Gå til innhold

Foto

Måter å gifte seg på

* * * * * 1 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
50 svar til dette emnet

borntobwld

borntobwld

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 9 Innlegg:

Heisan, har følgt litt med på bloggen deres. Jeg gifta meg i august i Iligan city med min kone. har vært gjenom hele byråkratiet.Sitte å vente i kø i 4 til 5 timer for å få registrert papirer i nso og city hall. Nå er ventetiden over vi har fått innvilget familiegjenforening. Kona reiser til Manila neste Mandag for å hente visumet hos udi, så dukker cfo opp, vel å bra med informasjon om rettigheter og informasjon om det landet hun skal til. 2 dagers seminar og ekstra fee igjen. Har også hørt om skrekkhistorier på seminaret hvor du har intervju med folk fra cfo (samme leksa som udi) ett spørsmål er hva er lurest å gå til udi først og hente visumet og der etter ha seminaret? er en masse greier med stempler og stickers

Åge

Åge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 752 Innlegg:

Heisan, har følgt litt med på bloggen deres. Jeg gifta meg i august i Iligan city med min kone. har vært gjenom hele byråkratiet.Sitte å vente i kø i 4 til 5 timer for å få registrert papirer i nso og city hall. Nå er ventetiden over vi har fått innvilget familiegjenforening. Kona reiser til Manila neste Mandag for å hente visumet hos udi, så dukker cfo opp, vel å bra med informasjon om rettigheter og informasjon om det landet hun skal til. 2 dagers seminar og ekstra fee igjen. Har også hørt om skrekkhistorier på seminaret hvor du har intervju med folk fra cfo (samme leksa som udi) ett spørsmål er hva er lurest å gå til udi først og hente visumet og der etter ha seminaret? er en masse greier med stempler og stickers

Neida, CFO går greit. De forteller ingen glanshistorier - bare dritt egentlig, men det har jo en viss misjon. Ta med bilder av bryllup og annet, Har du vært gift før, skal de ha skillsmissepapirer på engelsk. Ta med kopi av alle dine entrysider i passet + siden hvor navnet står. Ta også med tålmodighet og prøv å være tidlig ute. Det er litt sånn FIFO. Altså de fyller opp så lenge de har plasser og avviser når det er fullt. Det spiller egentlig ingen rolle hva du gjør først. Vi hentet visa først, mens andre har gjort motsatt. Lykke til!

Dette innlegget har blitt redigert av Berth: 01 desember 2010 - 23:11

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 408 Innlegg:

heisann , 

kanskje ikke helt den rette tia og spør og råd med tanke på at det ikke er så mye aktive folk her , men prøver ihvertfall.

har tenkt og gifte oss til neste år i Filippinene , ikke i kirka men tinghuset.

jeg er norsk hun er filippinsk begge ugift.

er det noen her så er oppdatert med hva slags papirer jeg må ha med meg ned ?

og evt hva er det beste måte og gjøre det på med tanke på visum osv ?

har prøvd og surfe litt på nett men Finner ingenting om hva papirer og div jeg skal ta med ned.

kanskje det letteste og kjøre inn til skattekontoret og høre der ?

takker for alle svar ,

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 17 desember 2019 - 09:10

Livet seglar fort forbi

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 518 Innlegg:
https://www.skatteet...kap/i-utlandet/

Sikker på det er så lurt da.? 😂😀
Lykke til👍

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 583 Innlegg:

Ta en titt på skatt sin side. der finner du all informasjon. 

Dette gjør du ved å fylle ut og sende inn følgende skjema til skattekontoret:

1. Din egenerklæring - Q-0150B
  2. Forlovererklæring – må fylles ut av én forlover på hver side Q-0151b
  3. Erklæring om skifte – dersom du har vært gift tidligere Q-0160B
  4. Informasjon den thailandske partnerens fulle navn, fødselsdato, fødested og statsborgerskap. Fylle inn opplysningene i skjemaet, skrive ut og send til skattekontoret. Husk at du skal ha ekteskapsattesten på engelsk (kryss i rett rute
  5. Når du har gjordt dette for du et skjema som heter certified to married

Ellers er ikke sikker på om dette gjelder for Phillipinene, men får thailand må du få certified to married skjemaet legalisert på Udi i oslo. Også må dette sendes til Den thailandske ambassaden i oslo for legalisering og godkjenning. Jeg regner med at det er samme framgangs metode i phillipinene. Men dette kan du sjekke på siden til den Phillipinske ambassaden i Manila.

Når dette er gjordt kan du ta med dette skjema certified to married til den Norske ambassaden i manila, så fyller du et nytt skjema osv . Når alle stemplene osv er gjordt kan du få en advokat til å gifte deg.  Det er lurt også at ho også skaffer seg noe som heter Cenomare - dvs en sjekk på om hun er gift.

PS: tror ikke linkene funkere best å laste ned egenerklering osv fra skatt

Lykke til

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 583 Innlegg:

jeg legger ved denne linken.

https://www.norway.n...pa-filippinene/

ta å dobbel sjekk om Certificate of no Impediment to Marriage må sendes inn til Udi i Oslo for legalisering . Som sagt hvis man skal gifte seg i thailand så må dette gjøres - men som sagt det kan være andre regler for Phillipinene.

Dette innlegget har blitt redigert av wiking: 18 desember 2019 - 15:48

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 992 Innlegg:

jeg legger ved denne linken.

https://www.norway.n...pa-filippinene/

ta å dobbel sjekk om Certificate of no Impediment to Marriage må sendes inn til Udi i Oslo for legalisering . Som sagt hvis man skal gifte seg i thailand så må dette gjøres - men som sagt det kan være andre regler for Phillipinene.

Skatteetaten sender certificate of no impediment to marrige direkte til UDI for verifisering.Jeg var nylig gjennom dette.Måtte som du sier få dette sertifisert av den thailandske amb i Oslo i tillegg.

bad weather at work.jpg

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 408 Innlegg:

tusen takk for veldig god informasjon wiking og stigar.

ijår tok jeg meg en tur til skattekontoret , fikk samme papirene som ble postet og litt div info fra en veldig stresset dame.

jeg hadde ikke bestilt noe time på forhånd så jeg måte bare hyle fra meg hva jeg lurte på ,^

skal offshore nå til helga pga dato flytting så det blir ikke gjort noe mer før 2020.

kom også i kontakt med et par der de fortsatt venter på Status etter de gjorde samme prosess i juni 2019.

de hååpet det skulle skje noe i Januar 2020.

Livet seglar fort forbi

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 253 Innlegg:

Ønsker deg til lykke, acer. Når det gjelder visum til Norge etter inngåelse av ekteskap så har ambassaden i Manila utvidede

fullmakter og fungerer på mange måter som UDIs forlengende arm.

Men den endelige avgjørelse om permanent opphold tas av UDI i Norge.

Visumet vi fikk i Manila gjaldt kun for opphold i Norge og inntil UDI hadde tatt en avgjørelse.

Slik var reglene for en del år siden og tror ikke at de er forandret vesentlig.

Du bør absolutt bli med når din tilkomne skal søke om visum. Huske å bestille time på forhånd !  Viktig.

Å gifte seg borgerlig, f eks  i Cebu går greit. Memorial Hall of Justice hvor borgerlig vielse foregår ligger ca 5 minutter fra Fuente

Osmena med taxi.

Tvi tvi. :smile: :smile: :smile:

Får du problemer så kan jeg tipse deg om en meget dyktig advokat.

Han er rimelig og har tidligere vært sjef for UNE.

Kongen av Pattaya

Kongen av Pattaya

Medlem

• Nye medlemmer
  • 73 Innlegg:

Reglene er vesentlig forandret og den norske ambassaden på Filippinene har pr i dag ikke de rettigheter som er beskrevet i innlegget over her. 

https://www.norway.n...processing-time

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 408 Innlegg:

Ønsker deg til lykke, acer. Når det gjelder visum til Norge etter inngåelse av ekteskap så har ambassaden i Manila utvidede

fullmakter og fungerer på mange måter som UDIs forlengende arm.

Men den endelige avgjørelse om permanent opphold tas av UDI i Norge.

Visumet vi fikk i Manila gjaldt kun for opphold i Norge og inntil UDI hadde tatt en avgjørelse.

Slik var reglene for en del år siden og tror ikke at de er forandret vesentlig.

Du bør absolutt bli med når din tilkomne skal søke om visum. Huske å bestille time på forhånd !  Viktig.

Å gifte seg borgerlig, f eks  i Cebu går greit. Memorial Hall of Justice hvor borgerlig vielse foregår ligger ca 5 minutter fra Fuente

Osmena med taxi.

Tvi tvi. :smile: :smile: :smile:

Får du problemer så kan jeg tipse deg om en meget dyktig advokat.

Han er rimelig og har tidligere vært sjef for UNE.

tusen takk for info ,

vi får se hvordan det blir , er fortsatt på sjøen så får ikke gjort noe her enda.

snakket også om dette forlovelsesvisumet.

Livet seglar fort forbi

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere