Gå til innhold

Foto

Bredbåndsspeedometer

- - - - -

• Please log in to reply
12 replies to this topic

raysnil

raysnil

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 554 Innlegg:

Her kan du vistnok måle hastigheten på bredbåndet ditt: Bredbåndsspeedometer / Aftenposten

Jeg er ingen dataekspert, men de som er det kan kanskje kommentere om det viser riktig hastighet.
Hvis det viser riktig hastighet, er det jo fint å kunne sjekke om du får det du betaler for.

Dette innlegget har blitt redigert av raysnil: 23 november 2008 - 12:09

raysnil

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7.652 Innlegg:
Tror dette er en bedre side for å måle hastigheten.

Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test

Den benytter seg heller ikke av Java.

Man kan også måle hastigheter mot servere i diverse land.

:norge: :paradis: :thailand:

raysnil

raysnil

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 554 Innlegg:
Det var mest fart på bredbåndet mitt i den testen du anbefalte mhansen, men forskjellen var ikke stor :data2:
raysnil

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7.652 Innlegg:

Det var mest fart på bredbåndet mitt i den testen du anbefalte mhansen, men forskjellen var ikke stor :data2:

Hvis du bor i Hua Hin regner jeg med at du målte hastigheten mot serveren i Bangkok. Derfor vil du få et noe bedre resultat.

Prøver du mot serveren i Norge vil nok hastigheten gå noe ned.

Når jeg måler mot Bangkok har jeg en nedhastighet på rundt 1.400 mbps. Måler jeg mot Oslo får jeg kun 750 mbps. Til opplysning så kjører jeg en trådløs nettverksløsning her i Thailand. Kan benyttes over hele Thailand der det er mobildekning bortsett fra Bangkok, Cha Am og Hua Hin.

Snuble

Snuble

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.259 Innlegg:
Regner med du mener kbit/s. Men 750 av de er uansett kjempebra, og fult på høyde med det jeg opplevde med Maxnet adsl sist vinter.

Kan du gi litt mer opplysninger om hvem som leverer dette, og hvor jeg kan lese (eller få kona til å lese) om tilbudet?

Hvilken "ping" oppgir Speedtest når du tester mot serveren i Thailand?

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7.610 Innlegg:
Mitt resultat fra Oslo mot....:
Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Jeg har Get Extreme som skal gi 26/1,5 Mbs.

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7.652 Innlegg:

Regner med du mener kbit/s. Men 750 av de er uansett kjempebra, og fult på høyde med det jeg opplevde med Maxnet adsl sist vinter.

Kan du gi litt mer opplysninger om hvem som leverer dette, og hvor jeg kan lese (eller få kona til å lese) om tilbudet?

Hvilken "ping" oppgir Speedtest når du tester mot serveren i Thailand?

Beklager, så klart det skal være kbps og IKKE mbps...

Produktet blir levert av Cat CDMA
CAT CDMA

USB-dingsen jeg bruker heter C-motech CCU-650 - Koster THB 10.990,- i innkjøp. Har kommet en ny modell nå som heter C-motech CCU-680 og koster det samme.
CAT CDMA

Betaler THB 845,- pr. mnd. fri bruk.

Dagens måling mot server i Bangkok:
Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test

Ping: 592 ms
Ned: 1318 kbps
Opp: 84 kbps

Hastigheten varierer litt i forhold til "vær og vind" ser det ut til...

Teoretisk max hastighet med denne teknikken skal visst være 2.400 kbps.

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7.610 Innlegg:

"...Til opplysning så kjører jeg en trådløs nettverksløsning her i Thailand. Kan benyttes over hele Thailand der det er mobildekning bortsett fra Bangkok, Cha Am og Hua Hin.

Dette må du presisere litt mer utfyllende.

Du sier "trådløs nettverksløsning". Hva mener du med det? (Etter det jeg forstår er dette en mobilløsning) Leverandør og pris?

Vi har 1,5 mbs ADSL fra TOT i Cha-am, vi har trådløs nettverksløsning - altså "innenfor" husets fire vegger. (Pris: ca 800 baht/mnd inkl. fast-telefon)

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7.652 Innlegg:

Dette må du presisere litt mer utfyllende.

Du sier "trådløs nettverksløsning". Hva mener du med det? (Etter det jeg forstår er dette en mobilløsning) Leverandør og pris?

Vi har 1,5 mbs ADSL fra TOT i Cha-am, vi har trådløs nettverksløsning - altså "innenfor" husets fire vegger. (Pris: ca 800 baht/mnd inkl. fast-telefon)

Det er en form for oppringt tilkobling, men trenger ingen telefon. Alt ligger i den lille USB-dingsen som heter C-motech CCU-650/CCU-680. Alle USB-dingser er tilknyttet et telefonnummer som igjen er knyttet opp mot et abonnement.

Kan bruker på stranda, i bussen, på toget osv. Men kan dessverre ikke bruker i Bangkok og områdene rundt. Har visst noe med rettigheter å gjøre.

Se også innlegg #7

Postet bilde
Postet bilde

Snuble

Snuble

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.259 Innlegg:
Ja, dette med ping har alltid vært en av svakehetene med mobilt bredbånd. Nå er ikke 500ms så hakkende galt til surfing, og for streaming betyr det jo ingenting.

Helt klart ett alternativ ved neste besøk da det jo er ren flaks å få tak i en Maxnet eller Cat linje. TOT har gitt meg grå hår ved ett par tidligere turer, så aldri igjen.

Helmax

Helmax

Moderator

• Moderatorer
  • 634 Innlegg:
Her i Hua Hin kjører jeg med 2 mbps fra Tt&t, med en trådløs router. Betaler 1156 b/mnd, men har nå betalt for et år, da med 10% avslag i prisen. Fungerer veldig greit både her i Thailand og til Norge.
โชคดี

focus56

focus56

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 300 Innlegg:
Jeg har 3 Mb fra TOT her i Chiang Mai. Betaler 790 bath /mnd, hadde 1.5 Mb i fjor betalte 560 bath/mnd. Mener å huske at jeg målte mye bedre hastighet mot Oslo, mulig jeg husker feil.

Her er måling jeg gjorde nå. Ikke mye å skryte av .Som dere ser veldig dårlig mot Oslo, får ikke sett på TV med dette.

Postet bilde

Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av focus56: 20 mars 2009 - 15:19

gekko

gekko

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2.360 Innlegg:
Postet bilde

gikk unna her ja. LOS holder mer enn de lover....
mvh
gekko

"Den største glede man kan ha, er å gjøre andre glad"

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere