Gå til innhold

Foto

Krone mot Baht

* * * * * 4 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
10152 svar til dette emnet

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 067 Innlegg:

Nei nå må vi få en renteøkning snart ellers melder jeg utflytting fra Thailand , kan ikke holde på sånn i all evighet.

Du må nok slå deg til ro med dagens kurser/ bath/NOK.. så lenge AS Noreg ikke har noen gode ideer på hvordan vi skal løse fremtidens enorme utfordringer( velferdsstaten/og en stadig økning i lykkejegere som vil ha sin del av kassa), og en stat som prøver å « tre over oss» det såkalte «grønne skifte»som ikke gir noe nye industri plasser. kunn offentlig byråkrat stillinger og NGO org som snylter og lever som parasitter på staten. handler bare om å flå den vanlige normannen med enda flere avgifter og skatter..
Jeg er meget bekymret for mine thai turer vil forbli dyre i fremtiden🤔🙄😧
Blir vel en renteøkning i våres?? men utslaget på NOK vil være minimal, de er nok priset inn allerede.

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 476 Innlegg:

Du må nok slå deg til ro med dagens kurser/ bath/NOK.. så lenge AS Noreg ikke har noen gode ideer på hvordan vi skal løse fremtidens enorme utfordringer( velferdsstaten/og en stadig økning i lykkejegere som vil ha sin del av kassa), og en stat som prøver å « tre over oss» det såkalte «grønne skifte»som ikke gir noe nye industri plasser. kunn offentlig byråkrat stillinger og NGO org som snylter og lever som parasitter på staten. handler bare om å flå den vanlige normannen med enda flere avgifter og skatter..
Jeg er meget bekymret for mine thai turer vil forbli dyre i fremtiden🤔🙄😧
Blir vel en renteøkning i våres?? men utslaget på NOK vil være minimal, de er nok priset inn allerede.

Helt enig med deg.Thailand kommer til å forbli dyr inntil den dagen kineserne sier stopp pga at det er blitt altfor dyrt i forhold til andre asiatiske land sitter thailand stille å rolig i båten.

Når i tillegg mr Trump holder på slik han gjør ser jeg ikke særlig lyst på fremtiden ang prisnivået i thailand.For noen år siden fikk eg 60.000 bath for 10.000 NOK,pr dd 35000 bath.

Den lave kursen påvirker også de thaierne som jobber i utlandet og sender penger hjem til familien.

Blir mindre å mindre på familien etterhvert.

Blir som en kar sa en gang.."jeg driter i hvor mye bensinen koster pr liter,fyller bare for 100 kr uansett"he-he

barang labø(khmer)

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 476 Innlegg:

Sentralbanksjef Øystein Olsen kritiserer regjerings pengebruk.Dette er imot god budsjettpraksis.Siw og Erna fikk seg en rett på trynet igjen

www.e24.no

barang labø(khmer)

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 067 Innlegg:

Sentralbanksjef Øystein Olsen kritiserer regjerings pengebruk.Dette er imot god budsjettpraksis.Siw og Erna fikk seg en rett på trynet igjen
www.e24.no

At den norske stat må bruke mer og mer av oljefondet er jo opplagt.(det har jeg nevnt tidligere). Og de har føringer. Handlingsregelen ligger til grunn.
Men men.. når et krigsskip ligger på bunn, da mener jeg det er et ekstraordinært tilfellet, som handler om våres forsvarsevne og et strategisk viktig skip som sikkert skulle patruljert i norske havet og Barentshavet.
For å hevde våres suverenitet og våres interesser. Da er det bare å bla opp de penga. For vi har jo de penga, og fått satt et skipsverft i sving fort som f..
Stopper vaskemaskinen din, så bytter du den, selv om du må ta av feriekontoen din, eller barnebidraget.
Sånn er det bare.
Forøvrig burde sentralbanksjefen holdt seg for god til å kritisere regjeringen, samtidig som regjeringen
Heller ikke skal manipulere eller styre sentralbankens pengepolitikk.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 546 Innlegg:

Goooooood morgen Thailand og goooooood morgen Norge.  En ny dag og en ny måned.   I dag er det er fredag den 15 februar.  Da har vi kommet litt inn i året 2019, og det blir ganske spennende å se hva dette året gir av kurs for krona ved kjøp av baht.  De helt store forandringene blir det muligens ikke.  Men at baht styrker seg det vil nok kanskje fortsette.

Den laveste kursen for krona så vi i desember 2018 i fjor.  Det var da hele 21 år siden krona var like svak mot baht………..  Hva vil dette nye året 2019 gi oss…………..

Vel vi startet året med en litt sterkere krone mot baht, men fremdeles så hadde alle bankene godt under 3,70 baht på TT overføring.  For krona den falt litt de første januardagene.  Så styrket krona seg en del og krona var litt over 3,70 baht.  Men etter det så steg baht jevnt og sikkert mot krona som svekkes mot baht.

En litt svakere krone denne dagen enn i går men ikke mye.  

På dagens første oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:

Bank of Ayudhya.

Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,57750 baht.

Bangkok Bank.

Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,58750 baht.

CIMB Bank.

Veksling av kontanter er på 3,38 baht, TT overføring er på 3,56650 baht.

Kasikorn Bank.

Veksling av kontanter er på 3,4001 baht, TT overføring er på 3,567345 baht.

Siam Comercial Bank.

Veksling av kontanter er på 3,39125 baht, TT overføring er på 3,57125 baht.

TMB Bank.

Veksling av kontanter er på 3,43 baht, TT overføring er på 3,57875 baht.

Krung Thai Bank.

Veksling av kontanter er på 3,43 baht, TT overføring er på 3,58200 baht.

UOB Bank.

Veksling av kontanter er på 3,38 baht, TT overføring er på 3,58000 baht.

Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring denne gangen, og kursene er i skrivende stund....... 

Sia Money Exchanges 3,57 baht.

Super Rich 3,57 baht.

Vasu Exchange 3,57 baht.

A.H. 

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 243 Innlegg:

Mor Norge går godt , men krona blir svakere.

https://www.hegnar.n...lliarder-kroner

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 546 Innlegg:

Vel da har vi har kommet godt inn i året 2019, og da blir det spennende å se utviklingen for den norske krona.  

Det har blitt varslet renteøkning dette året.  Kanskje.  Da vil nok muligens krona styrke seg hvis eller når det skjer.

Da har vi fått “lukte” på hva de første ukene i januar 2019 har kommet med.  Ikke noe stor bedring for krona mot baht, men det var vel heller ikke å vente så tidlig i det nye året.  Norsk eksport og næring går og bra for tiden, så jeg hadde muligens ventet en enda sterkere krone…….

På dagens siste oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:

Bank of Ayudhya.

Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,56753 baht.

Bangkok Bank

Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,57750 baht.

CIMB Bank

Veksling av kontanter er på 3,38 baht, TT overføring er på 3,56650 baht.

Kasikorn Bank.

Veksling av kontanter er på 3,392364 baht, TT overføring er på 3,574677 baht.

Siam Comercial Bank.

Veksling av kontanter er på 3,38625 baht, TT overføring er på 3,56625 baht.

TMB Bank.

Veksling av kontanter er på 3,43 baht, TT overføring er på 3,57375 baht.

Krung Thai Bank.

Veksling av kontanter er på 3,42 baht, TT overføring er på 3,57400 baht.

UOB Bank.

Veksling av kontanter er på 3,37 baht, TT overføring er på 3,56900 baht.

Da hadde Bangkok Bank beste kurs på TT overføring.

Vekslingskontorene for veksling av kontanter har disse kursene:

Sia Money Exchange. 3,57 baht.

Super Rich. 3,57 baht.

Vasu Exchange.  3,56 baht

Da er nok en uke overstått, og da ønsker jeg alle en riktig god helg.

A.H.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 546 Innlegg:

Da har vi sett de to første ukene i februar 2019, og oppløftende er det ikke for alle som skal veksle inn krona og kjøpe baht.  Det er ikke noe bedre for svensk og dansk krone, samt Euro og US dollar.  Baht ER sterk og styrker seg, noe grafen gir ett tydelig svar på.

Går vi tilbake til året 2000, så ser vi en ganske turbulent kurve, og disse 5 stk. valutaene er nesten halvert mot baht.  En turbulent kurve og alle vestlige valutaer er nesten halvert ved kjøp av baht.  Dessverre så er norsk krone den valuta som har falt mest.  Vel vi må nok leve med den kursen vi får, kurser er noe vi ikke kan påvirke bare ta som de er.

A.H.

Vedlagt(e) fil(er)

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 16 februar 2019 - 02:27

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 476 Innlegg:

At den norske stat må bruke mer og mer av oljefondet er jo opplagt.(det har jeg nevnt tidligere). Og de har føringer. Handlingsregelen ligger til grunn.
Men men.. når et krigsskip ligger på bunn, da mener jeg det er et ekstraordinært tilfellet, som handler om våres forsvarsevne og et strategisk viktig skip som sikkert skulle patruljert i norske havet og Barentshavet.
For å hevde våres suverenitet og våres interesser. Da er det bare å bla opp de penga. For vi har jo de penga, og fått satt et skipsverft i sving fort som f..
Stopper vaskemaskinen din, så bytter du den, selv om du må ta av feriekontoen din, eller barnebidraget.
Sånn er det bare.
Forøvrig burde sentralbanksjefen holdt seg for god til å kritisere regjeringen, samtidig som regjeringen
Heller ikke skal manipulere eller styre sentralbankens pengepolitikk.

Enig med deg ca 90%.

Uansett når Siw Jensen nærmest latterigjør kritikerne syns jeg hun rett å slett er hovmodig.

Hun ler av alle.til og med når det gjelder hytteleien som hun er tatt i løgn etter løgn.

AP mm er ikke bedre enn de andre politikerne.

Når eg leser e24 så skulle de fleste økonomiske ekspertene heller fått seg jobb som spåkoner.

Alt de snakker om er at de SPÅR ang fremtiden.Hver gang det går motsatt vei holder de kjeften.

Krona snakkes ned hele tia.At dette påvirker andre land er jeg sikker på.

Når vi i tillegg har en viss kar i USA som prater med 2 tunger påvirker det hele verdensøkonomien.

Han er meget utforutsigbar.Men man får slik man reder.(amerikanerne som stemte på han)

Han kritiserer FED offentlig.DET har ikke Siw gjort enda,men vi vet ikke hva som skjer utenfor det offentlige rom.Jeg stoler mere på Øystein Olsen enn Siw Jensen.Han lar seg ikke påvirke,men er realistisk i mine øyne.

barang labø(khmer)

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 978 Innlegg:
Det er vel noe som heter man skal lytte til spesialister-å gjøre stikk motsatt.

Noe helt annet er jo fregatten og mer utvidet forsvaret.
Dette er jo blitt nedbygget gjennom en årrekke, til det nå bare er en skygge av seg selv.
Og milevis under det målet som er satt.
Ville det vært slik karastrofe å tatt noe av oljefondet og fått forsvaret matrielt opp på rett nivå.
Dersom ikke passende forsvar er "investering i framtidsnorge", så vet ikke jeg.
Dagens situasjon for forsvaret minner litt for mye om siste del av 30årene..
Og så spørs det om det ikke må barberes litt i navs budsjetter og overføre til driftutgifter til forsvaret.

Men politikerne er nok som vanlig for feige til å ta tøffe beslutninger, og skyver problemene foran seg og skylder på alle andre.
Og værhanene ville blåse seg opp av politisk korrekt harme..

(Huff- dette må vel være ukens avsporing :-) )

Dette innlegget har blitt redigert av Olav Seglem: 17 februar 2019 - 05:22

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 546 Innlegg:

Goooooood morgen Thailand og goooooood morgen Norge.  En ny dag og en ny måned.   I dag er det er mandag den 18 februar.  Da har vi kommet litt inn i året 2019, og det blir ganske spennende å se hva dette året gir av kurs for krona ved kjøp av baht.  De helt store forandringene blir det muligens ikke.  Men at baht styrker seg det vil nok kanskje fortsette.

Den laveste kursen for krona så vi i desember 2018 i fjor.  Det var da hele 21 år siden krona var like svak mot baht………..  Hva vil dette nye året 2019 gi oss…………..

Vel vi startet året med en litt sterkere krone mot baht, men fremdeles så hadde alle bankene godt under 3,70 baht på TT overføring.  For krona den falt litt de første januardagene.  Så styrket krona seg en del og krona var litt over 3,70 baht.  Men etter det så steg baht jevnt og sikkert mot krona som svekkes mot baht.  For baht den styrker seg litt mot de fleste vestlige valutaer, men dog veldig lite.

Vi må nok beregne vår inntekt og økonomi og leve etter det, og da med en krone som er verdt 3,5 baht.

På dagens første oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:

Bank of Ayudhya.

Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,56786 baht.

Bangkok Bank.

Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,58000 baht.

CIMB Bank.

Veksling av kontanter er på 3,38 baht, TT overføring er på 3,56910 baht.

Kasikorn Bank.

Veksling av kontanter er på 3,4009 baht, TT overføring er på 3,56814 baht.

Siam Comercial Bank.

Veksling av kontanter er på 3,395 baht, TT overføring er på 3,5750 baht.

TMB Bank.

Veksling av kontanter er på 3,43 baht, TT overføring er på 3,58125 baht.

Krung Thai Bank.

Veksling av kontanter er på 3,43 baht, TT overføring er på 3,58500 baht.

UOB Bank.

Veksling av kontanter er på 3,38 baht, TT overføring er på 3,58000 baht.

Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring denne gangen, og kursene er i skrivende stund....... 

Sia Money Exchanges 3,57 baht.

Super Rich 3,57 baht.

Vasu Exchange 3,57 baht.

A.H. 

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 546 Innlegg:

Vel da har vi har kommet godt inn i året 2019, og da blir det spennende å se utviklingen for den norske krona.  

Det har blitt varslet renteøkning dette året.  Kanskje.  Da vil nok muligens krona styrke seg hvis eller når det skjer.

Da har vi fått “lukte” på hva de første ukene i januar 2019 har kommet med.  Ikke noe stor bedring for krona mot baht, men det var vel heller ikke å vente så tidlig i det nye året.  Norsk eksport og næring går og bra for tiden, så jeg hadde muligens ventet en enda sterkere krone…….

På dagens siste oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:

Bank of Ayudhya.

Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,56786 baht.

Bangkok Bank

Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,58000 baht.

CIMB Bank

Veksling av kontanter er på 3,39 baht, TT overføring er på 3,57410 baht.

Kasikorn Bank.

Veksling av kontanter er på 3,40658 baht, TT overføring er på 3,57382 baht.

Siam Comercial Bank.

Veksling av kontanter er på 3,39625 baht, TT overføring er på 3,57625 baht.

TMB Bank.

Veksling av kontanter er på 3,43 baht, TT overføring er på 3,58375 baht.

Krung Thai Bank.

Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,59100 baht.

UOB Bank.

Veksling av kontanter er på 3,39 baht, TT overføring er på 3,58500 baht.

Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring.

Vekslingskontorene for veksling av kontanter har disse kursene:

Imorgen er det nasjonal fridag og Makha Bucha dag, og da er alle banker i Thailand stengt og ingen oppdatering av kurser fra mitt tastatur.

Sia Money Exchange. 3,57 baht.

Super Rich. 3,58 baht.

Vasu Exchange.  3,57 baht

A.H.

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 476 Innlegg:

Leser på e24 at den svenske krona kan få seg et skikkelig smell idag.Kan falle markant.

barang labø(khmer)

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere