Gå til innhold

Foto

Krone mot Baht

* * * * * 4 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
10160 svar til dette emnet

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 559 Innlegg:

Ok

I dag står krone i 5,18 bath for veksling av kontanter. På overføring 5,32625. Den 2 juli sto den i 4,84 på veksling av kontanter, og 4,985 på overføring. En økning på hele 6,8455% på en måned. Dette regnet ut efter overføring.

A.H.

sakai

sakai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 188 Innlegg:
Erfaringsmessig er det penger å tjene ved å bruke rett thailandsk bank ved overføring av penger.

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:
Jeg har internett bank i Norge, DNB, og internettbank i Thailand, Bangkokbank.
Er det brukbart?
KJÆRLIGHETENS MAKSIMUM ER KONSTANT.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 559 Innlegg:

Erfaringsmessig er det penger å tjene ved å bruke rett thailandsk bank ved overføring av penger.

Det kan variere litt, det har kansje litt å si hvilken norske bank du bruker. Selv bruker jeg DNB i Norge og Bangkok Bank i Thailand. Bangkok Bank er solid, og har også en samarbeids avtale med DNB. Forøvrig er Kasikorn (før Thai Farmer) også en bra bank. Bankene i Thailand, gir kun 1 mill i garanti hvis det blir økonomisk bankkrise. Det lønner seg ALLTID å overføre norsk valuta til Thailand. I Bangkok Bank har jeg Visakort, og kan ta ut 10.000,- norske kroner pr. dag. Hva andre banker og kontotyper gjør, det vet jeg dessverre ikke.

A.H.

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 743 Innlegg:

Jeg har internett bank i Norge, DNB, og internettbank i Thailand, Bangkokbank.
Er det brukbart?

Helt sikkert OK.
Selv har jeg internett bank i Norge, Skandia Banken - Skandiabanken - Enkel nettbank og internett bank i Thailand, Siam Commersial Bank - Welcome to SCBEasy.com
Bedre kombinasjon skal du lete lenge etter...

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 559 Innlegg:

Helt sikkert OK.
Selv har jeg internett bank i Norge, Skandia Banken - Skandiabanken - Enkel nettbank og internett bank i Thailand, Siam Commersial Bank - Welcome to SCBEasy.com

Det er akkurat det som er poenget. Finne den beste banken i Thailand, i forhold til den norske banken man bruker. Regner med mhansen sjekket dette, før han åpnet konto i Thailand.

A.H.

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:
Angående visakort i Thailand.
Fikk for et halvt år siden nytt visakort, både fra Bangkok bank og kasikorn bang.
De hadde da fått de samme type som nye norske bankørt, altså, ikke magnetstriper men
Den firkantede sikkerhetsbrikken(husker ikke navnet.)
Etter det ble innført kan jeg betale med kortene overallt, men kun ta ut penger i de respektive bankers automater.
Derimot det norske, det kan brukes overallt.
Har ikke fått noe fullgodt svar på hvordan det er slik, men har forstått at det er i en overgangsfase.
Noen som hvet noe mere?

sakai

sakai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 188 Innlegg:
Jeg bruker å gå inn på Phuketgazette for å sjekke hva bankene gir for en kurs. De har oppe kursene til 3 banker.

Phuket Gazette – Phuket daily news, events, jobs, classifieds, yellow pages, TV

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 559 Innlegg:
Her er en link, til alle bankene i Thailand. Bare trykk på bankens logo, og da får du dagens kurser. Kjekkt å ha.

UpDate @ Thailand Exchange Rates & Foreign Exchange Rate Bangkok Bank

A.H.

callme

callme

Medlemmer

• Medlemmer
  • 10 172 Innlegg:
Krona har styrket seg mye mot USD men britiske pund holder seg høy fremdeles 9,5nok for et pund, mens Euroen er nede på 7,88.
Når man skal handle flybilletter så er det vel verdt å merke seg hvilke valutaer som er sterke og svake.
De utenlandske flyselskapene og nettstedene opererer med forskjellig valuta, Euro, Pund og Dollar blir alle brukt så man kan spare noen kroner ved å handle på rett sted til riktig tid.
http://www.udiregelv...ilippinene.ashx
“If life has taught me anything it's that 95% of the people are always wrong."-Edward Cole(Jack Nicholson)-The Bucket List

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

Krona har styrket seg mye mot USD men britiske pund holder seg høy fremdeles 9,5nok for et pund, mens Euroen er nede på 7,88.
Når man skal handle flybilletter så er det vel verdt å merke seg hvilke valutaer som er sterke og svake.
De utenlandske flyselskapene og nettstedene opererer med forskjellig valuta, Euro, Pund og Dollar blir alle brukt så man kan spare noen kroner ved å handle på rett sted til riktig tid.

Den er nok ikke så dum.
Vi kan jo velge hvilken valuta vi vil betale med.
Valuta som styrker seg, er ikke så overbevist om at det er det første som blir korrigert.
Mens derimot valuta som svekker seg?
Pr. idag, kjøp biletter i euro, betal med NOK.
Eller, har jeg misforstått?

callme

callme

Medlemmer

• Medlemmer
  • 10 172 Innlegg:

Den er nok ikke så dum.
Vi kan jo velge hvilken valuta vi vil betale med.
Valuta som styrker seg, er ikke så overbevist om at det er det første som blir korrigert.
Mens derimot valuta som svekker seg?
Pr. idag, kjøp biletter i euro, betal med NOK.
Eller, har jeg misforstått?

Nettopp, du kjøper billetten i f.eks pund. Koster den 500GBP i dag så koster den det i morgen også(med mindre de er utsolgt da), men prisen for et pund vil jo variere fra dag til dag og selv om du kjøper billetten i pund så betaler du med dine norske kroner fra visakortet.

Hvordan norske søkemotorer forholder seg til valutasvingninger vet jeg ikke.
http://www.udiregelv...ilippinene.ashx
“If life has taught me anything it's that 95% of the people are always wrong."-Edward Cole(Jack Nicholson)-The Bucket List

kleenex

kleenex

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 326 Innlegg:

Helt sikkert OK.

Da bruker vi samme kombinasjon :-)

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 743 Innlegg:

Da bruker vi samme kombinasjon :-)

Fornuftig kar og ikke minst økonomisk... :-)

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Her er en link, til alle bankene i Thailand. Bare trykk på bankens logo, og da får du dagens kurser. Kjekkt å ha.

UpDate @ Thailand Exchange Rates & Foreign Exchange Rate Bangkok Bank

A.H.

Ja, den var grei å ha.

Bangkok Bank virker stabil - nok Kasikorn også, som jeg brukte mye før.
Betydelig forskjellig i kursen hos Siam Commercial, og Siam City.
Er det ikke Siam Commercial Bank som er den mest vanlige rundt om kring?
Kona bruker Krung Thai Bank, som hun mener er bra på overføring av penger, men kanskje ikke helt i teten - men dette kan kanskje variere.

Er litt usikker på hvilken kurs jeg skal se etter i disse tabellene for overføring av penger.
Det er TT, sight bill - og alt dette er ting jeg ikke skjønner helt betydningen av.

I dnbnor's valutakalkulator i dag er kursen for overføring 5.44 - mens kursen for veksling av sedler er 6.22.
Dette skjønner jeg heller ikke, da jeg trodde at en fikk en bedre kurs ved overføring/uttak i minibank enn veksling av sedler.

Er det noen som kan gi en pekuniær analfabet en god forklaring på dette?

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

Fornuftig kar og ikke minst økonomisk... :-)

O.K., vis meg regnestykket.
Jeg sender 10.000 NOK med den norske bank til min konto i Bangkok bank.
Hvor mange bath får jeg?

Dere supergutta sender 10.000 NOK med scaniabanken til siam bank.
Hvor mange bath får dere?

laoman

laoman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 230 Innlegg:

Hvor mange bath får jeg?

Ser på DNBnor er regnestykket slik:

10.000 x (1/(18,37 x 100)) = 5,4436
Altså 10.000 x 5,4436 = 54.436,6
~minus gebyrer i utlandet

Så får du se om du finner en valutaliste hos Scandiabanken (Det klarte ikke jeg) og gjøre samme øvelse med denne. Vi bruker forøvrig Postbanken/DNBnor hos oss.

Dette innlegget har blitt redigert av laoman: 03 august 2010 - 14:46

laoman - www.thaisa.net
~long cold winter

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 743 Innlegg:

Hvor mange bath får jeg?

Tror du må regne ut dine tall selv, men jeg kan gi deg et ferskt eksempel.

Da jeg har laget en fast "kleint" som er meg selv i Skandia Banken kan jeg ikke velge NOK, så jeg sender i THB. Ganske greit, da jeg vet hvor mange THB jeg skal ut med. 26. juli 2010 sendte jeg 20.000 baht til min konto i SCB. Da ble jeg trukket NOK 3.821,44. Da var kursen en del dårligere enn den er i dag. Jeg kan bruke kursen på XE - The World's Favorite Currency and Foreign Exchange Site da den er tilnærmet lik kursen de bruker ved min overførsel. Hadde jeg sendt pengene i dag ville jeg ha blitt trukket ca. NOK 3.715,-

SCB forsyner seg med THB 120,- som tilsvarer NOK 22,- Det må regnes som et meget beskjedent gebyr da jeg har hårt om gebyrer på flere hunde kroner på det verste.

Får at du skal få det den veien du ønsker så hadde jeg vel fått ca. THB 53.740,- Hvis jeg hadde overført NOK 10.000,- i dag. Da har jeg også trukket fra gebyret på hele THB 120,-

Dette innlegget har blitt redigert av mhansen: 03 august 2010 - 14:46

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 743 Innlegg:
Ble veldig stille her nå... :-)
Ser for meg mange av forumets medlemmer som regner "kurs" for harde livet nå... ;-)
Hvordan var det nå igjen? "Midtkurs", "kjøp", salg"... Hvordan regner man kurs "bakover". THB, NOK osv... Overfører jeg i NOK eller THB... Hvor mye betaler jeg i gebyr... Hvilken bank var det jeg hadde... Nei, vi lar det være som det alltid har vært blir konklusjonen til slutt... :-)

Dette innlegget har blitt redigert av mhansen: 03 august 2010 - 15:29

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:
Alle fosøker vi å få best mulig kurs, men siden du sier at din måte er den desidert beste, må du vel vite hvor mye dårligere min e forbindelser er, i forhold til dine?
1%? 5%?
Hvordan kan du vite at din måte er bedre enn det jeg gjør, når du ikke vet, men ber meg regne det ut selv?
Hva med en sammenligning, samme klokkeslett samme dag?
Klarer du det? Hvis det viser at du har rett, gir jeg meg, å bøyer meg i støvet, men bare bruke det som en påstand?

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

1 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere