Gå til innhold

Foto

Et lite stykke Thailand II

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
294 svar til dette emnet

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Er enig med PoMoat og håper at de norske mennene fremstår på en litt annen måte enn i den første runden. Det er tross alt ikke bare nolduser som er gift thai.

Skjoenner ikke helt - er en noldus noe som liksom er negativt, og skulle bekrefte noen fordommer?
Det var i allefall en yngre kar med - og ogsaa thaidamer som selv ikke var helt unge lenger.
Saa om en skulle profilere etter kriterier som skulle tilfredsstille enhver petimetrisk nevrotiker, som ikke taaler det minste avvik fra den mest trangsynte maate aa definere samfunnets normer - hvordan skulle en slik serie bli?
Og hvordanskal man da fremstaa, om ikke som seg selv...?

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Skjoenner ikke helt - er en noldus noe som liksom er negativt, og skulle bekrefte noen fordommer?
Det var i allefall en yngre kar med - og ogsaa thaidamer som selv ikke var helt unge lenger.
Saa om en skulle profilere etter kriterier som skulle tilfredsstille enhver petimetrisk nevrotiker, som ikke taaler det minste avvik fra den mest trangsynte maate aa definere samfunnets normer - hvordan skulle en slik serie bli?
Og hvordanskal man da fremstaa, om ikke som seg selv...?

En noldus er en person som er tett i pappen eller rett og slett litt tilbakestående (prasat mei them). Så ja - jeg vil påstå at det er negativt å bli karakterisert som "noldus". Ordet kan forresten brukes både som substantiv og som adjektiv, selv om det siste er mest vanlig.

Eksempel: Journalisten fra Klassekampen virket helt noldus.

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:
Ingen i den serien er nolduser. De er vanlige folk. Kan tenkes kanskje noen av dem er her på asiaforum. Jeg lurer på hvordan dere som sier dem ikke er som vanlige folk selv ser ut?
:lol:

Mheewan Rein

Mheewan Rein

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 903 Innlegg:

Ingen i den serien er nolduser. De er vanlige folk. Kan tenkes kanskje noen av dem er her på asiaforum. Jeg lurer på hvordan dere som sier dem ikke er som vanlige folk selv ser ut?
:lol:

Kankje de er 25 år og ser ut som en pappa gutt fra Blærum? :rolleyes: :)
Rein

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 648 Innlegg:
http://player.vimeo.com/video/18759954

Jeg synes rett og slett at Lars Johan er en kul dude. :D

Han er av en slik kultur, at det er et mye større sprang for han i det hele tatt å gifte seg med ei thaidame. Det er godt mulig at han ikke fullt ut visste hva han ga seg ut på, men han takler det med stor forståelse og støtte til sin kone. Forbilledlig, spør du meg. :)

Dette innlegget har blitt redigert av kaare: 16 januar 2011 - 14:20

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Jeg er helt enig, kaare..!
Denne traileren var jo bare en fantastisk lykkepille...!!!
Fikk både krampelatter og tårer i øyekroken.
Dæven - så utrolig bra.
:D

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:
Ja dette blir topp å se. Jeg kjøpte den første serien på DVD. Visste den til kona mi før hun kom hit.

thomasjojo

thomasjojo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 932 Innlegg:

Er enig med PoMoat og håper at de norske mennene fremstår på en litt annen måte enn i den første runden. Det er tross alt ikke bare nolduser som er gift thai.

du mener bygdetullinger ?

;-)
01110100011010000110111101101101011000010111001101101010011011110110101001101111010000000110011101 space 10110101100001011010010110110000101110011000110110111101101101

eltoro

eltoro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 609 Innlegg:
Herlig er bare fornavnet. Gleder meg allerede til torsdag : )
Og Nolduser har jeg ikke sett, snarere heller originaler som gjør seg godt opp i den store helheten. Hvorfor skal folk ha så jævli mye forventninger om ting. Er jo f.eks derfor folk fra Bærum blir omtalt som det. Og ja jeg kommer fra nabokommunen og har fått høre det, men like I care. De som har ødelagt Asker og Bærum er innflytterne fra ellers i Norge. Altså noe pålimt fjas. Er bare å komme bittelitt under huden på de, er like mye folk der som ellers i Norge. Get Real fordomsdyrkere, dere gjør dere selv en bjørnetjeneste. Ta en svær bolle !

Sorry "Off Topic" men måtte bare få det ut :)
Bare han som har gått en mil i mine sko, har rett til å dømme.

olek

olek

Registrert Medlem

• Banned
  • 3 563 Innlegg:

;-)

Hehe, ja kanskje det gitt.

Å bruke begrepet nolduser var kanskje å ta i litt. Første runden med denne serien var lun og ok, men karene som var med snille til det kjedsommelige. Jeg savnet litt bein i nesa på en del av de mannfolkene der. Synes de lot damene ta styringa litt for lett, for eksempel det gjaldt i innvolvere familie i forberedelsene til fruens anskomst, eller å la gården bli omvandlet til thaitempel med munk og hele sulamitten. Om ikke noe annet så la i hvertfall de første episodene forestillingen om at thaigifte menn er herskesyke fylliker som ønsker seg en underkuet kone ettertraktelig i grus og det er jo bra.

Men nå går snart teppet opp for andre runde og det blir spennende å se fortsettelsen, om der er blitt noe mer balanse i forholdene. Synes det er friskt å blottlegge forholdet sitt i en serie som dette her, all honnør til de som stiller opp!

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 743 Innlegg:

;-)

Ser ikke på meg selv som en bygdetulling, men for all del... Jeg er jo gift med en... ;-)

thomasjojo

thomasjojo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 932 Innlegg:
:-)
01110100011010000110111101101101011000010111001101101010011011110110101001101111010000000110011101 space 10110101100001011010010110110000101110011000110110111101101101

Balder

Balder

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 940 Innlegg:
Gleder meg til torsdagen jeg!! Det er alltid både morro og informativt å se en oppfølger til en serie! Nå er det jo og gått en stund, og alle er blitt "varme i trøya" :D

Lo godt, da jeg så traileren......:lol:

Mvh Balder

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 108 Innlegg:
Starter i dag kl. 20:30 på TVNorge ! :)

callme

callme

Medlemmer

• Medlemmer
  • 10 172 Innlegg:

Starter i dag kl. 20:30 på TVNorge ! :)

Urettferdig, da er jeg på jobb.
Når går reprisen?
http://www.udiregelv...ilippinene.ashx
“If life has taught me anything it's that 95% of the people are always wrong."-Edward Cole(Jack Nicholson)-The Bucket List

Gunder

Gunder

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 173 Innlegg:

Vi gleder oss alle! Første serie var kjempeflott den :-)

Enig med deg der,vi gleder oss veldig for det var en veldig hyggelig serie den som var sendt sist. Jeg og kona var forøvrig så heldig å få hilse på en av damene fra denne serien da vi hadde samme flyet sammen hjem for et års tid siden.

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Urettferdig, da er jeg på jobb.
Når går reprisen?

Kanskje du kan se den på Tv Norge sin web side etter den er sendt på Tv.

callme

callme

Medlemmer

• Medlemmer
  • 10 172 Innlegg:

Lørdag kl 19.30

Takk takk Joika, du er en knuppPostet bilde
http://www.udiregelv...ilippinene.ashx
“If life has taught me anything it's that 95% of the people are always wrong."-Edward Cole(Jack Nicholson)-The Bucket List

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 575 Innlegg:

men jeg tror nok serien bekreftet en del fordommer i forhold til norske menn som velger seg thailandsk kone. Karene i serien var trivelige nok - ikke noe feil på den biten - men at det var en gjeng med litt avskårne mannfolk fra bygdenorge, det er ikke til å komme i fra.

Bra DU sier det (vet ikke om jeg hadde tatt sjansen).

Ble litt pinlig berørt på vegne av norske menn under første runde.. Noen ganger faktisk så mye at man rødmende vrir seg i sofaen.

Min favoritt var den litt eldre karen som sa: "hvorfor i all verden har jeg ikke gjort dette for lenge siden !".

Sitter vel benket foran skjermen i kveld, tenker jeg. ;)

eltoro

eltoro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 609 Innlegg:

Bra DU sier det (vet ikke om jeg hadde tatt sjansen).

Ble litt pinlig berørt på vegne av norske menn under første runde.. Noen ganger faktisk så mye at man rødmende vrir seg i sofaen.

Min favoritt var den litt eldre karen som sa: "hvorfor i all verden har jeg ikke gjort dette for lenge siden !".

Sitter vel benket foran skjermen i kveld, tenker jeg. ;)

Ja godt noen tørr å si det mange tenker ;)

Kona ble også pinlig berørt av enkelte av jentenes oppførsel. Nå er det ikke alltid at oversatt språk nødvendis gir den eksakte meningen. Nå snakker vi og om kulturelle forskjellen. Men likefremt, jeg gleder meg til å se i kveld :)
Bare han som har gått en mil i mine sko, har rett til å dømme.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere