Gå til innhold

Foto

Viking Bar Patong Beach

- - - - -

• Please log in to reply
31 replies to this topic

hvithai

hvithai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 259 Innlegg:

Hei alle sammen! Jeg hadde for noen år siden en lengre ferie i Patong Beach. Der ble jeg kjent med et par sympatiske fyrer som bla. drev en norsk bar (Viking Bar tror jeg den het). Tom og Jens het de to. Good times! :drikkekompiser:

Da jeg var på ferie samme sted i fjor var baren selvsagt borte, men ut av det blå traff jeg Jens (rogalending/sørlending? rundt 45 år, litt kraftig, lyst kort hår) på gata. Han gav meg et telefonnummer men jeg klarte selvsagt å "forlegge" det.

Vi er en liten gjeng som vurderer å dra tilbake dit i sommer (kanskje allerede i mai). Så nå lurer jeg på om noen kjenner til denne karen? Evt. om det finnes noe norsk miljø på Patong Beach slik jeg kan begynne å spore han opp selv.
Noen her som kan være behjelpelig med å spore opp en gammel kompis? :)

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 14.733 Innlegg:

Hei alle sammen! Jeg hadde for noen år siden en lengre ferie i Patong Beach. Der ble jeg kjent med et par sympatiske fyrer som bla. drev en norsk bar (Viking Bar tror jeg den het). Tom og Jens het de to. Good times! :drikkekompiser:

Da jeg var på ferie samme sted i fjor var baren selvsagt borte, men ut av det blå traff jeg Jens (rogalending/sørlending? rundt 45 år, litt kraftig, lyst kort hår) på gata. Han gav meg et telefonnummer men jeg klarte selvsagt å "forlegge" det.

Vi er en liten gjeng som vurderer å dra tilbake dit i sommer (kanskje allerede i mai). Så nå lurer jeg på om noen kjenner til denne karen? Evt. om det finnes noe norsk miljø på Patong Beach slik jeg kan begynne å spore han opp selv.
Noen her som kan være behjelpelig med å spore opp en gammel kompis? :)

Jeg har en venn i Oslo, som er flere turer i Phuket årlig. Spør han på mobil: 90076036. Mulig han kjenner dem.

A.H.

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12.425 Innlegg:
Tom har åpnet ny restaurant i Patong ,den heter Tom´s pizza & Pasta .Postet bilde
hils han forøvrig fra Hønefoss når du treffer han :kaffevåken:

Serverer for den norske gane - VG Nett om Reisereportasjer
Postet bildePostet bildePostet bilde
last ned phitoo´s thai.norske minparlør ;)
http://www.o12a.com/...hitoos_mini.pdf

Yahooka

Yahooka

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 149 Innlegg:
Husker den godt,ja.Har mange gode opplevelser der fra 90-tallet,tusenvis av tyrker-shots,trivelige folk (og damer :razz:)...var vel der jeg traff (ex) kjærringa første gang !!!

Et stort tap da bar Soièn der Viking Bar lå ble nedlagt og erstattet av det forferdelige Taipan :cry: !!

Hvor i Patong er det Tom har pizza plassen sin,phitoo ? Traff han i Rawai for 2 år siden,da hadde han planer om noe nytt,men siden har jeg ikke hørt noe om han,men dette var gode nyheter !!!!
" I only go ST...."

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12.425 Innlegg:

Husker den godt,ja.Har mange gode opplevelser der fra 90-tallet,tusenvis av tyrker-shots,trivelige folk (og damer :razz:)...var vel der jeg traff (ex) kjærringa første gang !!!

Et stort tap da bar Soièn der Viking Bar lå ble nedlagt og erstattet av det forferdelige Taipan :cry: !!

Hvor i Patong er det Tom har pizza plassen sin,phitoo ? Traff han i Rawai for 2 år siden,da hadde han planer om noe nytt,men siden har jeg ikke hørt noe om han,men dette var gode nyheter !!!!

Jeg vet ikke og finner heller ikke noen mer nøyaktig adresse enn Patong,og jeg har for den del ikke vært der siden "ombygningen" heller ,så her tror jeg andre må trå til ;)

hvithai

hvithai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 259 Innlegg:
Husker Tom hadde en restaurant i en sidegate av Bangla road. Antar Pizza restauranten er et nytt prosjekt ett annet sted derimot. Ting endrer seg jo vannvittig raskt der nede.:bump2:

Jens nevnte noe om en norsk/svensk bar i tilknytning til Rat Uthit 200 road noen hundre meter sør for Bangla krysset, men jeg fant ingenting da jeg trålet sidegatene i området.

Rart de nordmenn som driver business i Thailand ikke averterer på slike nettsted som dette. Burde være gode muligheter å få enda mere kunder da vil jeg tro. Er jo nok av de som lengter etter kjøttkaker og annen hjemlig kost etter selv kort tid. Jeg for min del elsker thaimat, selv om den noen ganger får snørr og tårer til å renne. :tårer:

Takk for alle innspill så langt! Keep it up! :)

Resurrection

Resurrection

Medlem

• Medlemmer
  • 8.454 Innlegg:
Når man går nedover Bangla Road (mot sjøen) får man en sidegate inn mot venstre (det er den soien der det alltid står et spesielt stort antall skreddere og skal ta deg i hånda), og i den gata skal det være en del skandinaviske restauranter. Sikkert verdt å sjekke ut. Er ganske sikker på at det er noen norske flagg der også, men jeg har aldri turt å fire meg på den gata. For mange skreddere der. Sikker på at de hadde sperret veien ut hvis jeg hadde gått inn. ;)

Ellers har jeg tråla en del rundt i Patong uten å se så mye som snurten av en norsk bar eller en norsk restaurant.

Dette innlegget har blitt redigert av tb28: 12 mai 2009 - 15:53

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7.652 Innlegg:
Bor i nærheten av Patong så det blir noen besøk der i ny og ne. Har førsøkt å finne Tom's Pizza og Pasta uten hell...

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12.425 Innlegg:

Bor i nærheten av Patong så det blir noen besøk der i ny og ne. Har førsøkt å finne Tom's Pizza og Pasta uten hell...

Det begynner å demre litt for meg og hvor jeg mener å huske at det var noen som sa at Toms pizza&pasta ligger der som Firehouse "den åpne diskoen" lå før i tida,altså helt i enden og på andre sida av gata for Bangla roaden,det skulle visstnok være en finne som drev ved siden av og som har drevet lenge8-)

Thaituristen

Thaituristen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.036 Innlegg:

Når man går nedover Bangla Road (mot sjøen) får man en sidegate inn mot venstre (det er den soien der det alltid står et spesielt stort antall skreddere og skal ta deg i hånda), og i den gata skal det være en del skandinaviske restauranter. Sikkert verdt å sjekke ut. Er ganske sikker på at det er noen norske flagg der også, men jeg har aldri turt å fire meg på den gata. For mange skreddere der. Sikker på at de hadde sperret veien ut hvis jeg hadde gått inn. ;)

Ellers har jeg tråla en del rundt i Patong uten å se så mye som snurten av en norsk bar eller en norsk restaurant.

I den sidegaten ligger Steak House på venstre side og det ligger en norsk eller svensk pizzarestaurant på høyre side, men husker ikke hva den heter.

mountainboy

mountainboy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 Innlegg:
Heisann. Toms Pizza ligger i samme gate som Patong Hospital.
Litt vanskelig å forklare om du kommer med Tuk Tuk eller moped, fordi dette fordi jeg har bodd på Lamai hotel vis a vis Christin Massage og dermed går mot den fordømte enveiskjøringen.
Men dersom du går en tuk tuk til Patong Hospital, og stopper opp utenfor - dvs. du skal ha det store skiltet på din høyre side, har du det - så går du rett oppgaten, og følger den naturlig retn. venstre - her er det mange små restauranter. Og plutselig har Tom`s Pizza på din høyre side. Vis a vis han er det ett lite motorsykkel verksted. Men Tom har en liten restaurant og ikke veldig godt synlig skilt- Så jeg har vært forbi der ofte uten å sett det.

Jeg med venner har besøkt han ofte - fordi maten har vært nydelig også har han servert aquavit.

Sist jeg var der var i april - mai - og ble det snakket om at han prøvde å få noen til å leie det for en stund - så jeg vet ikke om det pr. idag 14 okt. 2010 er Tom som er der.
Men jeg skal ned igjen "hjem" igjen for 7 gang - 27 nov - 4 uker - så får jeg lete etter aquavitten min.

Dersom det er andre nordmenn der - kontakt meg gjerne på fjellreven1@hotmail.com - jan Helge. Vi ses

olek

olek

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2.914 Innlegg:

I den sidegaten ligger Steak House på venstre side og det ligger en norsk eller svensk pizzarestaurant på høyre side, men husker ikke hva den heter.

Er det Buffalo Steak House du mener så kan kanskje dette kartet være til hjelp:
Postet bilde

Buffalo Steak House

e403c3bf-ad02-4440-894c-43975bdcc6dd_zps

petit

petit

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 686 Innlegg:
og viking bar lå litt lenger inn i gata på høyre side

asiagutt

asiagutt

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 176 Innlegg:
Serveres det god norsk mat hos Tom's Pizza?

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7.652 Innlegg:

Serveres det god norsk mat hos Tom's Pizza?

Var der for ca. ett år siden. Ikke noe norsk mat da i så fall...

Dragstar

Dragstar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 15 Innlegg:
Norske steder i Patong , de fleste har eksistert i årevis

Villa Viking gesthouse i soi keptap drives av Uno fra Lillestrøm nå, tidliggere av Asle fra voss. Ca 10 rom og grei bar.
Harrys steak house og hotell : Drives av Roar fra Hjelmeland og 2 Svensker , Skikkelig god mat her , Tako buffe hver torsdag .Ligger inn fra beach road i soi Patong Tower
Toms Pizza Pizza og diverse andre retter, BBQ buffe hver Lørdag , ligger i soi Sainamyen samme side som sykehuset men nermere Nanaird
Frank og Pen resturant , God og billig skandinavisk mat , fårikål hver torsdag og flesk og duppe på søndager , ligger i Nanaird . Anbefaler ett besøk her
P-Bar i Nanai road . Her vises alt av norsk sport , vintersport, norsk fotball , travløp osv . Skikkelig koselig bar som drives av Rune , han har drevet bar her i ca 10 år nå
Cayote bar i soi Seadragon drives av Fredrik , live musikk her kver kveld
Point-bar i soi katoy drives av Dennis og kompisen, to trøndere . En vanlig beer bar med take away damer
Røkke bar en liten bambus bar på markede nedenfor sykehuset
Kangaroo bar i Bangla rd er samlingsted for mange nordmenn , beste baren i Bangla
Mine favoritter er: Harrys, P- Bar , Frank og Pen , Kangaroo

Dragstar

Dragstar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 15 Innlegg:

Heisann. Toms Pizza ligger i samme gate som Patong Hospital.
Litt vanskelig å forklare om du kommer med Tuk Tuk eller moped, fordi dette fordi jeg har bodd på Lamai hotel vis a vis Christin Massage og dermed går mot den fordømte enveiskjøringen.
Men dersom du går en tuk tuk til Patong Hospital, og stopper opp utenfor - dvs. du skal ha det store skiltet på din høyre side, har du det - så går du rett oppgaten, og følger den naturlig retn. venstre - her er det mange små restauranter. Og plutselig har Tom`s Pizza på din høyre side. Vis a vis han er det ett lite motorsykkel verksted. Men Tom har en liten restaurant og ikke veldig godt synlig skilt- Så jeg har vært forbi der ofte uten å sett det.

Jeg med venner har besøkt han ofte - fordi maten har vært nydelig også har han servert aquavit.

Sist jeg var der var i april - mai - og ble det snakket om at han prøvde å få noen til å leie det for en stund - så jeg vet ikke om det pr. idag 14 okt. 2010 er Tom som er der.
Men jeg skal ned igjen "hjem" igjen for 7 gang - 27 nov - 4 uker - så får jeg lete etter aquavitten min.

Dersom det er andre nordmenn der - kontakt meg gjerne på fjellreven1@hotmail.com - jan Helge. Vi ses

Tom er i Norge og jobber , døtrene driver plassen nå . Tom kommer ned igjen i desember

Dragstar

Dragstar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 15 Innlegg:

Villa Viking gesthouse i soi keptap drives av Uno fra Lillestrøm nå, tidliggere av Asle fra voss. Ca 10 rom og grei bar.
Harrys steak house og hotell : Drives av Roar fra Hjelmeland og 2 Svensker , Skikkelig god mat her , Tako buffe hver torsdag .Ligger inn fra beach road i soi Patong Tower
Toms Pizza Pizza og diverse andre retter, BBQ buffe hver Lørdag , ligger i soi Sainamyen samme side som sykehuset men nermere Nanaird
Frank og Pen resturant , God og billig skandinavisk mat , fårikål hver torsdag og flesk og duppe på søndager , ligger i Nanaird . Anbefaler ett besøk her
P-Bar i Nanai road . Her vises alt av norsk sport , vintersport, norsk fotball , travløp osv . Skikkelig koselig bar som drives av Rune , han har drevet bar her i ca 10 år nå
Point-bar i soi katoy drives av Dennis og kompisen, to trøndere . En vanlig beer bar med take away damer
Kangaroo bar i Bangla rd er samlingsted for mange nordmenn , beste baren i Bangla

Håper dette er nyttig info for dere som leter etter Norske plasser i Patong :-)

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12.425 Innlegg:

Håper dette er nyttig info for dere som leter etter Norske plasser i Patong :-)

Kjempebra oppdatering Dragstar ,skal se om vi ikke skal få laget en oversikt over norske steder på de respektive steder i Thailand ,og hvor innlegg som dette her er gull verdt. :goodposting:

mountainboy

mountainboy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 Innlegg:
Jeg kan anbefale dere en tur til O`top Market i Patong, for
Iblant alle "utebutikkene finner du en lang rekke runde barer med forskjellige navn og musikk. I løpet av min tid har jeg fått noen faste plasser - som Blondiebar, hvor Mick er boss, og Manuels Bar, Manuel er Boss, begge er Aussie bars og ligger i samme gate med svært kort avstand.

Det spennende med ManuelsBar er at han har tema kvelder hver dag, men diverse drikke til en slant mot at du spiser der. Han er såvidt jeg vet fra før en kokk - det merker du hvis du spiser biff der - den er nydelig. Jeg har spist middag i den baren ofte. Og du ser det på barstilen at han her kommer fra hotellbransjen - det er stilig.

Hvis noen skal bo på ett bra hotell - dog litt uenfor sentrum, dvs. rett etter Simon Cabaret i Patong - prøv SM-Resort - det ligger i Lamai Kjeden.
Her har de det meste inkl. svømmebasseng. Store fine rom med pc og 42" flatskjerm - og hm.... stort vindu på badet mot senga.....

mvh

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere