Gå til innhold

Foto

Annonsør: Sunquest Travel Norge AS

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
63 svar til dette emnet

Thaituristen

Thaituristen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 182 Innlegg:

jeg sendte mail til de og spurte om pristilbud på reise for 3 voksene og 2 på 1 åt. Enten i 2 rom, eller leilighet.

Men gått snart en uke, og ikke fått svar. Utrolig skuffa.

Jeg sendte en mail for noen uker siden og fikk svar nesten med en gang. Sendte en ny mail noen dager etterpå, og de svarte på den omgående.
Tror du må ha vært litt uheldig, prøv igjen.

Jessi

Jessi

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 12 Innlegg:

Jeg sendte en mail for noen uker siden og fikk svar nesten med en gang. Sendte en ny mail noen dager etterpå, og de svarte på den omgående.
Tror du må ha vært litt uheldig, prøv igjen.

Får se.. Sendt mail med en annen opratør, og venter kun på prisen pga no spesielle ting.

Er snakk om såpass mye penger, at jeg er ikke intressert i hva som helt, og deriblant opratører som ikke kan svare*smile*

M-WaWe

M-WaWe

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 73 Innlegg:
Jarle er en flink mann!!!!

Har brukt ham de siste 3 årene da han ALLTID ender opp med beste pris!

Arthas

Arthas

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 845 Innlegg:

Det er det INGEN som klarer.
Watch your six

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 648 Innlegg:

I tilfelle Jarle leser forumet, så må jeg jo si at han virker som en grei kar. :)

Men noen tilbakemeldinger her er jo i tråd med det jeg selv ser på hjemmesiden deres, det finnes plenty billigere billetter på nett. Er det slik at man bør snakke med denne Jarleduden direkte og henvise til asiaforum.no for å grafset til gibortpriser? Jeg ser forøvrig ikke noe som tyder på noen offisiell rabatt for forumets medlemmer. :unfair:

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

I tilfelle Jarle leser forumet, så må jeg jo si at han virker som en grei kar. :)

Men noen tilbakemeldinger her er jo i tråd med det jeg selv ser på hjemmesiden deres, det finnes plenty billigere billetter på nett. Er det slik at man bør snakke med denne Jarleduden direkte og henvise til asiaforum.no for å grafset til gibortpriser? Jeg ser forøvrig ikke noe som tyder på noen offisiell rabatt for forumets medlemmer. :unfair:

Jeg har brukt ham mye de siste årende - men har ikke alltid fått best pris. Ikke alltid alt har gått helt knirkefritt med billettene heller - men alt i alt velger jeg fortsatt å benytte meg av Sunquest. Selv er jeg enig med dem som sier at det burde være mulig for asiaforum å forhandle seg frem til en rabattavtale for våre medlemmer.

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 252 Innlegg:
Trodde jarle var ute derfra nå, mats som driver aleine?
Uansett gleder meg til å ringe dem igjen......flinke folk :noteparty:

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 648 Innlegg:
[quote name='PoMoat']Jeg har brukt ham mye de siste årende - men har ikke alltid fått best pris.

Bra pris er så klart alltid viktig, men man må jo se på totalprisen også. Før jeg reiste, så sjekket jeg masse muligheter med utreise Gøteborg, Arlanda, Kastrup, men de ekstra kostnadene med å komme seg dit, og evt overnatting, ekstra mat, gjorde at i realiteten var det aldri billigere å "svikte" Gardermoen. Det finnes mange andre skjulte kostnader også, som kan oppstå. Jeg vil tro at med et reiseselskap av denne typen, så unngår man lettest flest av de, og ender kanskje dermed opp med den beste prisen allikevel?

[quote]Ikke alltid alt har gått helt knirkefritt med billettene heller - men alt i alt velger jeg fortsatt å benytte meg av Sunquest.[/quote]

Sånt liker jeg jo ikke å høre. Billetter må være på stell, men med planlegging i god tid, så tåler man kanskje litt rusk i maskineriet, bare det er velsmurt når det gjelder.

[quote] Selv er jeg enig med dem som sier at det burde være mulig for asiaforum å forhandle seg frem til en rabattavtale for våre medlemmer.[/quote]

Det er det eneste logiske i mine ører. Skal noen være "partnere" på et forum som dette, så må det jo komme både forumet og medlemmene tilgode. Dog forstår jeg jo godt at de ikke ønsker blankorabatter til så mange tusen potensielle kunder. ;)

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 752 Innlegg:

Jeg har brukt ham mye de siste årende - men har ikke alltid fått best pris. Ikke alltid alt har gått helt knirkefritt med billettene heller - men alt i alt velger jeg fortsatt å benytte meg av Sunquest. Selv er jeg enig med dem som sier at det burde være mulig for asiaforum å forhandle seg frem til en rabattavtale for våre medlemmer.

Jeg kan ikke se at jeg skulle ha noen som helst glede av Sunquest. I såfall må noen fortelle meg eksakt vilken rabatter jeg kan oppnå på reise til Filippinene. Jeg reiser 3-4 ganger i året og mitt reisebudsjett ligger på litt i underkant av 30k NOK pr. år. Dette vil stige det nærmeste årene ved at familien blir vesentlig større.

PS: Jeg ser vel denne partneren som relativt lite seriøs. Jeg har pr. dato aldri sett noen form for markedsanalyse eller strategiske planer fra den kanten. De burde avgjort vært på banen for å analysere potensialet. Hva skal vi egentlig med dem?

sjabby

sjabby

Tøffel

• Medlemmer
  • 2 906 Innlegg:

PS: Jeg ser vel denne partneren som relativt lite seriøs. Jeg har pr. dato aldri sett noen form for markedsanalyse eller strategiske planer fra den kanten. De burde avgjort vært på banen for å analysere potensialet. Hva skal vi egentlig med dem?

Nei hva skal vi med en annonsør på forumet? Kanskje for og dekke hostingutgifter osv osv??

Uten annonsører - Ingen forum.
Om du velger å bruke Sunquest eller ei er jo helt opp til deg..

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 752 Innlegg:

Nei hva skal vi med en annonsør på forumet? Kanskje for og dekke hostingutgifter osv osv??

Ja jøss, en sovende partner som sponser er jo helt greit det, men spørsmålet var HVA skal vi med dem? Er det kanskje andre aktører som hadde tatt dette mer seriøst og hadde produkter/tjenester som er mer relatert til medlemmenes ønsker? Vi snakker om et reisebudsjettpotensiale her som helt klart er 6-sifferet. Det kunne kanskje vært smart av eierene og starte der. Vilket potensiale ligger i vår medlemsmasse og hva kan vi oppnå med å gå ut i markedet med disse tallene. Skader vaffal ikke å prøve.

Dette innlegget har blitt redigert av Berth: 05 april 2010 - 20:43

(T)engel

(T)engel

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 882 Innlegg:

Hva i svarten tror du at du er for noe ?
Hvorfor i all verden skulle Sunquest diske opp med disse tingene ?

Det er nu vel fullt ut deres sak hvordan de jobber opp mot potensialet.
En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen.
-------------------
www.tengel.net
-------------------

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 252 Innlegg:
At de er små er fortrinnet for meg, de reserverer, legger inn reservasjoner hvis det er fullt, ringer deg opp når det dukker opp noe nærmere ønsket dato, eller for å få kortere reisetid. Aldri noe kluss og betaler standard pris, dvs billigere da dem ordner gjennomgående billett fra lokal flyplass, mot lite tillegg.
Det er tråkigt å få til på nett.....

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 752 Innlegg:

Hva i svarten tror du at du er for noe ?
Hvorfor i all verden skulle Sunquest diske opp med disse tingene ?

Det er nu vel fullt ut deres sak hvordan de jobber opp mot potensialet.

Du er vel ikke akkurat konstruktiv i dine ytringer og jeg velger å la være å kommentere dette utover at dette er et forum for ytringer, innspill og kanskje i enkelte tilfeller se nye muligheter. Det handler altså ikke om å være ufin eller komme med usakelig kommentarer.

Farang"Kwai"

Farang"Kwai"

Medlem

• Medlemmer
  • 4 518 Innlegg:

Ja jøss, en sovende partner som sponser er jo helt greit det, men spørsmålet var HVA skal vi med dem? Er det kanskje andre aktører som hadde tatt dette mer seriøst og hadde produkter/tjenester som er mer relatert til medlemmenes ønsker? Vi snakker om et reisebudsjettpotensiale her som helt klart er 6-sifferet. Det kunne kanskje vært smart av eierene og starte der. Vilket potensiale ligger i vår medlemsmasse og hva kan vi oppnå med å gå ut i markedet med disse tallene. Skader vaffal ikke å prøve.

Her er jeg ganske så enig med deg. men dette er kanskje ikke så lett å få til?
men som du sier det det skader vaffal ikke å prøve..

(T)engel

(T)engel

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 882 Innlegg:
Berth:
Det er ikke meningen å være ufin på noen som helst måte.
Tanken om å få til en avtale for forumets medlemmer er en god tanke.
(er ikke sikker på at det er så lett, men tanken er god!)

Derifra og til å forvente at en sponsor skal legge frem noen form for markedsanalyse eller strategiske planer kan jeg ikke skjønne at du virkelig forventer (!)

Hvor mye tror du Sunquest er inne med i sponsorkroner ? Det er neppe svimlende summer, men heller et beløp som kommer godt med til hosting av forumet.

Jeg tror ærlig talt ikke sponsorene har ambisjoner om å legge frem noen form for strategiske planer for sin virksomhet for hverken deg eller noen andre i forumet.

Men som sagt så er tanken om en avtale god, og den bør jo jobbes videre med.
En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen.
-------------------
www.tengel.net
-------------------

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 752 Innlegg:

Berth:
Det er ikke meningen å være ufin på noen som helst måte.
Tanken om å få til en avtale for forumets medlemmer er en god tanke.
(er ikke sikker på at det er så lett, men tanken er god!)

Derifra og til å forvente at en sponsor skal legge frem noen form for markedsanalyse eller strategiske planer kan jeg ikke skjønne at du virkelig forventer (!)

Hvor mye tror du Sunquest er inne med i sponsorkroner ? Det er neppe svimlende summer, men heller et beløp som kommer godt med til hosting av forumet.

Jeg tror ærlig talt ikke sponsorene har ambisjoner om å legge frem noen form for strategiske planer for sin virksomhet for hverken deg eller noen andre i forumet.

Men som sagt så er tanken om en avtale god, og den bør jo jobbes videre med.

Det kan vi jo gjøre selv. Alså lage en spørreundersøkelse som fortalte litt om hva våre medlemmer kommer til å bruke på reise og opphold neste år. Den kan så videre brukes i en eller annen forhandling mot eventuelle anonnsører.

(T)engel

(T)engel

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 882 Innlegg:
Ja sånn sett.
Det kan jo fort vise hvilket enormt marked dette er.
Jeg trodde du mente noe helt annet :)

Skulle likt å visst hva forumsmedlemmene bruker samlet på et år :D
-------------------
www.tengel.net
-------------------

kaare

kaare

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 648 Innlegg:

Fullt så enkelt er det vel ikke. ;)

Jeg har et stort og romslig webhotell stående og kunne glatt ha tatt over hostinga på timen, om det skulle eliminere argumentet om at annonsører er nødvendig for forumets eksistens. Det koster ikke mye i dag å få hostet et formum som dette, hverken med norske eller utenlandske tilbydere.

Sjølv hadde jeg gladelig betalt 30-50 kroner i året for årsmedlemskap på dette forumet, for med den aktive medlemsmassen her, så skulle slike småpenger være mer enn nok til å dekke hostingen. Kan sikkert gjøres veldig enkelt med en SMS-tjeneste, så blir det mindre administrasjon ved innkreving.

Så fint. :)

Jeg fikk tilbud i fra Mats i går, 7400 for perioden jeg tenkte på, og finner samme periode helt ned til 5599 andre steder, og fra respektable firmaer, altså ikke Aeroflot denne gagnen. Forskjellen blir da for stor til at jeg føler for for å være lojal mot forumets sponsor. Noe må jeg få igjen for å betale mer enn jeg trenger.

Dersom forskjellene var bare noen hundrelapper, så hadde jeg glatt vært lojal mot sponsoren, og regner med at flere kunne tenkt slik. Det ville gitt en sponsor en trafikkøkning som overgikk rabatter som de eventuelt måtte gi for å komme ned mot rimeligste billigalternativ. Jeg vil jo gjerne reise billig, men reiser jeg mye, så er det jo greit å legge et par hundrelapper på bordet for å få en jevnt over billig reise, i stedet for å brukes timesvis og dagesvis hver gang for å finne den billigste turen.

Ja sånn sett.
Det kan jo fort vise hvilket enormt marked dette er.
Jeg trodde du mente noe helt annet :)

Skulle likt å visst hva forumsmedlemmene bruker samlet på et år :D

Ja, et marked er det helt klart, mange her reiser jo flere ganger i året. For en sponsor, så ville det jo være et gigantisk vekstpotensiale om majoriteten fikk så gode avtaler at de valgte å bruke sponsoren de fleste ganger de var ute og reiste.

My_sewit

My_sewit

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 150 Innlegg:
Hvordan gikk det med den markedsundersøkelsen da?

Ble ikke mere på denne tråden :-D

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere