Gå til innhold

Foto

Tannleger på Filippinene

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
111 svar til dette emnet

Denergod

Denergod

Medlem

• Medlemmer
  • 945 Innlegg:

Cebu Dentist - Dr. Lynnette L. Chu
8 February ·
I will be out of the country from February 9 to
26. You may still contact my assistants at
the clinic at 4120067 or 09176270607 for
your inquiries or appointments. You may
reach me through email at cebudentist@yah
oo.com or through Messages on Facebook
Page. Thank you!

Trakk ut denne posten fra fb-sida. Filippinere er ivrige med både Facebook og sms. Ta kontakt med de for spørsmål du måtte ha. De har parkeringsplasser på utsiden av klinikken.
En skikkelig fristelse skal man ikke la gå fra seg. Det er ikke sikkert den kommer igjen!

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 193 Innlegg:

Cebu Dentist - Dr. Lynnette L. Chu
8 February ·
I will be out of the country from February 9 to
26. You may still contact my assistants at
the clinic at 4120067 or 09176270607 for
your inquiries or appointments. You may
reach me through email at cebudentist@yah
oo.com or through Messages on Facebook
Page. Thank you!

Trakk ut denne posten fra fb-sida. Filippinere er ivrige med både Facebook og sms. Ta kontakt med de for spørsmål du måtte ha. De har parkeringsplasser på utsiden av klinikken.

Reiser ikke nedover før rett før påske, men skal bestille time snarest. Hun skulle være der når jeg ankommer om ca 3 uker. :)

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 193 Innlegg:

Ønsker å foreslå Cebu Dentist - Dr. Lynnette L. Chu

Hjemmeside med kartvisning (Rett bak Chong Hua Hospital i midtown Cebu City): http://cebudentist.w....com/index.html
Klinikkens facebookside: http://www.facebook.com/cebudentist
Reviews/omtaler hos Whatclinic.com: http://www.whatclini...-lynnette-l-chu

Jeg besøktr Dr Lynette L. Chu på onsdag 27 mars. Hun er i begynnelsen av 30 årene og virket på alle måter sympatisk. Hun kunne sette en krone på meg, men kunne ikke foreta implantat. Hun henviste meg til dr Charles Sia, CPS Dental Surgery & Implantat Centre, Queens Road, Redemporist Drive, Tel 4125102. Skal dit på mandag 1. april. Det skal visstnok ikke ligge langt unna Fuentes Osmena. Krone hun kunne sette ville komme på totalt 10.500 peso. En implantat vil komme på mellom 60.000 og 75.000 peso, avhengigi av forarbeidet. Jeg må f eks fjerne en frisk rot som sitter igjen etter den gamle tanna som brakk langt nede. Har forresten inntrykk av at alt er blitt en del dyrere på Filippinene nå, men skal ikke klage hvis jeg får gjort tannlegearbeidet til nevnte priser. Så får en heller i etterkant be en "stille bønn" om at kvaliteten på arbeidet er tilfredsstillende.

Denergod

Denergod

Medlem

• Medlemmer
  • 945 Innlegg:
Ikke alle er tilnærmet oralkirurger, men da enda godt at de henviser til spesialister i yrket. Noe jeg savner er prislister lett synlig og tilgjengelig slik som endelig er blitt lovpålagt i Norge. Det kan ta sin tid, men til slutt vil det nok bli regulert inn i lovverket der nede også. Modernisering er ikke bare galt selv om noen helst vil ha det som i gamle dager.
En skikkelig fristelse skal man ikke la gå fra seg. Det er ikke sikkert den kommer igjen!

My_sewit

My_sewit

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 150 Innlegg:
Hei Gunners. Virker som du fant et bra alternativ til Grace Lao. Grace skulle til Canada for oppdatering i sitt yrke, og det er jo bra.
Kona var hos henne og dro ut ei visdomstann som lå horisontalt i overkjeven, der rota hadde vokset inn mot hovednerven.
En noe komplisert operasjon, men hun fikk assistanse av en annen (tann)-lege som gav instruksjon hvordan hun skulle gjöre.
Röntgen bilder ble også tatt.
Det gikk bra for hennes del, også.

Lykke til med möbleringen :-D

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 193 Innlegg:

Hei Gunners. Virker som du fant et bra alternativ til Grace Lao. Grace skulle til Canada for oppdatering i sitt yrke, og det er jo bra.
Kona var hos henne og dro ut ei visdomstann som lå horisontalt i overkjeven, der rota hadde vokset inn mot hovednerven.
En noe komplisert operasjon, men hun fikk assistanse av en annen (tann)-lege som gav instruksjon hvordan hun skulle gjöre.
Röntgen bilder ble også tatt.
Det gikk bra for hennes del, også.

Lykke til med möbleringen :-D

Takk for det. Var hos denne tannkirurgen i dag. Han er også halvt kinesisk, 31 år gammel og har allerede praktisert noen år med implantansjoner. Standardpris er 80.000 peso pr tann. Har heldigvis bare en. Så kommer en avansert video,av hele tanngarden etc som jeg måtte gjennomføre i dag. Det kostet 5.000 peso. Ut av den fant han ut at jeg måtte tilføre litt "fyll" når jeg drar ut resten av tanna. 5.000-7.000 peso i tillegg. Hadde på forhånd beregnet 100.000 peso. Så når jeg legger til 10.500 peso som frøken Chu skal ha for å sette en krone, så har jeg egentlig truffet ganske godt. Altså totalt ca 15.000 NOK for disse to tennene.
Er omtrent daglig innom Park Mall/Mandaue. Er du på disse kantene nå ?

kjekri

kjekri

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 Innlegg:

Hei. ser denne tråden har ligget død lenge, men prøver allikevel.

Er det noen som har kjennskap til en god tannlege tannkirurg i dumaguete?

Har vert hos min Norske tannlege (pengeinnkrever) og sitter enda i sjokk eter prisoverslag.

24 500.- for rotfylling og krone.   68 000.- for implantat til to fortenner som de tidligere har satt krone på, som det nå er hull under porselens krona......

I tillegg var det noe småtteri så en prislapp på nærmere 100 000.- tilsammen......

Bili

Bili

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 109 Innlegg:

Har vert hos min Norske tannlege (pengeinnkrever) og sitter enda i sjokk eter prisoverslag.

24 500.- for rotfylling og krone.   68 000.- for implantat til to fortenner som de tidligere har satt krone på, som det nå er hull under porselens krona......

I tillegg var det noe småtteri så en prislapp på nærmere 100 000.- tilsammen......

Hei, vet ikke hvor mange som bruker dette forumet lenger. Dersom du ikke får svar av noen her kan du jo prøve å poste på Facebook under forumet "Norsk-Filippinsk nettverk". Der er der sikkert noen som kan hjelpe deg. Lykke til

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 193 Innlegg:

Sist jeg var i Cebu, litt over et år siden, så jeg flere steder det ble reklamert for en pris på 80.000 peso for en implantat. Ca 16.000 NOK.

Var hos en såkalt kjevespesialist i nærheten av Fuente Osmena. Han opererte med samme prisen. Før han kom så langt var det div forarbeider som

kom i tillegg. Han virket så uerfaren på meg at jeg droppet ham.

Når det gjelder Dumaguete så finnes det en del fastboende nordmenn der.

Da jeg var der hadde de et nærmest møtested på en restaurant nær sjøen, ikkeså langt fra der hvor disse båten som går i fart mellom Cebu City og Dumaguete holder til.

Kan kanskje få noen gode tips derifra.

Dumaguete er også en universitetsby. Også inne på dette området tror jeg det skulle være mulig å få tips om en god tannlege.

Tror alt er rimeligere der enn i f eks Cebu City.

Norske tannlegepriser ? Tar nok svært godt betalt for det arbeidet de utfører manuelt.Skremte også bort meg.

My_sewit

My_sewit

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 150 Innlegg:

Har en kjenning i Duma som jeg sendte spörsmålet videre til. Kommer sikkert svar rett kjapt fra ham.

Da kom han med en tannlege han selv bruekr.

Han er skitredd for spröyter skriver han, men hun skal väre bra.
Desverre var han ut å farta, så han kunne ikke gi mere info akkurat nå.

Maylin Garupa , ved siden av palwa hotell.. ovenfor pnb bank

Dette innlegget har blitt redigert av My_sewit: 21 september 2016 - 11:35

kjekri

kjekri

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 Innlegg:

Har en kjenning i Duma som jeg sendte spörsmålet videre til. Kommer sikkert svar rett kjapt fra ham.

Da kom han med en tannlege han selv bruekr.

Han er skitredd for spröyter skriver han, men hun skal väre bra.
Desverre var han ut å farta, så han kunne ikke gi mere info akkurat nå.

Maylin Garupa , ved siden av palwa hotell.. ovenfor pnb bank

Takker så mye for hjelpen, skal sjekke det opp nærmere når jeg kommer dit om en drøy måned..... en ting er sikkert gjør det vertfall ikke her hjemme.

My_sewit

My_sewit

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 150 Innlegg:

Takker så mye for hjelpen, skal sjekke det opp nærmere når jeg kommer dit om en drøy måned..... en ting er sikkert gjør det vertfall ikke her hjemme.

Har selv brukt tannleger (i flertall) på Perpetual Succour Hospital, Gorordo Avenue, Cebu City, 6000, Philippines i flere år.
Både kona og sönnen har värt der. Fordelen med den plassen er at de er flere spesialister unde samme tak, röntgen inklusive.
Har spart mye penger mot å gjöre det i Sverige/Norge. Men landet har bra tannleger numere på mange plasser, bra utdannelse og mange utdannes utomlands. Men tenner er jo ikke noe rakketvitenskap akkurat. Tror det er enklere arbeide enn hva det virker som, for os som ikke har dette som yrke.
Jeg har flere porselenskroner enn naturlige kroner, samt en bro med to tenner i ovenkjeken.akkurat nå.
En rotfyllning tor jeg at jeg betalte 4000 P for.  Men de er glade for å bruke mye peniccillin om du har en betennnelse. Så vär litt forsiktig med det, så du ikke drar på deg resistens.

Lykke til, uansett hvor du får utfört konstruksjonen.
Andre skulle sette deg i kontakt med Maylin sa han, du hörer vel fra ham senere.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere