Gå til innhold

Norsk TV i Thailand

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
80 svar til dette emnet

Guest_Gjest_*

Guest_Gjest_*
  • Guests

En det noen som kjenner til om det er mulig å få inn Norsk tv i Thailand??
Og hva som skall til??

Guest_gjest1_*

Guest_gjest1_*
  • Guests
det er desverre umulig :(

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Fullt mulig men vanvittig kostbart,billigere å reise BKK-OSL tur og retur 1 gang/uke for å se på TV hjemme.Hva som skal til dersom du likevel ønsker å ta del av norsk TV;

1.Bosted med tillatelse til å montere parabol antenne
2.Dekoder inkludert avtale inngått med lokal leverandør
3.En hel haug med penger
4.Fanatisme
5.Hjemlengsel

jeab

jeab

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 424 Innlegg:
Det er mulig, dersom mann får inn signalet fra ThorII i Thailand. Aller best er å ringe TV2 og Nrk og hører om de har sendinger via internett, da kan det bli norsk tv i Thailand!

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:
Baade NRK og TV2 har tjeneste for aa se programmer via nett. De fleste kan man se etter at dem er vist, men en god del vises ogsaa direkte. Det koster litt aa se de aller fleste programmene, mens noen hos NRK iallefall er gratis.

Benyttet denne tjenesten en del i Norge tidligere. Men her i Thailand er det naermest doedfoedt aa benytte den. For internett er i hovedsak saa tregt her at det tar vinter og vaar foer man faar opp noe. Her nede surfer jeg enten via telefon paa hotellrom eller via internettkafe. Det vil si 33,6 kbps fra hotellrom og i teorien 512 kbps fra internettkafe. Men det er kun et lite faatall av internettkafeene her nede som har saapass god hastighet paa nedlastingen, og den deles ogsaa paa antall brukere i kafeen.

Alt i alt betyr dette at vi snakker om hastigheter paa rundt ISDN (en kanal) nivaa hjemme i Norge her nede. Og det er mange ganger under det man finner i de fleste boliger i Norge i dag.

Men har man en kveld aa sette av til nedlasting av 5 minutter fra dagsrevyen eller noe slik saa sjekk ut mulighetene paa:

www.nrk.no
www.tv2.no

Tjenestene heter "Nett-TV" hos NRK og "Web-TV" hos TV2, saa se etter de ordene paa de respektive nettsteder.

martin in thailand

martin in thailand

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 Innlegg:
Du kan se norsk tv i thailand de er ikke noe problem . jeg ar bod her i thailand i 2 år nå og jeg ser norsk tv værdag . du kan få internet som er opp til 10 kbps så dem som sier du ikke kan få de di vet ikke va dem prater om ..

kappmoa

kappmoa

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 469 Innlegg:

Du kan se norsk tv i thailand de er ikke noe problem . jeg ar bod her i thailand i 2 år nå og jeg ser norsk tv værdag . du kan få internet som er opp til 10 kbps så dem som sier du ikke kan få de di vet ikke va dem prater om ..

Hvis du mener LIVE tv, kan du kanskje komme med løsningen, utenom betalings-løsning. hehe..
Tråd Asiaforum: Barnehjem for hiv-smittede i Yasothon,Thailand

http://suthasinee.org/

Facebook-gruppe for barnehjemmet

..........................................................................
Å tro, er noe man gjør i kirka, HER MÅ vi VITE..:ikkedrikke:

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Postet bilde

Husk at denne tråden er fra 2003 - altså 6 år gammel.

Man kan trygt si at det har skjedd endel teknologiske ting på disse årene.

Nett-tv er i utgansgpunktet ikke noe problem, men noen sendinger blir blokkert for utenlandske ip-adresser pga. rettigheter.

Dette innlegget har blitt redigert av westendman: 08 november 2009 - 14:55

laoman

laoman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 230 Innlegg:
Når det er snakk om Slingbox kan man lese mer her: Komplett.no - SLINGMEDIA Slingbox SOLO

Aberet er å "alliere" seg med noen som har tilgang på signal. For å se rettighetsbelagt TV på NRK kan man forøvrig alliere seg med noen som har en proxyxerver i Norge.
laoman - www.thaisa.net
~long cold winter

martin in thailand

martin in thailand

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 Innlegg:
Test av Sling Media Slingbox Pro - Tester - Lyd og Bilde

Luyou

Luyou

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 076 Innlegg:

Postet bilde

Husk at denne tråden er fra 2003 - altså 6 år gammel.

Man kan trygt si at det har skjedd endel teknologiske ting på disse årene.

Nett-tv er i utgansgpunktet ikke noe problem, men noen sendinger blir blokkert for utenlandske ip-adresser pga. rettigheter.

denne blokkeringen kan omgås, sjekk google etter "free proxy norway" el.
ex.: Proxy List Free: Proxies in country Norway - domain .NO. AliveProxy WEB SSL VPN Anonymous Secured Internet Access Services

/JArle

Homer

Homer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 601 Innlegg:

Hvis du mener LIVE tv, kan du kanskje komme med løsningen, utenom betalings-løsning. hehe..

Jeg er nett ferdig med å se en fantastisk fotbalkamp.
Jeg har tilgang til alle Norske kanaler,er samme opplegg som noen barer i Pattaya har,ikke gratis men heller ikke så dyrt.Med en flatskerm så blir resutatet meget bra.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:
Dette er da ikke noe problem , med en normal internett linje får du streamet de fleste TV-kanaler i Thailand.
Jeg ser på NRK direkte , TV2 (mot betaling) , TV3 gratis, SVT direkte m.m fra min laptop som er koblet opp mot en ekstern flat TV.
Noen ganger kan bildeoverføringen bli litt grøtete men jeg er ikke så kresen på det , trenger ikke HD kvalitet heller......

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:
Jeg så naboens Slingbox-løsning i går, og den var utmerket.

Slingboxen står hjemme i Norge, tilkoblet tv-tuneren og internett.

Så kan du koble deg opp mot boksen via internett og se de kanalene du har hjemme i Norge på en pc/mac - evnt. prosjektor. Selvsagt direkte.

Slingboksen koster ca 2000 kr, og med en såvidt høy pris skal man kanskje være spesielt interessert i å se tv hjemmefra... (vintersport, fotball etc.)

Litt mer om Slingbox her:
Sling Media - Slingbox PRO Tour

Dette innlegget har blitt redigert av westendman: 16 desember 2009 - 04:08

rolfkjo

rolfkjo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 86 Innlegg:
joda det går godt ann å få inn alle kanaler pr internet..

Dette innlegget har blitt redigert av rolfkjo: 20 desember 2009 - 08:30

Homer

Homer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 601 Innlegg:

joda det går godt ann å få inn alle kanaler pr internet, (litt for komplisert for meg å forklare) skal få min venn til å forklare hvordan du gjør det. men du streamer kanalene fra en norsk maskin hvor du har dekoder osv, det kreves selvsagt at du har en rask forbindelse for å få klare og rask bilder. min venn ser på de norske tv kanalene hvor han vil i verden...men som sagt det kreves endel utstyr og kompetanse for å få det til... så det er ikke umulig..

Dette er veldig enkelt,jeg har forklart dette litt lengre oppe i tråden.
Jeg har ett program som tar inn alle norske kanaler + noen av de svenske, og Danske,desse mottar jeg direkte i høy kvalitet.
Jeg er fast bosatt i Thailand og har hatt Norsk tv ca siste 5 år.
Noen norske barer eks. Kåres bruker det samme programmet jeg bruker.
Det er ikke gratis men billigere en en norsk tvlisens :lol:

sakai

sakai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 188 Innlegg:
Programmet heter og hvor får vi kjøpt det? :datasint3:

Homer

Homer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 601 Innlegg:

Programmet heter og hvor får vi kjøpt det? :datasint3:

Haha,forumet liker ikke att vi bryter lover eller rettigheter(lisensrettigheter)

Pm er sendt:data2:

citrix

citrix

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 508 Innlegg:
Er det noen som har tips om det samme, men andre veien? Dama som er på besøk skulle gjerne sett thailandsk tv her. Har så langt brukt JLCs internett tv, men lurer på om det finnes andre, bedre alternativer. Send gjerne PM ;)

Den som har begge beina godt plantet på jorda..........står stille....

yim

yim

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 16 Innlegg:
Min kone ser thai tv på satelitt på hotbird 13 ø thaiglobal tv .
Her er en test av slingbox.
Test: Slingbox Pro | Teknonytt.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere