Gå til innhold

Foto

overføring av penger fra Norge til Thailand

- - - - -

• Please log in to reply
9 replies to this topic

wirelessroad

wirelessroad

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:

Jeg trenger hjelp og tips til hvordan jeg skal gå frem for å overføre penger fra Norge til thailandsk konto. Mine spørsmål er:

1. Hvor trygt er det å overføre penger via nettbank? Eller bør jeg utføre det hos en bankfunksjonær?
2. Hvor mye i gebyr tar f.eks. Gjensidige NOR for denne tjenesten?
3. Hvor lang tid tar det før pengene kommer til Thailand?

Jeg takker for den hjelpen jeg får :lol:

mai pen rai

mai pen rai

Medlem

• Medlemmer
  • 13.107 Innlegg:
jeg bruker sparebank1 nettbank til overføring, enkelt og greit der. koster 90 kroner om du betaler gebyr her i norge, og mottaker i thailand. det er nok billigst. skal du betale alt her er det 290,-
du kan jo åpne konto i skandiabanken...det er GRATIS

trond

trond

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 110 Innlegg:
Jeg bruker postbanken nettbank, koster 55 kr hvis mottaker betaler omk.i Thailand.tar fra 2 til 3 dager.har bare gode erfaringer med nettbank. 8)

Guest__*

Guest__*
  • Guests

Jeg bruker postbanken nettbank, koster 55 kr hvis mottaker betaler omk.i Thailand.tar fra 2 til 3 dager.har bare gode erfaringer med nettbank. 8)

Jeg har også postbanken.Tror ikke det tar så lang tid som 2-3 dager.Jeg betaler alle omkostningen det vil si 145 kroner.Tar ca 1 døgn.Til Bank of Ayudhya

:lol:

Gjest

Norseman

Norseman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 Innlegg:
nettbank er helt uproblematisk, bruker både postbanken og Fokus.

Tips: Opprett en ny bankkonto i banken din. Få visakort UTEN kredittkortfunksjon og gi dette til fruen. Hun kan nå ta ut penger fra minibank i hele Thailand, samt at du sparer bøttevis med gebyrpenger. Har gjort dette lenge og fungerer prikkfritt.

Tom Davy

Tom Davy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 344 Innlegg:
"Norseman". Takk for et ypperlig råd :D Dette må jo uten tvil være den
beste og billigste måten for henne å ta ut penger på. I tillegg tar det jo bare et sekund å overføre penger til kontoen. Helt genialt!! 8)

tavarish

tavarish

Administrator

• Administratorer
  • 5.246 Innlegg:
Har selv tidligere benyttet meg av tipset som Norseman ga her, og det er ingen tvil om at det fungerer. Men det er et par ting du boer passe paa:

1. Sjekk gebyret for aa ta ut kontantuttak i utlandet hos banken din. Det er ikke noe gebyr hos Skandiabanken mens det er et gebyr paa 25 kroner hos for eksempel Postbanken.

2. Sjekk hvor stor valutapaaslag banken din tar ved kontantuttak i utlandet. Normalt er det 1,75% men det kan vaere hoeyere eller lavere.

3. Pass paa at uttaksmoensteret til personen i Thailand er passe i forhold til gebyrene. Det er for eksempel veldig vanlig at thailendere tar ut ganske smaa beloper fra en ATM (fra 500 til 1000 Bath er ikke uvanlig). Dersom ikke du og personen i Thailand er klar over gebyrene (dersom din bank har slike gebyrer) saa kan de fort bli ganske store.

Men som nevnt saa er metoden helt straalende dersom man er klar over gebyrer og valutapaaslag.

Sowwow

Sowwow

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 17 Innlegg:
Jeg bruker også Sparebank 1. Hvordan går jeg fram når jeg skal sende penger nedover? er det bare å taste inn kontonummeret?
Alle tips mottas med takk.

iceb2

iceb2

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 132 Innlegg:
Du må vite hvem du skal sende penger til og greit å ta med adressen.
Konto nr. MÅ du ha med.
Bruker du Skandia banken MÅ du ha SWFT koden til den banken du skal sende penger til.
http://www.spunge.or...ionalswift.html
Går du i banken for å gjør dette så sier du bare beløpet og til hvem + konto.nr. og hvem som skal betale kostnadene.
Pengene bruker 1-2 dager ned og det har aldri hendt at pengene er blitt borte.

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Aldri noen problemer med å gi dama et postbankkort men den bør være uten visafunksjon.Raskest er det imidlertid hvis mann bruker Western Union el.men mann må da bruke tid til og fra kontoret samt at det til tider kan være køer."Tidskontoet for alle er vel ganske likt så valget faller nok på nettbank som er meget enkel å bruke ved betaling til utlandet.Samarbeider din bank med f.eks Krung Thai Bank så er det lurt å bruke den anledningen idet pengene kommer fortest frem.Postbanken samarbeider med Krung Thai,Siam Commercial og Thai Farmers.Best er selvfølgelig om dama har samme bank som deg selv,i mitt tilfelle har vi begge postbanken som kan brukes dersom en av oss befinner seg i Thailand og den andre her hjemme.

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere