Gå til innhold

Foto

Akkurat kommet hjem fra igjen, og undres...

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
219 svar til dette emnet

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Men herregudda?? INGEN LAR JO DAMA FORTSETTE Å JOBBE I BAREN NÅR MAN BLIR KJÆRESTER??!!
Det første man gjør er å sende de rett hjem til mor.

Det er først nå at du har blitt virkelig sammen med henne, siden hun har sluttet i baren og dratt hjem.
Hvor mange kjærester har hu egentlig, når hun ringer til alle verdenshjørner som du så forsiktig sier det??

TS har etterlyst synspunkter - ikke bastante råd.
Derfor har han helt sikkert heller ikke noe nytte av at vi krisemaksimere dette.
Her finnes det heller ikke noe fasitsvar.

pictureasia

pictureasia

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 252 Innlegg:

Du, kan du please ta og jekke deg ned noen hakk??

Vel vel, så er det nå vi er blitt virkelig sammen, SO WHAT??
Alle er ikke skolert i fremgangsmåten for å få seg kjæreste i Thailand, og noen av oss velger å bruke litt tid på dette.

Og hvor skriver jeg at hun "ringer til alle verdenshjørner"?

Du må gjerne svare, men dette er mitt siste ord til deg, takk...

Dette skrev du i det første innlegget ditt:
-, Hun har drukket gjerne 10-14 drinker hver gang vi har vært ute, vært mer opptatt av sine "friends" fra alle verdenshjørner enn av meg

Hvis du ikke mener mannlige bekjentskaper som hun har ring, da vet ikke jeg:shocked:

FredrikS

FredrikS

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 542 Innlegg:

Eneste råd jeg kan gi er:
Knip igjen lommeboka, er kjærligheten like sterk selv om cashflowen stopper opp så er det vel bra.
Give it a try, men bli ikke overraska om hun kutter all kontakt.

Det kan jeg si at jeg er enig med deg i.
Som jeg har sagt før så jobba eksen på Fantasia,sammens med eksen til kompisen min.Det var noen mnd med penger,men da ting begynte å skje i kulissene..Bestemte vi oss for at dette skulle stopp fremtil ting tok seg opp igjen.Hunjeg var sammens med godtok dette og vikunne gå videre,MEN hu som kompisen min var med ble så sur for å ikke få disse 10 000 batha at hu fortalte HELE sannheten..Hu var Thai gift og hadde 2 barn i nord thailand.Hun ville ikke ha noe med han og gjøre..Nå som han er gift med ei nydelig jente ( søsteren til min eks ) har hu nå begynte å kontakte han igjen og sagt at hu er skilt og vil ha ha..Ps! Han har ikke blitt lurt igjen!

Takk for rådet, men uten penger kan man ikke leve. Når hun har sagt opp jobben i Patong og flyttet hjem i påvente av forlovelsesvisum (etter mitt ønske) kan jeg naturligvis ikke slutte å sende henne penger til livets opphold. Kjærligheten kan nok være sterk, men uten de avtalte midler vi har blitt enige om, går kjærligheten over i sinne, fortvilelse og mistillit. Dèt er ikke til fordel for verken henne, meg eller situasjonen vi befinner oss i...

Men det er forkjell på å skjemme hu bort og gi såpass at hu kan leve!
Jeg forstår VELDIG godt hva du mener,men enkelte ganger må man bite i det sure eplet for å finne ut av rikets tillstand..

Vel, i dette tilfellet reiste vi sammen fra Patong til hennes foreldre, og hun tok med seg alt hun eide fra rommet hun leide der. I tillegg delte hun rom med kusina som jobber i nabobaren, så at hun skulle finne på å dra tilbake finner jeg heller tvilsomt.
Men at det skjer vet jeg jo...

Det er ikke veldig vanskelig å reise tilbake når en har 10 000 bath i mnd..Bare så det er sagt..Så du må nok kanskje begynne å være end litt mere skeptisk!
MEN selvsagt kan det være helt andre grunner for at ing er som det er,og hun sitter faktisk hjemme å venter på deg..Det vet du best!

Så er det dette med at en er forelsket da..
Og det er ufattelig vanskelig og "gi opp" fordi mange på forumet er ekstremt negative og ikke ser at selv bar jenter kan være fine jenter.
Ikke la det ta fra deg motet,det viser stort hjerte fra din side at du fortsetter uansett.Så om du KANSKJE taper penger OM hun viser seg å lure deg så har du verdigheten i behold,håper da også du økonomisk sett kan holde deg selv oppe.

Bar livet er ufattelig tøft,de fleste av de får en tendens til å like penger,flashy klær,ringer,biler osv etterpå..Desverre!
En kostbar livsstil,som jeg har sett gang på gang i thailandske bar jenter som kommer til Norge.Men du har jo de som er verdens beste mødre og koner også og som ikke bryr seg døyt om penger.

Det er vel kun du selv som sitter med svaret for hva du skal gjøre videre,og høre på negative og positive utspill her gjør det kanskje enda værre og deg mere forvirret..hehe..

Jeg kommer når jeg kommer, og hvertfall ikke før!

Stone

Stone

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 4 681 Innlegg:
Dette jeg skrev om å få sjekket om hun er tilbake i baren igjen...Det er den enkleste måten å sjekke om du kan stole på det hun sier. Hvis hun holder seg hjemme med foreldrene så ville jeg gitt forholdet en mulighet. Men der er så altfor mange som har opplevd å reise med dama hjem til hennes foreldre, tatt farvel der og trodd at alt var ok. Noen dager senere har dama vært tilbake i baren....

Angkortom

Angkortom

Inaktiv Bruker

• Inaktive brukere
  • 100 Innlegg:

OK, får prøve å forfatte en kortversjon. Møtte damen på Patong Beach første gang for 2 år siden, siden har vi vært sammen 3 ferier pluss ett turistvisumbesøk av henne her i sommer som var.
Har hele veien hatt et kjempegodt inntrykk av damen, rolig, forsiktig med penger, ingen spesifikke krav om penger (selv om jeg en gang pr. måned har sendt henne 10000 bath for å hjelpe på hennes økonomi (jobbet i bar), ingen overdreven alkoholbruk (rørte omtrent ikke alkohol mens hun var her), og i det hele tatt kjærlig og omsorgsfull i vesen og væremåte.

I sommer, mens hun var her, bestemte vi oss for å forlove oss når jeg kom til Patong igjen nå 1. januar, og etter 1 uke på Patong reise til nordøst-Thailand og tilbringe resten av mine 2 uker der sammen med familien.
Saken er, at hele denne ferien har jeg oppfattet henne som kraftig forandret. Hun har drukket gjerne 10-14 drinker hver gang vi har vært ute, vært mer opptatt av sine "friends" fra alle verdenshjørner enn av meg, mer bråkete og vill i oppførsel, og øst rundt seg med penger fra dag èn, samt pratet mer i mobilen enn med meg.
Etter ankomst i nordøst tok det bare helt av... Alt som skulle spises, drikkes, oppleves, kjøres osv. ble bare tatt som en selvfølge at JEG skulle betale, uansett om det bare var oss 2 eller hele slekta. Og gaver måtte jo alle ha... I tillegg var det jo en soleklar selvfølge at jeg måtte ut med noen tusen bath til mor, far, sønn, bror, søster, fetter osv osv som takk for at jeg fikk komme på besøk... jaja, sukk!

Jeg prøvde å prate med henne om pengesluket, sløsingen hennes, og videre hvorfor hun (etter eget utsagn) nå var fullstendig blakk og antakelig måtte selge gullet sitt for å ha råd til mat de kommende ukene, enda jeg ga henne 15000 bath, og kommer til å sende samme beløp hver måned inntil hun i slutten av mars kommer hit på 6-månedersopphold, hvor vi også har planlagt å gifte oss. Hun skal bo hjemme hos sine foreldre til dette skjer.
Hun unnskyldte det hele med at hun måtte kjøpe noen skarve m2 land utenfor huset sitt i desember, til 25000 bath, og hadde dermed ikke penger igjen, og at hun ikke gadd tenke så veldig langt fremover. Hadde hun penger i dag var alt vel, morgendagen brød hun seg ikke om å bekymre seg for.

Er slike tendenser noe flere har opplevd med sine thaidamer? Er det vanlig å endre seg så radikalt etter å ha blitt "husvarm" (vi snakker 2 år her, og jeg trodde virkelig jeg hadde begynt å kjenne jenta ganske godt nå)?
Jeg har forøvrig sagt klart fra til henne at det ikke blir snakk om mer penger i måneden fra meg, for det har jeg rett og slett ikke råd til. Dessuten bør en thai klare seg utmerket med en slik sum i måneden, eller hva?
Hun sier det er helt OK, og vil ikke utnytte meg, men samtidig kommer det stadig sutring over tingenes tilstand, hun må selge gullkjedene sine osv osv...

Hva tror dere, skal jeg tørre å håpe på en stabilisering etter ankomst i Norge, og satse på en framtid med henne, eller bør jeg trekke meg ut jo før jo bedre?

Ble langt ja, beklager :cry:

Har du fått møte hennes Thai boyfriend? Kanskje du bør vurdere å øke månedsbeløpet. Han trenger også penger.

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:
Ikke lett dette Caron du har jo tross alt "investert" over to år av livet ditt med denne damen...Du har fått en del råd i denne tråden, så det må være opp til deg hva du ønsker å gjøre videre.
Men lurer på en ting, var det første gangen du var på besøk med hennes familie? Hvorfor har du evt ikke vært der før?

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

TS har etterlyst synspunkter - ikke bastante råd.
Derfor har han helt sikkert heller ikke noe nytte av at vi krisemaksimere dette.
Her finnes det heller ikke noe fasitsvar.

Ja enig, jeg skrev hva jeg har opplevd så får han avgjøre selv.
Tror ikke noen av oss kan si hva han skal gjøre.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Har du fått møte hennes Thai boyfriend? Kanskje du bør vurdere å øke månedsbeløpet. Han trenger også penger.

Prøv heller med ironi i stedet for sarkasme - det virker mere vennligsinnet.
Vi har nettopp vært gjennom en prosess her på forumet, der vi har oppfordret hverandre til å gå i oss selv - og møte nykommere med mere ydmykhet, uten å bite hodet av dem umiddelbart.

Når noen, uansett hvem det er poster greie, uprovoserende og tilforlatelige spørsmål, problemstillinger og andre ting, har de krav på å bli tatt på alvor, og få uprovoserende svar tilbake.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Ja enig, jeg skrev hva jeg har opplevd så får han avgjøre selv.
Tror ikke noen av oss kan si hva han skal gjøre.

Fint det - men jeg siktet jo ikke til deg i allefall.

FredrikS

FredrikS

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 542 Innlegg:

Prøv heller med ironi i stedet for sarkasme - det virker mere vennligsinnet.
Vi har nettopp vært gjennom en prosess her på forumet, der vi har oppfordret hverandre til å gå i oss selv - og møte nykommere med mere ydmykhet, uten å bite hodet av dem umiddelbart.

Når noen, uansett hvem det er poster greie, uprovoserende og tilforlatelige spørsmål, problemstillinger og andre ting, har de krav på å bli tatt på alvor, og få uprovoserende svar tilbake.

Det var godt sagt..
Syns det er viktg at det blir tatt litt til etterfølge også..

Etter å lese hans første innlegg ventet jeg bare på at noen skulle gå hardt ut,men det virker som de fleste av oss har klart å gi konstruktiv kritikk og\eller gode råd..Og det må jo være mye bedre både for oss og han :-D
Jeg kommer når jeg kommer, og hvertfall ikke før!

orangeappled

orangeappled

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 724 Innlegg:

Hmm... Dette kunne jeg svelget om det var andre gangen jeg traff henne. Her snakker vi tross alt om 2 år, 4 treff og derav et besøk med 3 måneders sammenhengende omgang...

Så kona di mener altså at en thai er sitt samme jeg selv etter flere år ved barene i Patong?
Godt mulig, men min thai har definitivt endret seg. Ikke etter første gang jeg traff henne, heller ikke andre gang, tredje gang, men nå, 4 måneder etter hennes besøk her i Norge... :(

Som sagt så er det lett å tro at det er noen som har kommet inn i livet hennes som har forandret henne. Jeg vet du ikke ønsker å høre det nå, men på bakgrunn av de opplysningene du gir synes jeg det er et opplagt alternativ.

Et annet alternativ er at noe har forandret henne. Og min første tanke da, siden du skriver at det skjedde etter Norges- besøket, er at hun kanskje ikke likte Norge så godt som hun hadde forventet. Kanskje du ikke var så rik som hun trodde, hadde så fint hus og bil som hun trodde, og kanskje du måtte bruke endel tid på jobb. Kanskje hun hadde lyst til å dra utenlands for å se det alle snakker om, men fant ut at dette egentlig ikke var noe for henne. Bare de siste ukene har det vært flere her inne som har hatt koner som har sett seg lei av Norge, og dratt hjem igjen. Selv om vi liker å tro at Norge er verdens beste sted å bo så er det ikke sikkert det er det for en Thai.

Det som er sikkert, etter min mening, er at du må finne ordentlig ut av dette før dere gifter dere. Jeg er helt enig med A.H. som sier at det er veldig uhøflig å oppføre seg slik, med så mye prat i mobiltelefonen, og så mye alkohol og så høyt forbruk av penger. Og thaier er svært bevisst dette med høflighet; hun vet hun har vært uhøflig, og hun blåser i det. Det er ikke mye respektfullt overfor deg.

Du må finne ut av dette, og jeg ønsker deg lykke til! PS. Hvis du ikke skal se henne igjen før sommeren nå så er dette enda mer utfordrende. Og jeg tror det er store sjanser for at hun ikke slår seg til ro på bygda hele denne perioden, og er enig med de som sier at det kanskje ikke er så dumt å sjekke dette.
Dig that hole forget the sun

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Fint det - men jeg siktet jo ikke til deg i allefall.

Skrev ikke det heller hehe :peaceskilt:

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Som sagt så er det lett å tro at det er noen som har kommet inn i livet hennes som har forandret henne. Jeg vet du ikke ønsker å høre det nå, men på bakgrunn av de opplysningene du gir synes jeg det er et opplagt alternativ.

Et annet alternativ er at noe har forandret henne. Og min første tanke da, siden du skriver at det skjedde etter Norges- besøket, er at hun kanskje ikke likte Norge så godt som hun hadde forventet. Kanskje du ikke var så rik som hun trodde, hadde så fint hus og bil som hun trodde, og kanskje du måtte bruke endel tid på jobb. Kanskje hun hadde lyst til å dra utenlands for å se det alle snakker om, men fant ut at dette egentlig ikke var noe for henne. Bare de siste ukene har det vært flere her inne som har hatt koner som har sett seg lei av Norge, og dratt hjem igjen. Selv om vi liker å tro at Norge er verdens beste sted å bo så er det ikke sikkert det er det for en Thai.

Det som er sikkert, etter min mening, er at du må finne ordentlig ut av dette før dere gifter dere. Jeg er helt enig med A.H. som sier at det er veldig uhøflig å oppføre seg slik, med så mye prat i mobiltelefonen, og så mye alkohol og så høyt forbruk av penger. Og thaier er svært bevisst dette med høflighet; hun vet hun har vært uhøflig, og hun blåser i det. Det er ikke mye respektfullt overfor deg.

Du må finne ut av dette, og jeg ønsker deg lykke til! PS. Hvis du ikke skal se henne igjen før sommeren nå så er dette enda mer utfordrende. Og jeg tror det er store sjanser for at hun ikke slår seg til ro på bygda hele denne perioden, og er enig med de som sier at det kanskje ikke er så dumt å sjekke dette.

Det eneste vi vet - og det vet vi sikkert - er at det er noe som har forandret seg i livet hennes.
Men denne noen som kanskje er bakgrunnen for dette, kan like gjerne være henne selv.
Dypest sett er det jo oss selv som forandrer oss selv.Postet bilde

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:
Litt vanskelig å komme med synspunkter her uten å komme med bastante råd. Men mitt synspunkt er at TS på sikt vil være bedre tjent med å kvitte seg med dama enn å fortsette å kaste gode penger etter dårlig anvendte penger. Men om TS synes det er greit at dama presser han til å bruke penger som om han hadde en seddelpresse i kjelleren, så kan jeg bare si: :lykketil:

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Skrev ikke det heller hehe :peaceskilt:

Greit det - jeg ser det nå...Postet bilde

heart

heart

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 11 Innlegg:
etter 3 fantastiske mnd. med alle gode tegn til trivsel også forandre helt totalt, hvis ikke dette sanne hun er, kan det være en feil tanke av henne ved å vise livsstil for en som skal bo i utlandet overfor venner og familie
er du glad i henne og satse på en sjanse til bør du snakke med henne å ha begrense for det..lykke til !!

callme

callme

Medlemmer

• Medlemmer
  • 10 172 Innlegg:

Nok et velreflektert innlegg fra orangeappled:)
Jeg syntes helt klart at det er vel verdt å se nærmere for muligheten for at det rike vesten ikke var så rikt alikevel.
Hva sier turistene, rent bortsett fra naturen, om Norge?
Dyrt og dårlig!
Klart mange blir skuffa over at El Dorado ikke fløt over av melk og honning, og at gatene slett ikke var brolagt med gull.

Ikke vet jeg noe om økonomien til TS, men rent generelt er det nok lettere å være bosatt i Thailand og ha en snill sponsor i Norge enn det å være en fattigfrans i dyre Norge.

Dette innlegget har blitt redigert av callme: 17 januar 2010 - 22:40

http://www.udiregelv...ilippinene.ashx
“If life has taught me anything it's that 95% of the people are always wrong."-Edward Cole(Jack Nicholson)-The Bucket List

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 752 Innlegg:
Jeg er en enkel mann med enkle tanker og jeg har kun noen få tanker opp i knotten samtidig. På den måten er det lettere å få oversikt over de faktiske forholdene. Klokt eller ikke klokt, men du er altså ikke stjerna i livet hennes lengre. Det er kun pengene dine hun er interessert i. Man behøver ikke være rakettforsker for å skjønne det. Du kan selvfølgelig klamre deg til håpet om at dette er kultursjokk etter norgesbesøk, barlivet eller andre ting som ikke har noe med deg å gjøre, men det er lite trolig. Jeg vet at du sannsynligvis vil forkaste mitt enkle bidrag og gjør gjerne det. Husk bare at ikke den aller fineste dama i verden skal kunne kødde med DEG. Det er ingenting i denne verden som er mer verdt en deg selv. Kommer du til den kjensgjerning så er jeg overbevist om at du er istand til å finne akkurat den livsledsageren som bare digger DEG!!!

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Jeg er en enkel mann med enkle tanker og jeg har kun noen få tanker opp i knotten samtidig. På den måten er det lettere å få oversikt over de faktiske forholdene. Klokt eller ikke klokt, men du er altså ikke stjerna i livet hennes lengre. Det er kun pengene dine hun er interessert i. Man behøver ikke være rakettforsker for å skjønne det. Du kan selvfølgelig klamre deg til håpet om at dette er kultursjokk etter norgesbesøk, barlivet eller andre ting som ikke har noe med deg å gjøre, men det er lite trolig. Jeg vet at du sannsynligvis vil forkaste mitt enkle bidrag og gjør gjerne det. Husk bare at ikke den aller fineste dama i verden skal kunne kødde med DEG. Det er ingenting i denne verden som er mer verdt en deg selv. Kommer du til den kjensgjerning så er jeg overbevist om at du er istand til å finne akkurat den livsledsageren som bare digger DEG!!!

:goodposting: +1

Caron

Caron

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 108 Innlegg:

Dette skrev du i det første innlegget ditt:
-, Hun har drukket gjerne 10-14 drinker hver gang vi har vært ute, vært mer opptatt av sine "friends" fra alle verdenshjørner enn av meg

Hvis du ikke mener mannlige bekjentskaper som hun har ring, da vet ikke jeg:shocked:

Du virker neimen ikke mye oppegående du...(?)
Eller så gidder du ikke å lese det jeg skriver nøye nok før du slenger ut dine påstander.

Jeg skrev i mitt første innlegg:
"Hun har drukket gjerne 10-14 drinker hver gang vi har vært ute, vært mer opptatt av sine "friends" fra alle verdenshjørner enn av meg, mer bråkete og vill i oppførsel, og øst rundt seg med penger fra dag èn, samt pratet mer i mobilen enn med meg."

Med "friends fra alle verdenshjørner" mener jeg folk som kom innom baren hennes (som vi hang en del rundt også nå, etter at hun har sluttet der), og som hun kjenner fra tidligere besøk, og som er både menn, kvinner, familier, barn osv... Altså intet annet enn venner, you see??

Mobilpraten har IKKE vært verken til Australia, Tyskland, Finland, Norge eller what so ever, da hadde kontantkortet hennes naturligvis gått tomt etter få minutter, så det er ikke automatisk bare å konkludere med at alle hun prater med i mobilen er knullekompiser fra hele jævla verden. Så ille er faktisk IKKE denne jenta, uansett hvor mye du måtte ønske å trøkke henne ned i søla!!!

Skjønner du litt bedre nå, eller må det teskje til?

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere