Gå til innhold

Foto

flybiletter

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
86 svar til dette emnet

pung

pung

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 63 Innlegg:

Hei.Har funnet noen billige flybiletter med Aerosvit.Noen som har erfaring med dem.5500 kr.Fra Arlanda Til Bankok.8-)

Gophler

Gophler

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 564 Innlegg:
Snakker du svenske eller norske kroner? og har du en link? er det direkte fly?det høres jo interessant ut.

pung

pung

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 63 Innlegg:
Bilettene er fra stockholm 17 juni med stopp 2 timer i kiev:kaldt:

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

håper vi kan diskuterer  flybilletter i denne  tråden

ps detver nok av tråder om emnet!

http://www.asiaforum...ch&fromsearch=1

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 30 april 2015 - 06:50

Pain is temporary, honor lasts forever.

janet

janet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 450 Innlegg:

For å danne meg et bilde, eller prøve å danne meg et bilde:

Har jeg i dag checket litt rundt OSL-BKK priser,
med utreise juni/juli/august i år og retur februar/mars neste år.
(Har brukt flyselskapenes egne hjemmesider.)
Har sett på Thai, Emirates og Qatar, (glemte Norwegian)

Moret meg med å sjekke Business Class.

Mitt inntrykk er at gjennomgående så ligger Emirates og Thai ca NOK 10000 høyere
i pris enn Qatar.

janet

janet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 450 Innlegg:

ikke akkurat til det du spør om,

men på den tiden på året kan du jo også sjekke pakketurer/restplasser til Phuket/Krabi

(og kombinere med lokalt fly opp til BKK, om det nå er dit du skal)

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 933 Innlegg:

Jeg har muligens muligheten til å slippe unna jul i Norge i år, og lukter derfor på noen flybilletter til Bangkok. For et par-tre år siden var prisene svimlende i romjula, men akkurat nå er det høyst levelig. Fine flytider til 6-7000 kroner (med Aeroflot er det til og med fine flytider til under 5000 kroner akkurat nå). Jeg mener også å huske at det rundt juletider i fjor var gode muligheter for hyggelige priser selv i Peak Season (blir hjemreise i romjula, så jeg slipper etter-nytt-års-trøkket).

Det jeg lurer på: Er prisene jeg ser nå realistiske om et par måneder? For jeg får ikke bestemt meg sikkert før tidligst uti oktober, muligens november. Da kan jo for alt jeg vet prisene være femsifra igjen, slik de var for et par-tre år siden på den tiden.

Noen erfaringer med å bestille billetter fra midten av desember og et par uker fram i tid i kort tid før avreise? For jeg gidder ikke få opp forhåpningene for mye dersom det jeg akkurat nå ser av priser viker veldig fra det jeg kommer til å se i oktober/november. :)

Jeg reiser alltid nedover i desember og hjem i Januar, dog ikke midt i julestria og min erfaring er at prisene holder seg lavt inntil 8 uker før avreise og deretter stiger kraftig inn mot jul. Så du bør ikke vente lenger enn 8 uker før du skal reise.

janet

janet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 450 Innlegg:

tja,

nei, ikke erfaring, men jeg er som deg, skeptisk (ville ikke ha vurdert dem, manglende kwam jai/confidence)

forutinntatt? ja

Dette innlegget har blitt redigert av janet: 05 september 2015 - 12:23

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

Har reist med aeroflot noen ganger.

Nye amerikanske fly, mat O.K. men der stopper plussene.

Det staffen kan av engelsk, kan skrives på et sigarettpapir, kommunikasjon er nesten umulig.

Ingen alkoholservering ombord, og store gebyrer hvis du åpner en medbrakt øl.

Men bevares, rimelge er de.

Må vel gjerne lege til at mine turer, 3-4 av dem, har gått til Hong Kong, men antar samme regler gjelder til Thailand.

KJÆRLIGHETENS MAKSIMUM ER KONSTANT.

lord

lord

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 404 Innlegg:

Noen som har flydd med Aeroflot de siste årene? Jeg vet ikke hvorfor jeg er skeptisk til disse, men av en eller annen grunn er jeg det. Det er kanskje idiotisk. Hvordan er det med beinplass og den slags?

Jeg ser nemlig at de har meget hyggelige flypriser og en veldig god reisetid på datoene jeg vurderer. 4800 kroner på den tiden av året er det ikke mange som slår.  Det virker også som om flytiden blir ganske lav (med mindre det er noen tidssoner som lurer meg) når man flyr via Moskva. De ramler vel ikke ned noe oftere enn andre lenger, og flymat er sjelden noen kulinarisk nytelse uansett.

Erfaringer?

Fikk rapport fra en som reiste med de hjem for noen uker siden, og det var visst helt greitt alt og romslige fly på økonomi. Mener det var Airbus han fløy.

Men har også en kompis som er flyver og han mener det er all grunn til å ikke fly med airbus, og spesielt ikke nå.

Hans begrunnelse er at han mener de helt sikkert går på akkord med sikkerheten i disse tider, og at deler som burde vært skiftet ut nå helt sikkert kjøres langt over den tid de er beregnet for, i stedet for at fly settes på bakken.

De får visst rett og slett ikke levert det de trenger til forskriftsmessig vedlikeholdet, sier han. :roll:

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 863 Innlegg:

Fikk rapport fra en som reiste med de hjem for noen uker siden, og det var visst helt greitt alt og romslige fly på økonomi. Mener det var Airbus han fløy.

Men har også en kompis som er flyver og han mener det er all grunn til å ikke fly med airbus, og spesielt ikke nå.

Hans begrunnelse er at han mener de helt sikkert går på akkord med sikkerheten i disse tider, og at deler som burde vært skiftet ut nå helt sikkert kjøres langt over den tid de er beregnet for, i stedet for at fly settes på bakken.

De får visst rett og slett ikke levert det de trenger til forskriftsmessig vedlikeholdet, sier han. :roll:

Er det Airbus eller Aeroflot din kompis advarer mot?

janet

janet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 450 Innlegg:

neida, jumbojet-747 og megafly-380 i hauger flyr til LoS

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 863 Innlegg:

neida, jumbojet-747 og megafly-380 i hauger flyr til LoS

380 er en Airbus

janet

janet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 450 Innlegg:

380 er en Airbus

ja, klart den er det, my bad

men i hvert fall B-747 suser til BKK

lord

lord

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 404 Innlegg:

Er det Airbus eller Aeroflot din kompis advarer mot?

Det er Aeroflot han er meget skeptisk til, og sier dette er et av de selskapene han aldri ville flydd med.

Og han vet gjerne litt om dette etter å ha flydd både fly og helikopter 30- 40 år nå og kjenner miljøet.

Han mener det ikke er noen som nå hindrer de i å fly, selv om de hverken får tak i deler eller har råd til det. Spesielt er han skeptisk i nåværende situasjon i Russland. Snarere er det vel viktig å vise at handelsboikott ikke virker på de.

En mengde flydeler skal skiftes etter et visst antall timer selv om de ser helt som nye ut utenpå, og også virker helt greitt til plutselig  de kan bryte sammen.

Dette pga. materialtretthet som kan oppstå i deler som utsettes for vibrasjon og andre typer belastning som de utsettes for i fly.

Selvsagt vil de vel helst gå bra, men han mener Aeroflot er av de som går på akkord med sikkerheten, på en måte et seriøst selskap aldri ville ha forsøkt.

Masse penger å spare ved å fly f.eks. dobbelt så lenge på en del, som produsenten sier de er garantert for, og

beregnet på.

Og stort sett går de å bruke mye lenger, men ikke alltid. :roll:

Noen av de mest useriøse selskaper er visst også blitt tatt for å bruke deler som er utrangert av de seriøse.

Dette innlegget har blitt redigert av lord: 05 september 2015 - 17:41

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Jepp, 380 er vel den Thai flyr, og det er Airbus.

Flytter jeg utreise og innreise 3 dager fram i tid får jeg forresten samme pris med thai. Det er noe dritt at jeg ikke kan bestille nå. :twisted:

Nei, Thai har 777 300 ER på Osloruta.

tdr

tdr

Medlem

• Medlemmer
  • 1 245 Innlegg:

Jepp, 380 er vel den Thai flyr, og det er Airbus. 

Til Europa flyr Thai nå til 3 flyplasser med A380, de er Frankfurt, Charles de Gaulles og så er Heathrow også relativ nylig kommet med. Lenge kun de to førstnevnte.

ja, klart den er det, my bad

men i hvert fall B-747 suser til BKK

Thai, og mange andre flyr færre og færre avganger med 747 da det begynner å bli utdatert og mindre lønnsomt i forhold til konkurrentene. Det er et dyrt fly å holde i lufta i forhold til moderne 2-motors fly som Boeing 777 og 787 og Airbus sine 330 og 350 på langruter.

Thai flyr de fleste 747 rutene sine innen Asia, mens relativt få på langdistanse. Bangkok-München flys vel ennå med 747-400.

747 vil nok fly lengre tid som fraktfly enn som passasjerfly.

Ordrene på 747 er nå omtrent stoppet opp, i år kun 4 bestillinger, i fjor ingen. Flyselskapene vil ha andre flytyper og 747 fases ut til fordel for disse. Et annet fly som fases ut i høyt tempo er Airbus 340 som også er 4-motors og har høye driftskostnader.

Nei, Thai har 777 300 ER på Osloruta.

Riktig som Travellingman sier, Thai flyr 777-300ER på Osloruta nå.

Når det gjelder priser generelt til Asia kan vi kanskje forvente oss en priskrig blant de store i Midt-Østen snart?

Både Emirates og Qatar øker kapasiteten til Skandinavia ganske kraftig;

- Emirates starter å fly A380 til Kastrup

- Qatar øker med 3 ukentlige ekstra avganger i høysesongen fra Stockholm

Har ikke sett noe endringer over Oslo ennå.

Disse selskapene har finansene i orden og ingen av de ønsker tape kampen her i Skandinavia og blant bransjeeksperter forventes en prisnedgang pga konkurransen.

Daglig har de 3 store i Midt-Østen (Ethihad, Emirates og Qatar) ca 5000 passasjerseter på rutene sine hver vei til og fra Bangkok.

Velkommen til asianet.no

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 226 Innlegg:

Har aldri reist med airbus, det jeg har sett sånn før jul er at prisene holder seg helt til man kan se at billigturene kryper bakover på dato, 12 des er ca skillet, i starten. har reist flere ganger mellom 8-12 desember, men husker ikke nå når jeg bestilte, kanskje 4-6 uker før, nå er kapasiteten på ruten mye høyere enn før, så det kan faktisk hende at prisene går litt opp og ned, og fra oslo reiser man vel ikke noe annet enn direkte?

tdr

tdr

Medlem

• Medlemmer
  • 1 245 Innlegg:

Har aldri reist med airbus, det jeg har sett sånn før jul er at prisene holder seg helt til man kan se at billigturene kryper bakover på dato, 12 des er ca skillet, i starten. har reist flere ganger mellom 8-12 desember, men husker ikke nå når jeg bestilte, kanskje 4-6 uker før, nå er kapasiteten på ruten mye høyere enn før, så det kan faktisk hende at prisene går litt opp og ned, og fra oslo reiser man vel ikke noe annet enn direkte?

Aldri reist med flytypen Airbus, eller med flyselskapet Aeroflot?

For min del foretrekker jeg mellomlandingen i Midt-Østen, Doha eller Dubai. Kroppen sliter litt når jeg må sitte så lenge som direkterutene varer. Verste ventetiden har jeg stort sett uansett på Gardermoen når jeg skal fra/til Nord-Norge.

Velkommen til asianet.no

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 226 Innlegg:

Aldri reist med flytypen Airbus, eller med flyselskapet Aeroflot?

For min del foretrekker jeg mellomlandingen i Midt-Østen, Doha eller Dubai. Kroppen sliter litt når jeg må sitte så lenge som direkterutene varer. Verste ventetiden har jeg stort sett uansett på Gardermoen når jeg skal fra/til Nord-Norge.

Aldri med airbus, og aldri fra oslo, men man sjekker jo som alternativ, men det har aldri vært ett bra alternativ, så det har blitt klm med 777 og thai og sas med 747 fra køben.

Klart om kroppen ikke klarer det, men jeg vil helt klart foretrekke en spasertur i midtgangen heller, enn å lande flyet , men så har ikke jeg sånne problemer

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere