Gå til innhold

Foto

Kanskje kjæreste fra Kina, Visa spørsmål

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
152 svar til dette emnet

Loffen

Loffen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 61 Innlegg:

Ett annet spørsmål, la oss nå si at vi får innvilget forlovelsevisumet, hun kan da ta seg arbeid her, men hva skjer når det blir søkt om familie gjennforening etter at vi er gift ? vil hun kunne fortsette og jobbe mens søknaden blir behandlet ?

Loffen

Loffen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 61 Innlegg:
STOR nedtur i dag......

Hadde ikke fått med meg at arbeidsavklarings støøte ikke er godkjent som inntekt, har ikke fått avslag på søknaden enda men regner med at den kommer snart.
Så hva gjør jeg nå ? uføre pensjon neste eller er det noen andre måter og gjøre dette på ?

Valdriss

Valdriss

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 44 Innlegg:

STOR nedtur i dag......

Hadde ikke fått med meg at arbeidsavklarings støøte ikke er godkjent som inntekt, har ikke fått avslag på søknaden enda men regner med at den kommer snart.
Så hva gjør jeg nå ? uføre pensjon neste eller er det noen andre måter og gjøre dette på ?

Valdriss

Valdriss

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 44 Innlegg:
Hei Loffen ! Naa begyner jeg aa lure paa hva du mener... Er du voksen og serioes saa kommer du ikke med "ufoerepensjon neste".
Jeg har sjoel jobbet paa NAV-kontor ogt vet hvordan mange , spesielt rusavhengige "planlegger" slike tiltak. Ufoeretrygd er for de som
desverre ikke er arbeidsdyktige av helsemessige grunner, saa det spoeker en ikke med. Hvordan kan du planlegge bryllup/familie med
slike usikre forutsetninger? Naa ble jeg virkelig paff. En eventuell ufoerepensjon, hvis du er berettiget til det, blir kanskje i underkant
av hva som kreves for at du kan faa henne til Norge, men det avhenger selvsagt av hvor mye du har tjent tidligere.

Jeg har absolutt ikke noe med din oekonomi etc. aa gjoere, men maatte bare reagere normalt paa det du sier, derfor min undring.
Haaper at det var en veldig daarlig speok fra din side.

Loffen

Loffen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 61 Innlegg:

Hei Loffen ! Naa begyner jeg aa lure paa hva du mener... Er du voksen og serioes saa kommer du ikke med "ufoerepensjon neste".
Jeg har sjoel jobbet paa NAV-kontor ogt vet hvordan mange , spesielt rusavhengige "planlegger" slike tiltak. Ufoeretrygd er for de som
desverre ikke er arbeidsdyktige av helsemessige grunner, saa det spoeker en ikke med. Hvordan kan du planlegge bryllup/familie med
slike usikre forutsetninger? Naa ble jeg virkelig paff. En eventuell ufoerepensjon, hvis du er berettiget til det, blir kanskje i underkant
av hva som kreves for at du kan faa henne til Norge, men det avhenger selvsagt av hvor mye du har tjent tidligere.

Jeg har absolutt ikke noe med din oekonomi etc. aa gjoere, men maatte bare reagere normalt paa det du sier, derfor min undring.
Haaper at det var en veldig daarlig speok fra din side.

Siden jeg er voksen og seriøs så kommer jeg med Uførepensjon neste, etter en yrkesskade tidlig i 2007 og en ikke vellykket operasjon samt 2 år med sykemelding og 2 år på yrkesrettet attføring er det kanskje på tide og få avklart situasjonen ?
Og lønn det er vel ikke så mye og si om, ca 620,000 i årene før skaden, har ligget på maks av det du får fra nav hele tiden, så jeg vil absolutt ikke si at det er usikre forutsetninger..

Jeg vil heller si at i mitt tilfelle så er uføre pensjon ganske reelt.

oxygen

oxygen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 96 Innlegg:
Hei Loffen.

Lenge siden sist. Trist å høre om komplikasjonene. Husker ikke reglene men man kan jo håpe på det beste ang. forlovelsevisumet.
Hils forloveden.
Don't panic !

Kethauke

Kethauke

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 Innlegg:
Hei Loffen
Jeg har bladd litt frem og tilbake i innleggene og dine bekymringer.
Det er en ting jeg ikke helt forstaar, Hvorfor maa du dra henne til Norge?, Kina er et fantastisk land, Jeg har bodd i Kina de siste aarene, har 2 leiligheter, en i Shenyang og en i Wehai. 2 biler og kinesisk foerekort. Kineserne er fantastisk folk, Kulturen fenomenal, maten saa som saa,
Kinesiske jenter er det flotteste som finnes, ingen over, og ingen ved siden av.

Hvorfor tar du ikke aa stikker til Kina og blir der for en periode?
Naa er det blitt klompete aa faa visa fra den 01/01-11 etter tabbegreien til Jagland og fredsprisen, men du faar 60 dager single entry uten problemer.
Det ser jo ikke ut som du har forpliktelser som holder deg i Norge, Saa hvorfor reiser du ikke?

Loffen

Loffen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 61 Innlegg:
Hei Oxygen

Har vært ett par tunge dager her, min feil og utrolig surt, håper bare jeg klarer og og få papirer i orden før søknaden blir behandlet, det tar ca 4 måneder i følge NAV.. går ned ca 50,000 i året også men hvis det er det som skal til får og få fruen hit så er det greit...

Hei Kethauke

Jeg har vurdert og flytte nedover, men når du er på yrkesrettet så må man spørre NAV om "lov" til og reise nedover offisielt, det blir vel enklere som pensjonist antar jeg.
Visa er ikke noe problem, har F visa så jeg kommer og går mer eller mindre som jeg vil.

Men tanken er absolutt fristende, i hvertfall for store deler av året.

nihao

nihao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 20 Innlegg:
Hei. Er student i Norge som ønsker å få sine fremtidige utkårede til Norge. Vi kan ikke søke om family reunion da jeg ikke tilfredstiller kravet om nivå 8 på inntekt, men har 250K i banken (helt utrolig at det ikke hjelper) pluss 90K i året fra Lånekassen. Hun er ikke særlig interessert i å begynne å studere igjen.

Er vel bare å gi opp med engang da eller? Noen som har erfaring.

Ser ut til at vi heller søker oss til London og UK p.t.

whatever

whatever

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 227 Innlegg:

Hei. Er student i Norge som ønsker å få sine fremtidige utkårede til Norge. Vi kan ikke søke om family reunion da jeg ikke tilfredstiller kravet om nivå 8 på inntekt, men har 250K i banken (helt utrolig at det ikke hjelper) pluss 90K i året fra Lånekassen. Hun er ikke særlig interessert i å begynne å studere igjen.

Er vel bare å gi opp med engang da eller? Noen som har erfaring.

Ser ut til at vi heller søker oss til London og UK p.t.

Hva med å gå via Sverige først - har forstått ut fra en annen tråd her at det er mye enklere å få henne inn dit - du må bare flytte adresse dit en periode?

..

Loffen

Loffen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 61 Innlegg:
Tja... vi gir oss ikke så lett....

Venter fremdeles på svar på forlovelsevisumet, ikke for at jeg tror det vil gå igjennom, men...

Stort fremskritt i dag !!!! Fruen har fått jobb i Norge !!!

Innen reiseliv, som blant annet oversetter og kundekontakt for ett større firma :-)

Så jeg tok en telefon til UDI og ja da, at hun hadde en egen dokumentert inntekt hadde absolutt ingen ting og si for forlovelsevisumet, det tellte ikke.. (What else is new ?)

Men hun kvalifiserer som spesialist og det er ikke noe problem og ha to søknader inne samtidig i følge mannen hos UDI, så nå er det avsted til konsulatet i gjen for og søke om arbeidsvisum, alt av papirer er ok (også fra arbeidsgiver) så får vi se hva som skjer.

Og ja, så lenge hun har lovlig opphold i Norge kan hun også gifte seg her, og da er det vel bare og søke om familie gjenforening på ett senere tidspunkt..

Behandlingstid, skal være 2 måneder, men jeg vil vel gjette på nærmere 6 måneder, vi får se hvordan det går, er rimelig happy nå men regner vel med og få ett tilbakeslag eller to på denne søknaden også...

oxygen

oxygen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 96 Innlegg:
Gratulerer Loffen !

Dette var gode nyheter, nå får man bare håpe at søketiden ikke er så lang.
Don't panic !

Nordie

Nordie

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 479 Innlegg:
Flott Loffen.
Det ordner seg for snille/kjekke gutter :rolleyes:.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Kina

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere