Gå til innhold

Foto

UBC - Norske Tv-kanaler

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
14 svar til dette emnet

traveller

traveller

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 421 Innlegg:

Noen som har norske tv-kanaler i Thailand?

Tordy

Tordy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 238 Innlegg:
Jeg har UBC, men de har ingen norske kanaler. Har også et annet gratissystem, men de har heller ingen norske kanaler. De norske satellittene ligger for langt vest til at man kan se dem fra Thailand. De har også et "footprint" som ikke dekker Thailand.

piper

piper

Medlem

• Moderatorer
  • 2 865 Innlegg:
Hmmm...kanskje du kunne prøve TvNoo: TvNoo

Jeg har ikke testet dette selv, men etter det lille jeg har lest skal de sende NRK, NRK2, TV2, TVNorge, Zebra og TV3 over Internett. Man er selvfølgelig avhengig av en god linje.

Det er en anmeldelse av TvNoo, med kommentarer fra brukere, her: ITpro Testlab: TvNoo 1.03b - Gratis TV via internett

Har noen testet det fra Thailand - eller et annet asiatisk land - kunne det vært fint om vi fikk noen erfaringer :)

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:
Det er ingen norske kanaler som sender på satelitt i Asia.

Derimot kan du få svensk tv.

Det er fult ut mulig å kunne motta SVTs "Europa-kanalen" i Thailand og andre deler av Asia.

Rent teknisk trenger du en parabol, minimum 180 cm i diameter samt tilhørende utstyr.

SVTs "Europa kanal" gir deg svenskproduserte program fra SVT 1, SVT 2, SVT 24, Barnkanalen og UR, samt SVT Text-tv (krever tv med tekst tv, ikke vanlig i Thailand) samt SR P4 og SV Sweden.
Se eks. på programoversikt her: (oppgitt tidspunkt er Bangkok-tid)
svt.se - Startsida

Abonnement kreves:
Mer infor: svt.se - Startsida

Tekniske data forøvrig:
Satellitt: Thaicom-5, 78,5 grader øst
Dekningsområde: Global Extended C Band
Frekvens: 3,640 Mhz ?Polarisation: Horisontell
FEC: ¾
Symbol Rate: 28,066

Thaicom-5s globala dekningsområde er meget stort, og derfor også en stor parabol. For mange steder krever en 3 meter parabol, og for noen andre 2,4 meters. Det viserseg dog at signalene er såvidt sterke at det holder med 1,8 meters parabol i Thailand, og ikke 2,4 m som oversikten over viser.

Mer informasjon: svt.se - Startsida

Last ned fakta-ark (pdf):
http://svt.se/conten......DTH 2007.pdf

kenerik

kenerik

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 301 Innlegg:

Noen som har norske tv-kanaler i Thailand?

Det krever nok noe i overkant av en standard internett linje i Thailand.

NRK har jo stort sett alle sine programmet klare for streaming.

Da jeg prøvde å koble meg opp, var ikke resultatet i Thailand noe særlig.

Årsaken er at Ping'en mellom Thailand og Norge ofte er over 1000 ms.(Tiden det tar en thailands pc å få svar fra den Norske serveren.)

Dette er forde at Thailandske internett linjer går gjennom Proxy servere, der thailandske myndigheter filtrerer traffiken. (Les sensurering).
Så når disse proxy serverene har mye å gjøre. Så blir websider utenfor thailand veldig trege.
So far in life i have figure out this.
Life ain't worth a shit..
without good friends, music and a cold beer

Postet bilde
http://www.isara.org

Snuble

Snuble

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 261 Innlegg:

Årsaken er at Ping'en mellom Thailand og Norge ofte er over 1000 ms.(Tiden det tar en thailands pc å få svar fra den Norske serveren.)

Høres ut som du har TOT :) Høy ping hadde ikke hatt noe å si for streaming om du hadde fått båndbredde nok. Det er jo ofte en sammenheng, og i TOTs tilfelle er høy ping ett resultat av overbooking på utenlandslinjene.

Selv har jeg rundt 350ms ping til Norge, men får bare 500-600 kbit/s i nedhastighet. NRK har jeg gitt opp, der starter ikke avspillingen. Flere andre har også begrensinger på streaming til utland.

Dilbert

Dilbert

Medlem

• Medlemmer
  • 434 Innlegg:
Hei !

Noen av NRK og TVNorge sine programmer er tilgjengelige via Videopodcast. Da kan du bare laste dem ned til PC (eller mobiltelefon) koble den til TV'en og se programmene derfra. Jeg gorde dette når jeg var på ferie i Thailand denne måneden, fint å ligge i sengen å se på dagsrevyen ( til stor fortvilelse for damen riktignok :))

Dilbert
Sit down pliiiiis

kula

kula

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 350 Innlegg:
Prøv dette programmet. Fungerer iallefall bra fra Norge, også har du TV2 sport her:

JLC's Internet TV

traveller

traveller

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 421 Innlegg:
Burde igrunn skjoent det at Sverige har et bedre og mer utbredt system enn hva vi klarer aa faa til i 'verdens rikeste land'. Ganske utrolig....

Snuble

Snuble

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 261 Innlegg:

Burde igrunn skjoent det at Sverige har et bedre og mer utbredt system enn hva vi klarer aa faa til i 'verdens rikeste land'. Ganske utrolig....

Du får klage til Canal Digital og Telenor. Sånn bortsett fra at det åpner ett lite helvete av rettighetsproblemer å gi signalene utenfor kjerneområdet, så tviler jeg på at det er kundegrunnlag for å tilby norske kanaler i Thailand. Kanskje i Pakistan :)

Homer

Homer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 601 Innlegg:

Hmmm...kanskje du kunne prøve TvNoo: TvNoo

Jeg har ikke testet dette selv, men etter det lille jeg har lest skal de sende NRK, NRK2, TV2, TVNorge, Zebra og TV3 over Internett. Man er selvfølgelig avhengig av en god linje.

Det er en anmeldelse av TvNoo, med kommentarer fra brukere, her: ITpro Testlab: TvNoo 1.03b - Gratis TV via internett

Har noen testet det fra Thailand - eller et annet asiatisk land - kunne det vært fint om vi fikk noen erfaringer :)

Jeg har brukt tvnoo i ca ett aar og dette fungerer ganske bra, man maa ha en skikklig god internet forbindelse og en maa enten betale til eier av siden eller spille paa noe som heter bingoliner for minst 50 dollar.
Foer var det gratis men mange brukte dette uten og ha tilstreklig internett hastighet og de oedla for andre!
Etter betalingen er systemet mye mer stabilt og bra.
Kona likte godt denne muligheten til og spille paa internet og hun vant 200dollar paa hele dealen.

kula

kula

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 350 Innlegg:
Denne er gratis:
TVThug.com - Norwegian Channels

SabaiSabai

SabaiSabai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 471 Innlegg:
Med denne boksen kan du sitte i los og se alle kanalene du har hjemme i Norge over en (god) internettlinje:

Sling Media - Slingbox PRO Overview

Nettavisen har en artikkel her:

Nettavisen - Se TV på alle datamaskiner
When the going gets tough, the tough get going.
When the going gets rough, the tough get rough.

Guest_hamar_*

Guest_hamar_*
  • Guests

Med denne boksen kan du sitte i los og se alle kanalene du har hjemme i Norge over en (god) internettlinje:

Sling Media - Slingbox PRO Overview

Nettavisen har en artikkel her:

Nettavisen - Se TV på alle datamaskiner

minus det er bare viasat ikke canal digital+ at den er dyr 300 euro for den

SabaiSabai

SabaiSabai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 471 Innlegg:

minus det er bare viasat ikke canal digital+ at den er dyr 300 euro for den

Det er feil, hamar.

Med boksen så kan du sitte på andre siden av kloden og se ALT som er koblet til.
Dvs samtlige TV-kanaler, film på opptaker, overvåkimgskamera etc etc.
When the going gets tough, the tough get going.
When the going gets rough, the tough get rough.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere