Gå til innhold

Foto

Tannleger på Filippinene

• Please log in to reply
105 replies to this topic

Aristotel

Aristotel

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 44 Innlegg:

Tannbehandling er en kostbar sak i hele verden.Men Thailand og Filippinene skiller seg ut med betraktelig lavere priser.Vi som har giftet oss med en jente fra Østen har sikkert funnet ut at det har vært så som så med tannbehandlingen hos asiatiske kvinner.For selv om det er billig i deres hjemland så er det allikevel såpass dyrt at bare de færreste har hatt råd til tannreparasjoner opp gjennom årene.
Dette rådet høres ut som en gammeldags hestehandel i Norge.Hehe.Da var det nemlig slik at det første kjøperen undersøkte var hestens tenner.
Jeg vil råde alle som har til hensikt å gifte seg med en jente fra østen,eller som har en kjæreste bare,sjekk opp tannstatusen og få tennene reparert På Filippinene eller i Thailand.
Skal det gjøres her hjemme i Norge blir utgiftene ofte mange mange ganger høyere enn selve flybiletten.Tannregulering eer ofte aktuellt,men også rene reparasjoner,kroner og tannimplantater.
Jeg vil gjerne dele mine egne erfaringer med andre når det gjelder tannimplantater.
En tannimplantat er en helt ny kunstig tann som blir festet til en skrue i kjeven.
I Norge koster et slikt implantat ca kr.50.000,-I Cebu,Filippinene kom jeg i kontakt med en tannlege som tilbød implantat for kr.7000,- I Norge koster en tannkrone 5000,- I Cebu kr.1000,- +.
Kona mi hadde i sitt unge liv trukket 5 jeksler p.g.a. caries.Det var ikke synlig,men hun hadde tyggeproblemer.Og etterhvert begynte fortennene hennes å skli fra hverandre fordi de ikke hadde noen støtte i jekslene bakenfor.Jeg trengte også å sette inn noen jeksler og repare noen med tannkroner.
Jeg sjekket ut diversje tannleger på Cebu og kom fram til en som virket både seriøs,kundevennlig,og rimelig.(Saken er at det på Cebu kryr av tannleger og alle har sine tilbud.Selv for en innfødt er det nesten håpløst å finne ut av hva som er seriøst og rimelig og hva som er turistpriser.
For 2 år siden dro vi til Cebu med lommene fulle av dollar.Tannlegen sørget for gunstig veksling.
Også satte han i gang med kona mi.Han jobbet med henne tilogmed på kvelden Julaften!
Etterpå var det min tur.I løpet av 12 dager var det hele på plass.Pris?? hold dere fast..nesten 600.000,- pesos.Men i Norge hadde en tilsvarende behandling kostet mer enn 500.000 norske kroner!
Så langt så bra.Men for mitt eget vedkommende ramla det ene implantatet ut etter et halvt år.Så etter 1 år tok jeg en ny tur til Cebu og fikk satt inn et nytt implantat uten å betale for det selvsagt.
Men det ble dyrt etterhvert da..fordi dette implantatet ramla også ut.
Tannlegen har selvsagt lovet å sette det inn igjen,og bruke en annen metode.(Min tannlege i Norge tilbød reparasjon av det ene implantatet for kr.48.000,-)
Men dette viser jo at det ikke bestandig er like billig og greit når det skjer så langt hjemmefra.Under et besøk i Thailand samme år fant jeg ut at prisene der var vesentlig dyrere enn på Filippinene.I Thailand så jeg tannleger som åpenbart opererte i en tannlegekjede.Og jeg ser ikke bort fra at det er like billig der hvis en styrer unna kjedene.
Også i Norge og trolig resten av verden styres denne businessen av kjeder.Det er forskjellige metoder som er patenterte og det er selve skruen som settes inn i kjeven som koster flesk.
Hvis noen er seriøst interessert kan dere google på Dental Implants.Da kan dere også få et varsel fra Google.Google allert Dental Implants.
Min tannlege på Cebu er ikke på langt nær så elskverdig lenger når jeg skriver til ham.Han sier at kjeven må få hvile et halvt års tid før han kan sette inn en ny.
Ja hehe..fly t/r Cebu kr.12.000,- (?) hotellopphold en uke og tapt arbeidsfortjeneste dersom du ikke gjr dette i ferien.
Min tannlege heter Iraniyol Flores.Han har en nettside.
Kunne vært interessant om andre har erfaringer med implantater og tannkroner på Filippinene eller Thailand.

fal

fal

Medlem

• Medlemmer
  • 1.264 Innlegg:
50000 høres ut som litt i overkant:

Se på prisene her:
Euroclinic AS

Det er mange useriøse aktører på Filippinene som kaller seg tannlege.
Så ville holdt meg til de store kjedene.

Men bra du har en positiv erfaring, men tror du også har vært litt heldig.

Aristotel

Aristotel

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 44 Innlegg:
ja du har rett i at Euroklinikk er billigere.
Prisen for skruen er 9490.
Men så kommer tannkronen i tilegg da.
Så egentlig pris blir 14.500,-
Da snakker vi om at det er dobbelt så dyrt i Norge.

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8.724 Innlegg:
Jeg fikk anbefalt tannlege av Erik i Cordova og gikk dit. Hun har kontor i samme bygning (sykehus) som Mactan doctors. Inn hovedinngangen og direkte til høyre. Innerst i gangen der på venstre hånd holder hun til. Hun er flink, nøye og jeg kan trygt anbefale henne. Jeg fikk utført pussing (fjerne tannsten), skifte av 4 kompositfylling i fortennene. Satt der i nesten 2 timer og betalte 3000 peso. Ja, under 400 for jobben . Det er nesten slik at man har lyst til å gi driks så det holder.

Når jeg kommer ned i Juni skal jeg bytte ut en krone i den ene fortannen samt sette ei annen tann på krone. Har fått et prisoverslag på ca 10000 peso. Dessuten har jeg spurt om jeg kunne få slikt Hollywood-glis, men der sier hun at jeg nok er litt for glad i rødvin til at det kan vare. Så den delen lot vi være.

...............

...............

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.636 Innlegg:
Etter prisene her,trur jeg att jeg skal holde meg til min norske tannlege selv om det er langt til Fetsund nå.

Han har aldri tatt 5000 for en krone.. men klart jeg har bare èn.
Ga knappe 2000 for den. og det er den dyreste regningen jeg har fått av han.
Men jeg har hele tiden vist att han er rimelig. men ikke så billig.

sef er det dyrere en i Filippinene. men ikke nok til att det er verdt en reise kun for tannlege.

Vurderer og få sjekka en jeksel nå i mai/juni. når jeg først er i Filippinene. Kanskje jeg sparer 2-3 hunder kroner.

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8.724 Innlegg:

Etter prisene her,trur jeg att jeg skal holde meg til min norske tannlege selv om det er langt til Fetsund nå.

Han har aldri tatt 5000 for en krone.. men klart jeg har bare èn.
Ga knappe 2000 for den. og det er den dyreste regningen jeg har fått av han.
Men jeg har hele tiden vist att han er rimelig. men ikke så billig.

sef er det dyrere en i Filippinene. men ikke nok til att det er verdt en reise kun for tannlege.

Vurderer og få sjekka en jeksel nå i mai/juni. når jeg først er i Filippinene. Kanskje jeg sparer 2-3 hunder kroner.

Nå må du gi deg. Det er sånn ca 1/10 av prisen du betaler i Norge. Finnes vel knapt noe sted i verden du får så mye for pengene.

Xin Chao

Xin Chao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5.201 Innlegg:

Nå må du gi deg. Det er sånn ca 1/10 av prisen du betaler i Norge. Finnes vel knapt noe sted i verden du får så mye for pengene.

Her i VN og, langt langt billigere enn i Norge, med god kvalitet. For litt større jobber, kan du legge til flybilletten og hotell og fremdeles komme bedre ut enn å gjøre det i Norge.

Dette innlegget har blitt redigert av Xin Chao: 01 mai 2010 - 15:36

...............

...............

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.636 Innlegg:

Hvordan får du 2000 til og bli 1/10 av 5000?

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8.724 Innlegg:

Hvordan får du 2000 til og bli 1/10 av 5000?

Hvor har du 2000 fra? Jeg fikk pris i Norge før jeg dro på det jeg skulle gjøre. Pris var KR. 4250,-. Jeg betalte 3000 peso = kr. 400,-

For krone betaler jeg ca 5000 peso = kr. 700,- En krone i Norge koster ca 6-7000 kroner. Ja, ca 1/10 av prisen vil jeg tro.

...............

...............

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.636 Innlegg:

Hvor har du 2000 fra? Jeg fikk pris i Norge før jeg dro på det jeg skulle gjøre. Pris var KR. 4250,-. Jeg betalte 3000 peso = kr. 400,-

For krone betaler jeg ca 5000 peso = kr. 700,- En krone i Norge koster ca 6-7000 kroner. Ja, ca 1/10 av prisen vil jeg tro.

Du svarte meg på en slik måte att det så ut som du reagerer på att jeg ga 2000 kroner for en krone her i Norge. hvor dere opererte med pris på 5000.

Aristotel 09-02-10, 18:23
Norge koster en tannkrone 5000,-

Derfor skrev jeg att min norske tannlege tok 2000 for dette.
Da skrev du

Berth

Og for meg ser du ut att du skriver som att jeg er en komplett idiot og att det er umulig att jeg har betalt 2000 kroner for en krone noe sted i verden. da det er 1/10 av hva krone koster her.

Hvordan du unngikk og lese 2000,- på innlegget du svarte på er uforståelig.
Kanskje en ide og faktisk lese hva du svarer på?

Men ser nå hva folk her mener i tråden om fly ;)

Aristotel

Aristotel

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 44 Innlegg:
I dag var jeg hos tannlege i Oslo for å sette inn en ny krone som erstatning for den Iraniyol Flores på Cebu satte inn for et år siden.Han tok 9000 pesos.Rimelig det.Bare at den ramla ut etter et år,og samtidig ble knust..I Oslo betaler jeg kr.3.400,- hos en "billigtannlege".Normalpris er jo kr.5000,-
Men jeg må jo få lov til å lure litt på hva slags tannlegearbeide Iraniyol Flores driver med.
Jeg har to ganger mistet et tannimplantat som han tar over n.kr. 25.000,-
Nå har jeg det i skrivebordskuffen,og Tannlege Flores forsikrer meg om at det er bare å komme tilbake så skal han fikse det!!n Hehe!! Det blir dyre tannlegeturer..
Det kryr av tannleger bl.a. på Cebu.Her gjelder å se seg godt for.Selv innfødte fra Cebu går seg vill i tilbud/kvalitet.!

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8.724 Innlegg:

I dag var jeg hos tannlege i Oslo for å sette inn en ny krone som erstatning for den Iraniyol Flores på Cebu satte inn for et år siden.Han tok 9000 pesos.Rimelig det.Bare at den ramla ut etter et år,og samtidig ble knust..I Oslo betaler jeg kr.3.400,- hos en "billigtannlege".Normalpris er jo kr.5000,-
Men jeg må jo få lov til å lure litt på hva slags tannlegearbeide Iraniyol Flores driver med.
Jeg har to ganger mistet et tannimplantat som han tar over n.kr. 25.000,-
Nå har jeg det i skrivebordskuffen,og Tannlege Flores forsikrer meg om at det er bare å komme tilbake så skal han fikse det!!n Hehe!! Det blir dyre tannlegeturer..
Det kryr av tannleger bl.a. på Cebu.Her gjelder å se seg godt for.Selv innfødte fra Cebu går seg vill i tilbud/kvalitet.!

Jeg tror det er lurt å prøve seg litt frem. Gjerne en litt mindre oppgave til og begynne med og vurdere arbeidet i ettertid. Det finnes veldig sprikende kvalitet og det gjelder å treffe blink sånn ca første gang....

bricks

bricks

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3.569 Innlegg:
Når dere sammenligner prisene på kroner så husk at disse finnes i forskjellige kvaliteter, med kjerne av gull, kjerne av stål osv, derav så vil prisene variere, største forskjellen med norge vil uansett være arbeidskraften

Aristotel

Aristotel

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 44 Innlegg:
Ja det er helt riktig det du skriver" bricks".Det er arbeidskraften som bestemmer prisforskjellene. Prosedyren ved å sette på en krone er at det lages en kjerne av enten stål eller en eller annen gulllegering.Men prisen på gull er international!(hvis noen forteller deg at det er billigere å kjøpe en gullbarre i Dubai enn i Manila,Hong Kong eller Bangkok enn andre steder så er det bare tull!I I dag styres verdensøkonomien snart bare av gullpriser)
Prisen på 1 gram gull pr i dag 15.05. er kr.172,-
Til en tannkrone tipper jeg at det går med 1.5 gram.
Så stål eller en dårlig gulllegering betyr ikke all verden.
Men jeg tviler ikke et øyeblikk på at Filippinske tannleger velger det aller aller billigste når de skal støpe en kjerne.
So whats the problem??
Jo,jeg valgte en filippinsk tannlege for å lage en krone.Den satt som den skulle,men etter et år ramler den ut! Og ikke nok med det,hele krona,emaljen blir knust!
Vanligvis kan du bare sette krona på plass igjen,med litt sement.
Men ikke denne.Kjernen gull eller stål,ikke vet jeg..var det umulig å feste ny emalje til.
Så derfor nye 5000,- eller som jeg nevnte,det er en viss priskrig i Norge.Så det endte på 3.500,-

Skjønner at dette er kjedelig stoff,.
Det angår sikkert veldig få.

Men hvilken tannlege du bør velge På Filippinene er jammen et godt spørsmål.
Du har ikke særlig mange muligheter for å klage eller reklamere,ihvertfall ikke hvis du bor i Norge.

kairo19

kairo19

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 890 Innlegg:
Har vært hos tannlege i Cebu og satt inn kroner aldri falt ut eller hatt problemer tar to tenner hver gang jeg er der, tok to kroner kostet 12000 peso. tror nok det er viktig å finne en bra tannlege.
Prøvde en i Carcar de vill bare trekke ut.

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8.724 Innlegg:

Ja det er helt riktig det du skriver" bricks".Det er arbeidskraften som bestemmer prisforskjellene. Prosedyren ved å sette på en krone er at det lages en kjerne av enten stål eller en eller annen gulllegering.Men prisen på gull er international!(hvis noen forteller deg at det er billigere å kjøpe en gullbarre i Dubai enn i Manila,Hong Kong eller Bangkok enn andre steder så er det bare tull!I I dag styres verdensøkonomien snart bare av gullpriser)
Prisen på 1 gram gull pr i dag 15.05. er kr.172,-
Til en tannkrone tipper jeg at det går med 1.5 gram.
Så stål eller en dårlig gulllegering betyr ikke all verden.
Men jeg tviler ikke et øyeblikk på at Filippinske tannleger velger det aller aller billigste når de skal støpe en kjerne.
So whats the problem??
Jo,jeg valgte en filippinsk tannlege for å lage en krone.Den satt som den skulle,men etter et år ramler den ut! Og ikke nok med det,hele krona,emaljen blir knust!
Vanligvis kan du bare sette krona på plass igjen,med litt sement.
Men ikke denne.Kjernen gull eller stål,ikke vet jeg..var det umulig å feste ny emalje til.
Så derfor nye 5000,- eller som jeg nevnte,det er en viss priskrig i Norge.Så det endte på 3.500,-

Skjønner at dette er kjedelig stoff,.
Det angår sikkert veldig få.

Men hvilken tannlege du bør velge På Filippinene er jammen et godt spørsmål.
Du har ikke særlig mange muligheter for å klage eller reklamere,ihvertfall ikke hvis du bor i Norge.

Nå brukes det nok tildels andre materialer også, blant annet porselen og plast er en del brukt. Bruker man porselensplater, snakker man om porselenslaminater eller skallfasetter. Det er en slik jeg skal få laget til en av mine fortenner neste gang jeg er hos tannlegen i Cebu. Hvis noen synes det er greit å betale den prisen det koster i Norge så skal de selvfølgelig bare gjøre det. Imens kan jo jeg hygge meg med overskuddet...:cheers:

kairo19

kairo19

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 890 Innlegg:
Jeg kunne velge mellom plast og porselen, jeg sa ta det som er best, ble porselen er klart billigere på fill. men finn en god tannlege. Jeg går hos ei ved robinson

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8.724 Innlegg:

Jeg kunne velge mellom plast og porselen, jeg sa ta det som er best, ble porselen er klart billigere på fill. men finn en god tannlege. Jeg går hos ei ved robinson

Jeg kan anbefale deg en god tannlege som har referanser til godt utført arbeid med flere nordmenn. Jeg har selv benyttet mg av henne, og jeg vet at flere i Cordova gjør det med godt resultat. Du finner henne på Mactan doctors hospital - inn hoveddøra og rett til høyre så lang du kan komme. Deretter banker du på den innerste døra der på venstre hånd. Vær tidlige ute hvis du vil fikse tennene samme dag. Ellers går det fint å bestille på forhånd.

Luc

Luc

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:
Var nettopp hos ein tannlege ved Visayas Community Memorial Hospital nær Robinson i Cebu, sia eg hadde mista eg plumbe. Betalte 400 pesos for dette. Fekk opplyst at ny krone ville koste 3 500 pesos. Tannlegen virka grei og profesjonell, det er mogleg eg kontaktar ho igjen. Prisen kan ein ikkje klage på.

asiagutt

asiagutt

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 176 Innlegg:
Noen som vet om en bra tannlege i metro Manila, helst Quezon City, Pasig eller Makati? Hoey kvalitet er viktig.

Also tagged with one or more of these keywords: Filippinene

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere