Gå til innhold

Foto

Bilder i innlegg?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
88 svar til dette emnet

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12 427 Innlegg:

Ser det er noe usikkerhet ang opplasting av bilder her på forumet, og hvor man trenger at bilde har en adresse for å legge det ut direkte og i det format man ønsker (forumet rezizer bildet av seg selv og blir av bedre kvalitet til større det er i utgangspunktet)
Dette vil da si en http//:adresse og som ser ut noe slikt som dette http://farm6.static....bd183d1a9_b.jpg
og som man ganske enkelt skaffer seg ved å kopiere bildeadresse som på de fleste steder som photobuket og flickr hvor man oppretter en gratis konto kan lagre et visst antall bilder,og hvor denne adressen vises under bildet man har lastet opp og lagrer der .

En annen mulighet er å høyreklikke på et bilde ,klikk kopier bildeadresse og hvor du så går til innlegget og limer denne adressen inn i vinduet som dukker opp etter å ha trykket på "poskortet" i andre rekke over skrivefeltet .
Lykke til Postet bilde

Postet bilde
Postet bildePostet bildePostet bilde
last ned phitoo´s thai.norske minparlør ;)
http://www.o12a.com/...hitoos_mini.pdf

dag1

dag1

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 280 Innlegg:
test <BR><BR>ikke bra<BR><BR>får håpe noen kan forklare hvordan legge bilder inn i teksten i en normal størelse, ikke bare miniatyr<BR><BR>og jeg har ikke tenkt å lage meg ei bildemappe på flicr eller hva det nå heter <BR><BR><BR><BR>heheeee, ikke jeg som skreiv BR BR

Dette innlegget har blitt redigert av dag1: 07 desember 2010 - 18:15

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12 427 Innlegg:

test <BR><BR>ikke bra<BR><BR>får håpe noen kan forklare hvordan legge bilder inn i teksten i en normal størelse, ikke bare miniatyr<BR><BR>og jeg har ikke tenkt å lage meg ei bildemappe på flicr eller hva det nå heter <BR><BR><BR><BR>heheeee, ikke jeg som skreiv BR BR

Les mitt tidligere innlegg
Postet bildePostet bildePostet bilde
last ned phitoo´s thai.norske minparlør ;)
http://www.o12a.com/...hitoos_mini.pdf

Kimmen33

Kimmen33

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 037 Innlegg:
Vedlagt fil  Laksekjempe.jpg   168,92K   6 Antall nedlastinger

Enrikko

Enrikko

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 372 Innlegg:
Bla ba bla... en liten test

Vedlagt fil  Pattaya new year JAN 2012 055.JPG   708,08K   3 Antall nedlastinger

And then
Vedlagt fil  Thailand 005.JPG   1,41MB   3 Antall nedlastinger

Sånn ser det ut...

.

fox

fox

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 722 Innlegg:

Vedlagt fil  Laksekjempe.jpg   168,92K   6 Antall nedlastinger

rett og slett en sværing Arne

Robo1952

Robo1952

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 357 Innlegg:
Dette var vanskelig å få til, opplasting av bilder. Får prøve og feile til jeg finner det ut. Kan bli litt dobbelt opp av ting. Prøve og feile, jaja men. Postet bilde

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 836 Innlegg:
Testing.............

Vedlagt fil  IMG_8869.JPG   2,86MB   7 Antall nedlastinger

Sattphalat

Sattphalat

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 734 Innlegg:
Test
Laste opp bilde fra mobil

Vedlagt(e) fil(er)

Sattpalaat - monster
Kong Wan Sattpalat -- Kakemonster

Veien er målet, målet er veien

postman

postman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 559 Innlegg:
Test

Vedlagt(e) fil(er)

toroverg

toroverg

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 664 Innlegg:

Bare en test

post-11754-0-98517600-1402158139.jpg

To
----------------------------------------------------

Nasse

Nasse

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 269 Innlegg:

Har sett litt på dette med å legge inn et bilde fra f.eks. pc min, men hvor er den knappen/bindersen som indikerer at jeg vil foreta et innlegg.

Er det jeg som er så til de grader seintenkt eller er det gjort unødvendig kronglete?

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Har sett litt på dette med å legge inn et bilde fra f.eks. pc min, men hvor er den knappen/bindersen som indikerer at jeg vil foreta et innlegg.

Er det jeg som er så til de grader seintenkt eller er det gjort unødvendig kronglete?

1. Når du vil legge med bilder så er det viktig at du bruker "Full editor". Så dersom du skulle prøve bare "Svar" nederst i en allerede eksisterende tråd så må du først trykke "Full editor":

Vedlagt fil  Screen Shot 2014-06-11 at 00.59.45.png   15,84K   6 Antall nedlastinger

2. Når du har oppe "Full Editor" så trykker du på siden av bindersen nederst til høyre der det står "Legg ved filer":

Vedlagt fil  Screen Shot 2014-06-11 at 00.58.00.png   73,56K   6 Antall nedlastinger

3. Når du har trykket på "Legg ved filer" får du opp en dialogboks der du kan velge det bildet fra din datamaskin som du ønsker å laste opp.

4. Du velger det bildet du ønsker og får da nederst ved siden av bindersen opp et miniatyrbilde av det du valgte:

Vedlagt fil  Screen Shot 2014-06-11 at 00.58.38.png   66,4K   6 Antall nedlastinger

5. Under miniatyrbildet er det en tekst hvor det står "Legg til i innlegget". Trykk på den når du har bestemt deg for hvor i innlegget du ønsker at det skal være.

Vedlagt fil  Screen Shot 2014-06-11 at 00.58.59.png   13,79K   6 Antall nedlastinger

6. Da får du opp denne koden i innlegget som vil vise bildet du har lagt til der. Og du kan skrive tekst over eller under:

Vedlagt fil  Screen Shot 2014-06-11 at 00.59.11.png   42,59K   6 Antall nedlastinger

7. Dersom du ønsker å legge til flere bilder så gjør du bare samme prosessen om igjen.

Håper dette var forståelig. Det viktigste er altså at du passer på at du er i "Full editor" og ikke i den raske svarboksen.

norwind

norwind

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 693 Innlegg:

Spørsmål i samme gaten. Hvis jeg vil legge inn ruteark "Grid" hvordan gjør jeg det?

col 1

col 2

col 3

col 4

col 5

row 1

1,235

2,345

58,58

58,56

Eksempel

Reseultatet blir bare rot! det skulle ha blitt en tabell med 5 kolonner og 2 linjer.

Min løsning har vært å konvertere tabellen til foto. Har gjort det noen ganker i Krone mot Bath, men det er omstendelig og tungvindt.

Dette innlegget har blitt redigert av norwind: 11 juni 2014 - 08:17

Nasse

Nasse

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 269 Innlegg:

Vedlagt fil  Pimai 001.JPG   140,85K   7 Antall nedlastinger

Se det ja! Dette gikk veldig godt.

Til åplysning såer det bilde av søster til kona mi.

Dette innlegget har blitt redigert av Nasse: 11 juni 2014 - 08:55

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Spørsmål i samme gaten. Hvis jeg vil legge inn ruteark "Grid" hvordan gjør jeg det?

col 1

col 2

col 3

col 4

col 5

row 1

1,235

2,345

58,58

58,56

Eksempel

Reseultatet blir bare rot! det skulle ha blitt en tabell med 5 kolonner og 2 linjer.

Min løsning har vært å konvertere tabellen til foto. Har gjort det noen ganker i Krone mot Bath, men det er omstendelig og tungvindt.

Det må vi sjekke med Sjabby når han er tilbake fra langhelgen sin senere i dag.

Jeg tror ikke det er aktivert at man kan legge inn tabell i et innlegg, men jeg vet at det er mulig. Så her må du vente en dag eller to på et godt svar :-).

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 836 Innlegg:

Testing..testing

Vedlagt fil  IMG_9878.JPG   164,5K   12 Antall nedlastinger

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

col 1

col 2

col 3

col 4

col 5

row 1

1,235

2,345

58,58

58,56

Eksempel

Her er en grei generator for å lage tabell i BBCode:

http://www.teamopoli...-generator.aspx

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Testing..testing

attachicon.gifIMG_9878.JPG

hvor er dette foto fra!!?

artig motiv!

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 20 juni 2014 - 12:27