Gå til innhold

Foto

Tregt?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
128 svar til dette emnet

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

jeg har aldri opplevd treghet på dette forum, men sliter ofte for å få frem dagbladet.no. Har flere andre i Los også som sier de sliter med treghet her, det forstår jeg ikke noe særlig av , utenom at mobil-nettverk mot pc i thailand er ofte tregt generelt sett.

du opplever vel alle nettsider som trege kanskje??? vet ikke hvas linje du har men...
<p>For et drittforum dette er blitt.

kappmoa

kappmoa

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 469 Innlegg:

du opplever vel alle nettsider som trege kanskje??? vet ikke hvas linje du har men...

bruker bluetooth med mobilen, koplet opp mot AIS. Men er vant til dårlig linje, og det kan ofte ta 5 min. å få frem dagbladet. Men asiaforum går kjapt (etter forholdene):)
Tråd Asiaforum: Barnehjem for hiv-smittede i Yasothon,Thailand

http://suthasinee.org/

Facebook-gruppe for barnehjemmet

..........................................................................
Å tro, er noe man gjør i kirka, HER MÅ vi VITE..:ikkedrikke:

piper

piper

Medlem

• Moderatorer
  • 2 865 Innlegg:

Syns det i går og i dag har vært noe tregt,noen andre som merker det?
Det er bare enkelte ganger det er snakk om....Ikke konstant.

Det stemmer. Igår var det veldig tregt. Også en liten periode rundt 1230 idag. Vi vet ikke hva det kommer av, det er litt vanskelig å finne ut av siden vi ikke har tilgang til serveren som det kjøres på. Vi jobber ikke helt i blinde, men er særdeles svaksynte.

Kontakt med Domeneshop, som hoster oss, er opprettet, så vi håper at de vil hjelpe oss med å lokalisere hva årsaken er, eller gi oss bedre tilgang til verktøy som kan hjelpe oss i å løse dette.

Beklager at det kan være problematisk til tider, vi ønsker ikke at det skal være slik. Vi jobber som sagt med å få løst det, selv om det tar tid.

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:
Nå merket jeg det også. Har 5Mb/3Mb-linje

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Det stemmer. Igår var det veldig tregt. Også en liten periode rundt 1230 idag. Vi vet ikke hva det kommer av, det er litt vanskelig å finne ut av siden vi ikke har tilgang til serveren som det kjøres på. Vi jobber ikke helt i blinde, men er særdeles svaksynte.

Kontakt med Domeneshop, som hoster oss, er opprettet, så vi håper at de vil hjelpe oss med å lokalisere hva årsaken er, eller gi oss bedre tilgang til verktøy som kan hjelpe oss i å løse dette.

Beklager at det kan være problematisk til tider, vi ønsker ikke at det skal være slik. Vi jobber som sagt med å få løst det, selv om det tar tid.

jeg opplever det også, som periodiske feil. Jeg har 10 Mb/ 10 Mb, og har aikke problemer på andre nettsider- Ved klikk på f.eks . lenken for mye innlegg, blir jeg kastet ut og får opp feilmeding om at denne siden ikek kan vises i explorer
mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

kappmoa

kappmoa

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 469 Innlegg:
Jeg hadde ikk før sagt det, så fikk jeg også problemer..:veldigtrist:
Men nå ser serveren ut til å funke igjen.:)

Network Error (tcp_error)

A communication error occurred : "Operation timed out" The Web Server may be down, too busy, or experiencing other problems preventing it from responding to requests. You may wish to try again at a later time.
For assistance, contact your network support team.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:
Godt å vite at det ikke bare var hos meg - i går var det ille, nå er det ok.

piper

piper

Medlem

• Moderatorer
  • 2 865 Innlegg:
Det virker som om problemet oppstår tilfeldig, men det har jo en grunn. Forumet fungerer helt ok med gode svartider i det ene øyeblikket, i det neste går serveren i stå. Det er et eller annet som tar all prosessortiden og oppslag får "time-out". :(

Jeg håper vi finner ut av det snart...

Melba

Melba

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 313 Innlegg:
Det tar alltid laaang tid på denne siden,ja. Har ingen problemer med andre nettsider.....

Homer

Homer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 602 Innlegg:
Har fått denne meldingen flere ganger idag,har også hatt store problem og poste innlegg. Veldig irriterende:twisted:
Flere som opplever dette???

Network Error (tcp_error)

A communication error occurred: "" The Web Server may be down, too busy, or experiencing other problems preventing it from responding to requests. You may wish to try again at a later time.
For assistance, contact your network support team.

geiro

geiro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 873 Innlegg:
prakk :(.............
snart :fly:

fal

fal

Medlem

• Medlemmer
  • 1 270 Innlegg:
Det mangler sannsynligvis noen indexer i databasen, som fører til full table scan.

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 229 Innlegg:

Det mangler sannsynligvis noen indexer i databasen, som fører til full table scan.

Ahhh er det bare det ja :ballongsmil:

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Ja, nei da er det bare til å kjøpe noen indexer og slutte scanne bordet hele tiden. Hører du piper? sjabby? Få noen indexer på plass i databasen.!
:drikkeelefant::Norge 3::drikkeelefant:

Balder

Balder

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 940 Innlegg:
Samme problem her!
Mozilla firefox går i tidsavbrudd. Her er explorer og andre Bill Gates produkter bannlyst.
Men når det er sakt er jeg jo her nå, og det går relativt fort og greit.:)

piper

piper

Medlem

• Moderatorer
  • 2 865 Innlegg:

Ja, nei da er det bare til å kjøpe noen indexer og slutte scanne bordet hele tiden. Hører du piper? sjabby? Få noen indexer på plass i databasen.!

Godt tips fra fal! Vi har indekser i databasen allerede og de skal fungere, men alltid lurt å sjekke allikevel.

Ellers så ser det ut som om forumet har fungert godt i hele dag - vi har blitt flyttet til en ny server. Har lagt med en enkel graf som tydelig viser problemperiodene på søndag og igår (mandag). Grafen viser belastningen på serveren de siste 48 timer. Ved høy last, fra ca 80 og oppover, opplevde vi tidsavbrudd og ekstrem treg respons.

Men nu ser det meget bedre ut :)

Vedlagt(e) fil(er)

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:
forumet kan døpes om til sirupforum!!!!!
<p>For et drittforum dette er blitt.

kappmoa

kappmoa

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 469 Innlegg:

Den går jeg god for selv, ikke bare forumet, men enkeltes måter i hjernen er også sirupp, inkl. min egen sirup.:)

geiro

geiro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 873 Innlegg:

enig, for øyeblikket blir det ikke man gidder å være her........ det tar laaaaaaaaaang tid før sidene skiftes, det gikk bra en stund men nå i gammle synder igjen..
snart :fly:

piper

piper

Medlem

• Moderatorer
  • 2 865 Innlegg:
Hmmm...opplever ikke det selv, for meg virker svartidene stabile og akseptable. Men det kan jo være at jeg er heldig og ikke bruker forumet når det er problem. Skal uansett se på det :)

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere