bilde

Ottar

Ottar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 709 posts
"Angående myggen og Dengue i CDO"

skrev første innlegg fordi jeg ville ha litt fart og morro,
og baserte det jeg viste på denne jenta som kilde,
men jeg er alltid litt skeptisk til en jentes informasjon, når det eneste hun ønsker er å ha følge opp i midtgangen,
( at de kan skremme folk så jævlig dvs. det eneste de ønsker er å ha følge i midtgangen)
denne jenta var aldri første valget uansett(hvite løgner), hun var faktisk ikke på favoritt- lista engang.

Det er vel ingen mann som lar seg vippe av pinnen pga.
av en hvit løgn om en mygg som ikke eksisterte,"hvis en har lyst på jenta",
kjønnsdriften overgår alt, det er jo ikke noe nytt under solen.

Det er så inni helvete mange kjekke, snille, hyggelige, søte, smarte og unge vakre jenter på Philippinene
og en kan nesten bli sliten av alle tilbud "om å slå følge opp i midtgangen".
Det er faktisk en hyggelig måte å bli sliten på.

Edited by Ottar, 07 January 2011 - 17:27 PM.

janjan

janjan

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 811 posts

Det gidder jeg ikke engang å google da vi har hatt tilfeller her blandt forumsmedlemmer.

For å gjenta meg selv: Inntil nå har jeg ikke hørt om utlendinger som er angrepet av dengue-feber.

magskor

magskor

Medlem

• Medlemmer
  • 8,541 posts

Dessverre har du ikkje rett her Janjan. Har sjølv hatt pasientar med Dengue og dei har vore kvite.

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2,227 posts
Har nettopp snakket med en som tok caregiver skolen i CDO city i 2008. Hun tilbragte ca 12 måneder der. Hun sier at hun kjente ikke til noen tilfeller av dengue i
CDO city, men i provinsen (omliggende landsbyer hadde det vært registrert en del tilfeller. Der skal visstnok gamle trær vært de mest yndete tilholdsstedene, og myndighetene hadde fjernet en god del av disse. Men det er jo i såfall bare snakk om å redusere bestanden en del, for å fjerne den har de ikke klart.

Kjetil S

Kjetil S

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 33 posts
Jeg har fått dengue og jeg er hvit. Jeg fikk den akkurat da jeg kom hjem så det var norske leger og ikke et filippinsk sykehus som ville tjeme litt ekstra på den "rike" utlendingen. Har aldri hatt så vondt før. Var i Negros Occidental, nær Bacolod.

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8,752 posts

Jeg har fått dengue og jeg er hvit. Jeg fikk den akkurat da jeg kom hjem så det var norske leger og ikke et filippinsk sykehus som ville tjeme litt ekstra på den "rike" utlendingen. Har aldri hatt så vondt før. Var i Negros Occidental, nær Bacolod.

JEPP; det som kjennetegner dengue er at kroppen verker noe inn i hampen. Det er som den verste influensaen du har hatt x 10. Dengue skiller ikke mellom hvit, brun og svart, men den er en typisk "fattigmanns"- sykdom. Folk smittes ofte der myggen klekkes og det er i sumpområder. Faktisk er for eks. Mactan et sted som er spesielt utsatt. Bare i Cebu dør det ca 50 personer i året av Dengue - hovedsakelig fordi de ikke får behandling. Mange barn rammes og det er blant barn vi ser den høyeste dødeligheten.
Rapporterte antall utbrudd varierer fra år til år, men det har vært en viss økning i de siste årene. Mellom 1000 - 1500 tilfeller rapporteres inn til helsemyndighetene som sikre tilfeller, men de faktiske tallene er nok mye høyere.

Edited by Berth, 07 January 2011 - 22:27 PM.

Ottar

Ottar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 709 posts
Bare noen ord fra jenta i CDO.

no dengue here in cdo

janjan

janjan

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 811 posts

Endelig har altså nå janjan hørt om en nordmann angrepet av dengue, - tok meg faktisk 20 år .. ;)

janjan

janjan

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 811 posts

Dessverre har du ikkje rett her Janjan. Har sjølv hatt pasientar med Dengue og dei har vore kvite.

Min tro og overbevisning er herved rokkket ved. Nå gjenstår det at jeg vil få personlig erfaring .. ;)

thr25

thr25

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 405 posts
Jeg har også fått dengue i Cebu, og kan bekrefte at det er ubehagelig. Var syk i 3 uker. Nå er jeg veldig nøye med å bruke offlotion, og det virker bra. Jeg har lest at det ikke finnes noen behandling mot dengue, og jeg fikk heller ingen medisin hos legen i Norge, bare tett oppfølging og endel etterkontroller.

Det er ingen grunn til å gå rundt å være redd for dengue, men vær nøye med å bruke offlotion. Smør overallt, jeg ble bitt mens jeg var på do, sansynligvis, for stikket var på hofta, og var synlig i hvertfall en mnd etterpå.

Also tagged with one or more of these keywords: Filippinene

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users