Gå til innhold

Foto

Har du lyst/planer om å lære thai?

• Please log in to reply
93 replies to this topic

Avstemming: Har du planer om å lære thai? (230 medlem(mer) har stemt)

Har du planer om å lære thai?

1. Stemt Har et stort ønske om å lære thai (133 stemmer [57.83%])

Prosent av avstemmingen: 57.83%

2. Har litt lyst til å lære thai (76 stemmer [33.04%])

Prosent av avstemmingen: 33.04%

3. Har ikke interesse for thai (11 stemmer [4.78%])

Prosent av avstemmingen: 4.78%

4. Kan det alt! (10 stemmer [4.35%])

Prosent av avstemmingen: 4.35%

Stem Gjester kan ikke stemme

Nâa-rák

Nâa-rák

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.424 Innlegg:

Dette er noe jeg har gått rundt å lurt på lenge.. Hvor mange på forumet går med lyst eller planer om å lære thai? Sleng gjerne inn noen kommentarer på hvor du eventuelt kunne tenke deg å lære, i Thailand eller Norge, privatundervisning eller i en gruppe?

Dette innlegget har blitt redigert av phitoo: 08 mai 2008 - 07:05
etter trådstarters ønske

:D น้องมะลิ :D

Gorb

Gorb

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 76 Innlegg:
Jeg kunne tenkt meg å lære Thai blir det et kurs i Oslo et par kvelder i uka er jeg innterisert:)

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 15.259 Innlegg:
kunne nok tenkt å lære litt , helt enkle ting, kan nok litt for lite
kao jai mai krapp?

:wow:

Melba

Melba

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 313 Innlegg:
Jeg vil veldig gjerne lære thai. Gjerne sammen med noen som jeg ikke fremkaller krampelatter hos når jeg prøver å snakke språket :mrgreen: :oops:
Og i så tilfelle i nærheten av Drammen eller Tønsberg:smile:

Dette innlegget har blitt redigert av Melba: 06 mai 2008 - 19:20

raysnil

raysnil

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 554 Innlegg:
Jeg bosetter meg i Hua Hin/Cha-Am området i august. Blir pendlende mellom Norge og Thailand.
Har da store planer om å starte på skole for å lære meg Thai, når jeg er hjemme, i Thailand.
raysnil

Anak

Anak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 431 Innlegg:
Ønsker inderlig å lære mere Thai, slik at jeg kan snakke med svigermor og øvrige familie når jeg er på besøk i Thailand. Da helst i en gruppe sammen med andre.

magskor

magskor

Medlem

• Medlemmer
  • 8.525 Innlegg:
No er det alltid kjekt å kunne nye språk, men ser ikkje heilt nytten av å kunne thai. Men kunne godt tenkt meg å lært Visayas eller Tagalog.:blåkuldanse:

NakMuay

NakMuay

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 104 Innlegg:

Jeg kunne tenkt meg å lære Thai blir det et kurs i Oslo et par kvelder i uka er jeg innterisert:)

Det er kurs i Oslo. Sjekk folkeuniversitetet.

torasap

torasap

Moderator

• Moderatorer
  • 16.188 Innlegg:
Jeg kan endel allerede, men jeg har et stort ønske om å lære enda mer. Så jeg klikket på nr. 1. :)

farang rien thai yaak

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

Panthip

Panthip

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.312 Innlegg:
Jeg har prøvd flere ganger å melde meg på kurs i Bergen men det har vanligvis kun vært 2 interesserte og det kreves 8 stk for å sette i gang kurs.

Følgelig har jeg måttet satse på selvstudium. har skaffet meg flere Dvd-er, bøker og forskjellige kurs. Har lært meg alfabetet og klarer å lese enklere ord.

Rosetta Stone er vel det beste kurset jeg har vært borti så langt. Aberet er at der ikke forklares hva en lærer. En må se det utfra situasjonen. Heldigvis får jeg hjelp av min kone til å forklare forskjellene eller hadde dette vært veldig vanskelig.

Finner det imidlertid vanskelig å huske glosene. Ettersom jeg jobber offshore blir det mye av og på. Her ute har jeg ikke tid til å følge opp så når jeg kommer hjem blir det mye å begynne på nytt hele tiden. Har ennå ikke lært nok til å kunne snakke med min kone annet en helt enkle setninger. Ser at det er en lang vei frem men det er vel bare om å gjøre å ikke gi opp.

Noe har jeg tross alt lært da.

Det hadde nok uten tvil vært enklere å lære dette sammen med noen.
Panthip
.........
เลออน
If you want something done look for a busy man, not an idle one.

Nâa-rák

Nâa-rák

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.424 Innlegg:

Jeg kan endel allerede, men jeg har et stort ønske om å lære enda mer. Så jeg klikket på nr. 1. :)

farang rien thai yaak

Farang yaak rian thai ;)

Nâa-rák

Nâa-rák

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.424 Innlegg:

Jeg bosetter meg i Hua Hin/Cha-Am området i august. Blir pendlende mellom Norge og Thailand.
Har da store planer om å starte på skole for å lære meg Thai, når jeg er hjemme, i Thailand.

Jeg burde heller ha skrevet Norge enn hjemme, for det er jo flere her som bor helt andre steder enn i Norge.. Men det ser ikke ut som om jeg får endret på innlegget.

Håper flere stemmer så vi får et riktig bilde av hvor mange på forumet som egentlig ønsker å lære seg dette språket!

Er det noen her som hadde startet opp dersom UIO hadde tilbudt thai som språk, f.eks i en bachelorgrad? Jeg synes jo det er hinsides dårlig at ikke blir tilbudt, og det er jo derfor jeg sitter i Danmark nå..

PoMoat

PoMoat

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 20.794 Innlegg:

Er det noen her som hadde startet opp dersom UIO hadde tilbudt thai som språk, f.eks i en bachelorgrad? Jeg synes jo det er hinsides dårlig at ikke blir tilbudt, og det er jo derfor jeg sitter i Danmark nå..

Det å lære seg språket er en ting og de fleste (på thaiforumet) ville vel synes at det var greit å kunne språket. Noe helt annet er det å starte på en universitetsgrad...! Da må en dedikere seg som student og bruke noen år av livet på det.

Men jøye meg hvor mye en da kan lære seg - av landets historie og samfunnsutvikling. Selv søkte meg til Danmark for å studere for nesten 20 år siden. Det ble ikke noe av, men jeg investerte siden i all pensumlitteraturen og det gav startskuddet til å fordype meg i historie, samfunn og politisk utvikling i Thailand. Har enda ikke gått lei av det.

Språket? Vel, det lærte jeg av madammen.
8)

Nâa-rák

Nâa-rák

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.424 Innlegg:

Det å lære seg språket er en ting og de fleste (på thaiforumet) ville vel synes at det var greit å kunne språket. Noe helt annet er det å starte på en universitetsgrad...! Da må en dedikere seg som student og bruke noen år av livet på det.
8)

Ja, det er derfor jeg lurer. Jeg vil vite hvor mye pasjon det er for thai :-D
Noen vil "dig deeper" og ta en utdannelse, andre vil lære seg det mest basic for å ha enkel kommuniksjon med kona, slektninger osv. Hadde vært kjekt å vite hvor stor variasjon det er på forumet.

PoMoat

PoMoat

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 20.794 Innlegg:

Ja, det er derfor jeg lurer. Jeg vil vite hvor mye pasjon det er for thai :-D
Noen vil "dig deeper" og ta en utdannelse, andre vil lære seg det mest basic for å ha enkel kommuniksjon med kona, slektninger osv. Hadde vært kjekt å vite hvor stor variasjon det er på forumet.

Nå kan ikke jeg svare for hele forumet, men jeg tror at de fleste her som kunne tenke seg å lære thai, er gift med en thailandsk jente. Og da er dessverre svaret gitt for de fleste. Mange kunne nok tenke seg et slikt "dig deeper" opplegg - men det utelukkes av økonomiske årsaker.

Thanoo

Thanoo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 498 Innlegg:
Nårtid starter du første kurset ditt Naa-rak? :D

Jeg vet du er god til å prate Thai! :cool:
Det gutta på gamlehjemmet angrer på hvis du spør Dem,
er det De hadde tenkt å gjøre, men IKKE har gjort!

torasap

torasap

Moderator

• Moderatorer
  • 16.188 Innlegg:

Farang yaak rian thai ;)

er du helt sikker på ordstillingen der? såvidt jeg vet, skal adverbet (yaak) stå til slutt i denne setningen.

Nâa-rák

Nâa-rák

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.424 Innlegg:

er du helt sikker på ordstillingen der? såvidt jeg vet, skal adverbet (yaak) stå til slutt i denne setningen.

Jeg trodde du mente "farang vil lære thai", og da blir ordstillingen slik jeg skrev. Men, om du vil si at det er vanskelig for en farang å lære thai, så blir nok din variasjon ganske riktig -om man skal si det på en enkel måte.

Somnana: Jeg vet ikke. Det blir vel når jeg er ferdig på universitetet. Hadde kunnet gjort noe i sommer, da jeg skal være i Oslo, men uten læremateriell og lokale så tror jeg kanskje ikke det blir noen success, hehe.

Pomoat, jeg tror du har rett i det du sier. Men jeg ville bare lodde stemningen og høre hvor stor interessen var liksom, og på hvilket nivå.

Outsider

Outsider

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 174 Innlegg:
Kunne godt tenke meg å lære litt thai.Prøver å lære litt av de jeg snakker med når jeg er i Thailand.Blir bare enkelte gloser,og glemt igjen etter en tid hjemme.Det måtte vært i Bergen da,som er nærmest mitt bosted.Jeg har aldri sett at Bergen har hatt kurs i Thai språk.

torasap

torasap

Moderator

• Moderatorer
  • 16.188 Innlegg:

Jeg trodde du mente "farang vil lære thai", og da blir ordstillingen slik jeg skrev. Men, om du vil si at det er vanskelig for en farang å lære thai, så blir nok din variasjon ganske riktig -om man skal si det på en enkel måte.

I så fall er vi enige! :)

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere